Останнім часом у соцмережах мешканці Броварів нерідко порушують питання регулярних відключень електроенергії, незрозумілих нарахувань у квитанціях, заміни лічільників електроенергії на нові з уже «накрученими» показниками. З приводу виконання зобов’язань «Київобленерго» перед своїми споживачами та нагальних проблем «Трибуна-Бровари» вирішила поспілкуватися з начальником Броварського районного підрозділу ПАТ «Київобленерго» Юрієм Сливою.
— З чим пов’язані відключення світла у Броварах?
— Відключення бувають різні: є аварійні, є для виконання планових робіт, позапланових, є для виконання короткочасних робіт, коли проводяться якісь оперативні ремонти. Графіки аварійних відключень у 2017 році ще не вводились.
— Яка система оповіщення населення про відключення електропостачання?
— Максимальну інформацію ми даємо на сайті «Київобленерго», на сайті міської ради, сільських рад, управління освіти і науки. Преси як такої у нас немає. У газеті, де передплатників три тисячі (йдеться про «Нове життя». — Прим. ред.) на 85 тисяч споживачів електроенергії — це не так уже й багато.
У цьому випадку йдеться про сповіщення населення при планових роботах. За десять днів до кожного місяця про планові роботи та відключення ми надаємо усю інформацію.
— Як сповіщають ту частину населення, у якої немає доступу до інтернету?
— Є телефон колл-центру — (044) 459-07-40. Це багатоканальний номер, там сидять фахівці, які відповідають на будь-які питання.
— Відключення електропостачання відбуваються і взимку. Це теж планові роботи?
— Можуть бути і планові, а можуть і надзвичайні ситуації. Як це трапилося, наприклад, на Різдво. Пов’язано це було з аварією на підстанції №372. Пошкодилося обладнання, трансформатори.
Також було аварійне відключення на станції №130, яка знаходиться за Броварською прокуратурою. Там було перевантаження і згорів запобіжник на головному рубильнику та перегорів провід.
Часто-густо дехто з наших мешканців «не чисті на руку» (навіть доходило до бійки з нашими працівниками), коли вмикають прилади, які дають подібний ефект. Виникають аварійні ситуації, коли деякі споживачі хочуть обійти законодавство і вмикають прилади, які не обумовлені певними нормами.
— Хто несе відповідальність за поломку побутової техніки внаслідок відключень?
— Внаслідок відключень техніка не ламається. Ви ж коли вимикаєте з розетки холодильник, він же не ламається, так? Якщо ж відбувається коротке замикання на підстанції, то спрацьовує або автоматичний вимикач або запобіжники.
Звичайно, при вмиканні на електромережу йде певне навантаження, але техніка від цього з ладу не виходить. Будь-який прилад — холодильник, праска, чайник, лампочка — усе вимикається і з ладу не виходить. Так само і при відключеннях.
— Броварчани у соціальних мережах скаржаться на неправильні нарахування в квитанціях…
— Тут багато чинників по нарахуванню. До нас надходить по 20-30 заяв щоденно — зробіть перерахунок, бо я неправильно надав показники.
Слід звертати увагу, коли наш працівник знімає показники з лічильника (людський фактор ще ніхто не відміняв). Та й самі споживачі: хтось із них «підганяє» показники під пільги, хтось — під субсидії.
Водночас у нас втілюється автоматизована система зняття показників з лічильників.
— Днями у соцмережах повідомляли про випадок, де нарахування за електроенергію було 13,9 тис. грн…
— Це помилка. Спрацював людський фактор.
— Куди людям у такому випадку звертатися?
— Можна зателефонувати за номером колл-центру. Для тих, у кого є доступ до інтернету, можна створити свій особистий кабінет і передавати показники своїх лічильників.
— Що це за історія із заміною одних лічильників на аналоги старого зразку з вже накрученими показниками?
— Це не старого зразку, а нового. З показниками повторно споживачам вони можуть ставитися, але вони всі проходять державну повірку. Це перевірка лабораторії Держстандарту, а саме – на правильність роботи при певному навантаженні.
— Чи справді в договорах постачання електроенергії для підприємств прописані аванси за два місяці?
— В угодах прописується аванс на місяць. Нехай підприємці детально вивчають юридичну сторону і не задають таких питань. Питання піднімалося на всіх рівнях і на рівні, зокрема, області. Є угода і є правила користування. Порядок оплати і умови обумовлені постановами Кабінету Міністрів України. Ми працюємо винятково на основі законодавчих актів. Усі документи, з якими ми працюємо, базуються на постановах уряду і зареєстровані в Міністерстві юстиції.
— Чи зміняться тарифи найближчим часом для населення?
— Очікуємо черговий крок підвищення тарифів для населення з 1 березня. Покрокове підвищення передбачалося ще в 2015 році.