Заступники мера Броварів щодо конкурсу на їх посади: «А судді — хто? »

Актуально, Новини 11 Лис. 2015 р., 22:12 1103

В інформаційному просторі Броварів тема можливого проведення конкурсу на посади заступників міського голови останній тиждень стала однією з найголовніших.

Видання «Трибуна-Бровари» вирішила поцікавитися думкою щодо проведення такого заходу безпосередньо у нинішніх заступників мера Броварів.

Співрозмовниками кореспондента стали заступник міського голови по напряму соціально-економічного розвитку, будівництва, транспорту, наповнення державного та місцевого бюджетів, земельних відносин Василь Андрєєв, заступник міського голови по напряму житлово-комунального господарства Григорій Голубовський та заступник міського голови по гуманітарному напряму Лариса Виноградова.

Усім трьом фахівцям видання поставило практично уніфіковані запитання.

— Яке Ваше ставлення до такого конкурсу?

Василь Андреєв: — Абсолютно нормальне. Лише незрозуміло — хто буде проводити конкурс і хто буде оцінювати кандидатів.

Припускаю, що не лише я буду брати участь у такому конкурсі, будуть і інші люди. Хто буде оцінювати кандидатів? Які критерії? На сьогодні вони існують такі? Мені не відомо.

андрєєв

По-перше, хто буде входити до комісії? А по-друге — давайте говорити прямо: кожна зі сторін не буде об’єктивною. Буде одна сторона, друга, третя… Наскільки вони будуть об’єктивні? Впевнений — не будуть.

Потрібно підходити зважено і до організації самого конкурсу, до його критеріїв, і до прийняття рішення.

Ми сьогодні розуміємо, що нові депутати, які прийшли до міської ради, зацікавлені, щоб на місце заступників прийшли люди, які будуть від їх організацій. Міський голова, безумовно, зацікавлений у тому, щоб залишилася його команда.

47,8% виборців надали підтримку діючому міському голові. Працював міський голова не сам, а з командою. Я так розумію, що довіра була надана і його команді.

Конкурс повинен бути організованим таким чином, щоб це було об’єктивно і в інтересах громади, а не в інтересах якоїсь політичної сили.

Григорій Голубовський: — Моя особиста думка: є чинне законодавство, і влада повинна в першу чергу працювати у відповідності до нього. На те вона і влада, щоб забезпечувати законність та прозорість у дотриманні закону.

голубовський

Водночас, у вирі демократичних змін, які охоплюють країну, можливо, й потрібні конкурсні засади, що, в принципі, й робиться на заміщенні вакантних посад — фахівців, начальників управлінь та відділів тощо.

Але питання в іншому: конкурсні засади — а хто буде конкурсною комісією? Хто буде оцінювати конкурсантів і за якими критеріями? І хто буде ухвалювати рішення? Хто буде нести відповідальність за ці рішення?

Лариса Виноградова: — Ми живемо в правовій державі. Право і закон чітко регламентує як відбувається обрання чи призначення на посади начальників відділів або управлінь та заступників міського голови.

Якщо конкурс розглядати як можливий варіант розвитку подій, то виникає запитання: а судді хто? Хто буде головою конкурсної комісії? Як це узгоджено із законодавством? Особисто для мене ці питання незрозуміле.

— Від ініціаторів такого конкурсу звучить ідея про те, що це буде неформальний конкурс, на основі якого будуть пропонуватися кандидатури депутатам та міському голові…

Л. В.: — Депутати (а це, фактично, законодавча гілка влади), тим більше ті, які себе називають демократичними силами, повинні в першу чергу дотримуватися законності. Законодавство чітко прописує процедуру — як повинні призначатися заступники та керівники відділів.

виноградова

Щодо начальників відділів та управлінь, то конкурси передбачені, але лише на вакантні посади.

Щодо конкурсу на посади заступника міського голови, то я навіть не уявляю як коментувати його проведення, якщо на законодавчому рівні немає відповідних норм, і як це може бути правильним і вірним.

