Виконавчий комітет міської ради зняв з порядку денного питання про зміни до тарифу на внутрішньо міські перевезення (проект «Про зміни при підготовці проектів регуляторних актів»).
За словами міського голови Ігоря Сапожка, буде організована ще одна зустріч із перевізниками, після якої до розгляду проекту повернуться знову. «Перевізники на міських рейсах зробили подання щодо збільшення тарифу. Але на маршрутах в області помітна тенденція: тариф підвищили на 3 гривні. Склалося відчуття, що є певний зговір по ціновій політиці. Тому там, де органи місцевого самоуправління можуть впливати на ситуацію, потрібно переглянути попередні розрахунки тарифів перевізників, проаналізувати скарги, а потім робити якісь висновки», — сказав Сапожко.
Нагадаємо, що під час оперативної наради виконавчих служб міської ради заступник міського голови Григорій Голубовський повідомив, що від місцевих перевізників надійшло звернення до міської ради про економічно обґрунтований, на їх переконання, тариф на суму в «5 з лишнім гривень».
Зазначимо, що самого проекту рішення виконкому на сайті міської ради немає (останній датується аж 19 квітня 2016 року).
Щоб хоч якось дізнатися суть проекту рішення, який зняли до вивчення, «Трибуна-Бровари» звернулася до секретаря міської ради, сектору забезпечення діяльності міської ради, відділу організаційного забезпечення і діловодства та управлінню економіки. Скрізь звучала одна відповідь — проект не затвердили, тому його немає у відкритому доступі.
Про створення комунального транспорту
За словами міського голови, щоб запустити у місті комунальний транспорт, потрібно створювати комунальне підприємство, мати базу, вкласти кошти в закупівлю транспорту. «При організації цей процес може затягнутися більше, ніж на рік», — зазначив Сапожко.
Свого часу міська рада закуповувала 10 машин і передавала їх в оренду перевізникам, оскільки комунальному підприємству було обтяжливо їх утримувати, про що повідомив заступник міського голови Григорій Голубовський. У свою чергу міський голова додав, що набагато простіше у нинішніх реаліях покривати якусь частину витрат з міського бюджету.
Про часткове покриття витрат на перевезення з міського бюджету
Як розповів Ігор Сапожко, у 2016 та 2017 році держава не виділила жодної копійки на відшкодування витрат на пільгові категорії людей. «Міський бюджет визначив маленьку суму компенсації витрат перевізникам за пільгові категорії, але це на міських маршрутах. А приміські маршрути сюди не відносяться», — розповів Сапожко. Зазначимо, що міська рада заклала кошти на компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян на 2017 рік у розмірі 244,8 тис. грн. На чергову ж сесію міської ради, яка відбудеться 9 лютого, виноситься проект рішення щодо змін програми «З турботою про кожного» на 2015-2017 роки, яка передбачає закладення ще коштів на суму 1 мільйон гривень, тобто, загалом 1,244 млн. грн.
Також мер повідомив, що міста Київщини не один рік звертаються до КОДА з проханням включити їх до обласної конкурсної комісії з визначення перевізників. Для того щоб показати, які скарги є на перевізників, які недоліки та проблематика. За словами Сапожка, голова КОДА Олександр Горган уже дав доручення включити до такої комісії представників органів місцевого самоуправління, як інформаторів та консультантів, що відбувається на місцях.
На уточнююче запитання кореспондента, хто буде визначати, кому від органів місцевого самоврядування входити в таку комісію, Сапожко сказав: «Міський голова туди буде входити». Зазначимо, що конкурсна комісія на тарифну політику міжміських маршрутів впливу не матиме, якщо не внесуть зміни у договори з перевізниками.
Підвищення тарифів на міжміські перевезення та ймовірне збільшення цін на внутрішні рейси вже викликали хвилю обурення мешканців міста у соціальних мережах. Звучали навіть заклики вийти на трасу міжнародного значення Київ-Чернігів і перекривати її на знак протесту. Та й КОДА узялася за вивчення справи, чому підскочили ціни і наскільки це виправдано, принаймні, створена робоча група щодо вивчення питання підвищення тарифів на проїзд на міжміських маршрутах.