Поки вони радяться, він все вирішив. Сапожко уклав угоду з перевізниками

Новини 15 Тра. 2017 р., 20:14 4197

Міський голова Броварів Ігор Сапожко без будь-яких узгоджень з робочою групою з питань пасажирських перевезень, широкого обговорення з депутатами та громадою підписав «Меморандум про співпрацю у сфері надання послуг пасажирських перевезень у місті Бровари».

Крім того, проект рішення про тариф у 4 гривні на місцеві пасажирські перевезення виноситься вже на найближче засідання виконкому, яке відбудеться у вівторок 16 травня. Такий підсумок засідання робочої групи, яке перетворилося на фікцію, оскільки документ — Меморандум —був підписаний ДО його проведення.

Ще вранці 15 травня під час оперативної наради виконавчих служб міської ради начальник управління економіки Микола Загуменний заявив про робочу зустріч між управлінням економіки та перевізниками з питань тарифів. Міський голова Ігор Сапожко одразу дав вказівку запросити на 14.00 робочу групу, до якої входять депутати, активісти та представники різних громадських організацій.

Як стало відомо «Трибуні-Бровари», сектор забезпечення діяльності міської ради терміново став обдзвонювати членів робочої групи. Не дивно, що на робоче засідання о 14.00 група прийшла далеко не в повному складі. До того ж, документів, на яких наполягали члени робочої групи – розрахунків для обґрунтування тарифів – ані управлінням економіки, ані перевізниками надано не було.

Засідання розпочалося з інформації начальника управління економіки Миколи Загуменного про те, що 20 квітня перевізниками був підготовлений проект Меморандуму про співробітництво у сфері надання послуг пасажирських перевезень у місті Бровари. Однак, як виявилося, проект Меморандуму членам робочої групи наданий не був, не бачили його і депутати міської ради, які входять до робочої групи. Тим не менш, уже на наступний день, 16 травня, на засідання виконкому має виноситися проект рішення, який передбачає підвищення тарифів на внутрішні пасажирські перевезення з 3,5 грн до 4 грн. Сам же начальник управління Микола Загуменний заявив, що зібрав робочу групу «безпосередньо на засіданні обговорити Меморандум». Тобто фактично за добу до засідання виконкому і без попереднього ознайомлення з проектом.

При детальнішому вивченні проекту Меморандуму виявилося, що в ньому навіть не згадується про підвищення якості сервісу з боку перевізників. На відповідне запитання щодо підвищення якості перевезень від депутата Олега Берестового Микола Загуменний не дав чіткої відповіді.

Начальник управління лише зазначив, що Меморандум передбачає домовленість між містом та перевізниками, що в обмін на підвищення тарифу (4 грн) перевізники будуть возити за свій рахунок (тобто без компенсації з міського бюджету) упродовж навчального року 2017/2018 школярів за 50% вартості проїзду  . При цьому начальник управління економіки став наполягати, що таку домовленість потрібно сприймати як досягнення міського голови та управління економіки.

Таку характеристику присутні активісти, депутати та представники громадських організацій сприйняли «в штики».

«Для того, щоб говорити про такий «бартер» як про досягнення, потрібно: а) мати точні розрахунки — на скільки збільшуються доходи перевізників у зв’язку з підвищенням тарифу, б) точні розрахунки, скільки дітей щодня їздить у маршрутках (за даними УОН у Броварах їх всього близько 12,5 тисяч, але невідомо скільки користується транспортом, оскільки немає жодних інструментів контролю пасажиропотоку), в) точні розрахунки — скільки витрат матимуть перевізники, якщо будуть возити дітей на 50% вартості за свій рахунок. Для того, щоб говорити про досягнення, потрібні точні розрахунки, аби можна їх було б зіставити», — заявили активісти та депутати.

Найбільшу «екзекуцію» начальнику управління економіки Миколі Загуменному влаштувала радник міського голови, громадський активіст Ірина Нілова. Пані Нілова упродовж усього засідання на підвищених тонах вимагала від управління економіки розрахунків тарифів. «Де цифри? Де розрахунки? Де вирахування одного пасажиро-кілометра?», — вигукувала пані Нілова. Завершився її емоційний виступ питанням: «Навіщо нам таке управління економіки?!».

Ірина Нілова

Микола ж Загуменний апелював, що усі розрахунки зробила цінова комісія міської ради, а громаді такі деталі знати і не потрібно. «У ціновій комісії працюють фахівці, які прорахували усі затрати, які включають у тариф — паливно-мастильні матеріали, податки, зарплати. Навіщо такі деталі треба знати всім?», — відповів Загуменний. На питання, чому ці розрахунки не можна оприлюднити, знову чіткої відповіді не надійшло.

Головним «каменем спотикання» стала відсутність будь-яких інструментів контролю пасажиропотоку та обліку пільговиків, до яких тепер можуть додатися і школярі.

Перевізники, як стало відомо «Трибуні-Бровари», зробили запит на управління соціального захисту міської ради на компенсацію з міського бюджету за перевезення пільговиків до кінця року (неофіційно сума варіюється від 4,5 до 5 млн. грн.), але при цьому жодних інструментів контролю за витратами з бюджету так і немає. Депутат міської ради Олег Берестовий навіть висловив припущення, чи не йдеться у цій ситуації про імовірну «домовленість». «Перевізники під час засідань робочої групи клялися, що тариф у 5 гривень їх не врятує. Але тут раптом вони згодні і на тариф у 4 гривні та ще й дітлахів у півціни возити. Чи не маємо ми справу зі звичайнісіньким «договірняком»?», — висловив припущення депутат.

Олег Берестовий (третій ліворуч)

Берестовий нагадав, що органам місцевого самоврядування надані повноваження з введення автоматизованої системи обліку оплати проїзду, встановлення порядку її функціонування, а також форм носіїв, видів, порядку обігу й реєстрації проїзних документів. Загуменний же висловив сумнів щодо ефективності запровадження такої системи, на що депутат Берестовий не стримався: «Миколо Васильовичу, закон про впровадження автоматизованих систем оплати проїзду в міському громадському транспорті (електронний квиток) набув чинності! Верховна Рада ухвалила Закон у січні, у лютому президент підписав, і він уже вступив у дію через три місяці після опублікування! Все йде до впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду, її доведеться реалізовувати і треба вже думати про шляхи її втілення, а Ви висловлюєте сумніви, чи ефективна вона чи ні!».

Засідання практично добігало свого завершення і начальник управління економіки повідомив, що усі пропозиції, які прозвучали під час засідання, будуть опрацьовані.

Але далі було надане слово ЗМІ для запитань, під час яких раптом з’ясувалося: а) Меморандум між перевізниками та міською радою уже підписаний, тобто ДО робочого засідання, б) одноосібно міським головою без будь-яких обговорень з громадою та депутатами, в) на наступний день, 16 травня, виноситься проект рішення, який визначає тариф у 4 гривні.

Представниця цінової комісії міської ради на запитання «Трибуни-Бровари», як могло статися, що документ підписано без учасників робочої групи, до якої входять і депутати, лише знизила плечима: «Ми ж не можемо прямо всі питання узгоджувати з комісією». А Микола Загуменний порадив звернутися за коментарями до міського голови. «Це Ігор Васильович ухвалив рішення. Що ж ви від мене хочете?», — розвів руками начальник управління економіки.

Підписавши одноосібно Меморандум про співпрацю міськради з перевізниками, міський голова Ігор Сапожко перекреслив усі напрацювання робочої групи. Сторони давно вже «вдарили по руках»?..

Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

НОВИНИ

20.10.2017
19.10.2017
18.10.2017