Влада не може порушувати законодавчі норми, які існують.

— Під час робочих зустрічей депутатського корпусу і міського голови звучала інформація про те, що остаточне рішення будуть ухвалювати депутати і міський голова…

Г. Г: Процедура, про яку Ви говорите, існує. Вона полягає у тому, що міський голова подає на розгляд і затвердження сесії кандидатури на посади своїх заступників. Сесія або приймає ці кандидатури, або, висловлюючи недовіру, знімає їх.

Особисто я маю 43 роки трудового стажу, і мені цікаво — хто буде головою конкурсної комісії, який буде мене оцінювати. Це будуть фахівці? Представники Державної служби? Чи спеціалісти із Міністерства житлово-комунального господарства і регіонального розвитку? Хто буде оцінювати мої знання, досвід і мою діяльність?

— «Демократична більшість» говорить про те, що оцінювати буде громада…

Г. Г: — Громада оцінила на виборах міського голову, виявивши йому довіру і надавши йому 47,8% голосів.

Сьогодні міський голова несе персональну відповідальність за свої дії. Згідно чинного законодавства він є посадовою особою, його заступники є посадовими особами. Це відрізняється від депутата. Депутат не несе сьогодні юридичної відповідальності за те, що він голосував чи ні. А міський голова, його заступники і начальники управлінь та відділів несуть персональну відповідальність (аж до кримінальної) за свої дії.

Громада виявила довіру міському голові, і він буде формувати ту команду, яка буде забезпечувати життєдіяльність міста. Якщо громада вважає, що команда працюватиме неефективно, то депутати можуть або затвердити кандидатуру або відхилити.

Щодо конкурсу, то будь-ласка! Хай буде конкурс, але якщо на законних підставах. У мене лише одне питання: хто і за якими критеріями буде оцінювати.

— Ви вважаєте, що депутати, які називають себе демократичною більшістю, будуть на посади заступників «просувати» своїх людей?

В. А.: — Ви кажете — «будуть», вони вже це роблять!

— А те, що «демократична більшість» декларує, що це будуть фахівці і без політичних «забарвлень»?

В. А.: — Це і повинні бути фахівці. Але хто буде оцінювати їх фаховий рівень?

Сьогодні політики розповідають багато, але роблять не зовсім те, що декларували раніше.

Я вважаю, що до цього потрібно підійти зважено і повинні бути якісь об’єктивні критерії при проведені конкурсу.

— Якщо такий конкурс буде все ж таки проводитися, Ви готові подати свою кандидатуру?

Л. В: — А які критерії оцінки?

Я так розумію, що критерії відбору повинні бути такі: профільна освіта, успішний досвід роботи на керівних посадах, успіхи в роботі.

Щодо мене, то я не боюся жодної конкуренції.

— Ви задоволені тим, як виконуєте роботу на своїй посаді? 

Л. В.: — Я працюю в системі Броварської міської ради з 1991 року, пройшла усі щаблі, починаючи від методиста науково-методичного центру з питань практичної психології. При цьому у мене є досвід викладацької роботи в училищі фізичної культури (викладач психології і педагогіки). Крім того, починаючи з 1993 року працювала у сфері питань опіки, усиновлення (зараз це комісія з питань прав дитини). Працювала секретарем цієї комісії, знаю усе законодавство стосовно захисту прав дітей.

Зараз я знаю усе законодавство стосовно прав дітей, моєю командою була реформована система опіки (ліквідований у нашому місті останній інтернат ний заклад) — кожна дитина перебуває в сім’ї.

Три роки я була начальником служби у справах дітей і сім років — на посаді гуманітарного заступника. Я задоволена результатами своєї діяльності.

— Якщо депутатський корпус поставить вимогу заслухати звіти про роботу заступників міського голови, Ви готові це зробити?

В. А.: — Депутати можуть запросити будь-якого заступника чи фахівця.

Ми — члени виконкому Броварської міської ради, тобто, люди, яких найняла Броварська міська рада. Вона нам платить зарплатню і ми їй підзвітні. Міська рада вправі таке вимагати, і ми зобов’язані це робити. Усі працівники Броварської міської ради зобов’язані за вимогою депутатів надавати свої звіти про виконану роботу.

Г.Г: Звичайно! Депутати мають право заслухати звіт будь-якого керівника та начальника відділу чи управління або заступника. Це цілком законна і прозора процедура.

Щодо мене — житлово-комунальна сфера — це програми, які повинні бути виконані упродовж півроку. За їх виконання я несу відповідальність і за них готовий звітувати.

Л. В.: Відповідно до законодавства. Якщо юридичний відділ визнає це правомірним, тоді ми будемо це робити.

— Чому на посаді заступника міського голови повинні бути саме Ви?

В. А.: — Я ніколи такого не казав, що на посаді заступника міського голови повинен бути саме я.

Г.Г.: — Я не стверджую, що я повинен залишатися на цій посаді. Це вирішує міський голова і депутати міської ради. Я не маю на меті якимось чином себе рекламувати або пропонувати. Це рішення не моє. Я тут людина наймана. Якщо мої знання та досвід підходять для цієї роботи, і якщо мене влаштовують умови, тоді я працюю.

Я не політична фігура, я — найманий працівник.

Л. В. (після паузи): Після того, як я сказала, що справляюся з роботою, чому саме я? Тому що працюю і виконую усі обов’язки, які на мене покладені.

Кореспондент видання «Трибуна-Бровари» звернувся до ініціатора ідеї проведення широкого неформального конкурсу — першого номера у списку «Самопомочі» на місцевих виборах Андрія Василенка із запитаннями: «Хто, справді, має оцінювати конкурсантів на такому конкурсі?» та «Які мають бути визначні критерії конкурсу?».

— Не потрібно шукати в проведенні такого конкурсу юридичну силу, а головне юридичне підґрунтя чи виправдання.

василенко-2

Цей конкурс повинен стати неформальним і мати символічне для громади Броварів значення. Його мета — продемонструвати, що у 100-тисячному місті є фахівці в галузях архітектури, будівництва, житлово-комунальному господарстві, гуманітарних питаннях і т. д., надати можливість висунути свої кандидатури усім бажаючим фахівцям, звичайно, обговоривши і прописавши процедуру проведення конкурсу.

Хто буде головою конкурсної комісії? Безперечно, міський голова, адже він буде формувати собі команду. Але це може бути спільний проект усіх депутатських фракцій, які визначать критерії відбору. А вже із широким обговоренням громади провести своєрідний фінал, на якому буде представлено наприклад, по три кандидатури на посаду кожного з заступників. Звичайно, останнє слово — яку кандидатуру подадуть на затвердження депутатам — буде за міським головою.

Для нормального функціонування міста, рада має затвердити склад виконкому, до якого входять і заступники голови міста. Попередні консультації показали, що без проведення відкритого конкурсу на посади заступників буде неможливо набрати голосів. Тому і була внесена пропозиція про неформальний конкурс.

У всьому за бажання можна прийти до порозуміння. Закон не містить заборони проведення конкурсу або громадського обговорення кандидатів.

До речі! Як розповів у бесіді з кореспондентом видання «Трибуна-Бровари» перший номер у виборчому списку від Радикальної партії Олега Ляшка Вадим Андрієвський, пропозиції від міського голови Ігоря Сапожка та депутатських фракцій щодо умов проведення конкурсу зводяться до трьох етапів — збір документів про кандидата, обговорення кандидатури на рівні депутатського корпусу та широке обговорення з громадою.

Вже потім (після широкого обговорення громадою) кандидати проходитимуть співбесіду з міським головою, і, якщо він виявить бажання, то виноситиме на затвердження депутатам Броварської міської ради.

Loading...

НОВИНИ

22.10.2017
21.10.2017
20.10.2017