У п’ятницю, 27 листопада, почалася робота об’єднання, яке в подальшому, на 2-й сесії міської ради, трансформується у постійну Комісію з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.
Депутати, яких за попередніми домовленостями делегували до бюджетної комісії, зібралися о 14.00 на спільне робоче засідання, що проходило разом із начальником фінансового управління Броварської міської ради Наталею Постернак.
У зустрічі взяли участь: Володимир Білокінь (УКРОП), Ірина Веремчук (БПП «Солідарність»), Євген Гредунов (БПП «Солідарність»), Андрій Лопатюк (позафракційний), Володимир Чаюн («Самопоміч») та Юрій Чередник (БПП «Солідарність»). Відзначимо, що на зустрічі були відсутні Вадим Мутило («Батьківщина»), Лідія Сенько («Єдність») та Олексій Здоровець («Свобода»), щоправда, замість Здоровця був представник (не депутат) з команди ВО «Свобода». Також, на зустрічі був присутній (хоч формально до майбутньої бюджетної комісії не входитиме) депутат, представник “Демократичного Альянсу” Олег Берестовий.
Також відзначимо, що захід був не закритий для ЗМІ.
Кореспондент видання «Трибуна-Бровари» попросив поділитися враженнями від робочої зустрічі представника БПП «Солідарність» Юрія Чередника, тим більше, що його прізвище на попередніх робочих зустрічах звучало в контексті можливого голови бюджетної комісії.
— Юрію Павловичу, які теми обговорювалися на засіданні?
— Формат зустрічі, безперечно, був неофіційний, адже комісії поки що юридично не затверджені. А учасники цього засідання були там, як майбутні члени Комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.
Для того, щоб ознайомитися з цифрами, з проектами рішень, які будуть виноситися на 3-ю сесію міської ради (відбудеться 24 грудня — прим. Т. Б.), ми і зібралися на цю неофіційну зустріч.
Обговорювалися питання бюджету, ті складнощі, які можуть виникнути під час його формування. Як відомо, спочатку буде формуватися загальноукраїнський бюджет, потім обласний, потім уже на місцевому рівні, а тому певні ланки формування міського кошторису ми прив’язуватимемо по термінах до самого бюджету.
На чому особисто я робив акцент — це діяльність ЖКГ. А саме — щодо ремонту під’їздів, заміни асфальтового покриття на прибудинкових територіях, асфальтування вулиць приватного сектору, освітлення вулиць і т. д.
Поясню — чому. За отриманою інформацією, управління житлово-комунального господарства подав заявку на фінансування на наступний рік в обсязі 129 млн. грн. Наш бюджет, на жаль, не може дозволити собі таку суму — це те про що нам говорять. А це означає, що на якомусь рівні цифри будуть «урізатися». Для мене, як для депутата, виникають питання: які будуть об’єктивні аргументи щодо зменшення цієї суми? За рахунок чого ми будемо економити? Що ми можемо собі дозволити — на наступний рік, так би мовити, не зробити? Адже ми чудово бачимо той рівень роботи, який потрібно виконати по напряму роботи ЖКГ.
Зверну увагу на такі речі як надходження до бюджету. Вони поступають, зокрема, і через продаж і оренду комунального майна, тобто, через продаж приміщень і земельних ділянок. Якщо ми доб’ємося прозорого, ринкового та чесного механізму продажу і оренди ділянок, максимального надходження в бюджет від продажу чи оренди комунального майна, то зможемо досягти як більшого надходження до бюджету, так і, відповідно, зможемо собі більше дозволити зробити в тих чи інших напрямах. Зокрема, і у сфері ЖКГ.
Ми повинні контролювати проходження тендерів, щоб вони справді були прозорими та доцільними. Тоді теж зможемо зекономити на витратах.
Якщо будемо контролювати дохідну і витратну частини бюджету, то зможемо збільшити той об’єм роботи, який необхідно провести.
— Чи виробився якийсь план заходів щодо процесу формування бюджету?
— Ми визначили, що робочі зустрічі будемо проводити дуже часто. Є різні напрямки роботи — освіта, медицина, те ж ЖКГ, і кожен відділ і кожне управління буде показувати свій напрямок. Ми повинні все це докорінно вивчити та зрозуміти — з чого складаються всі ці цифри. Все це потребує часу. Саме тому ми визначили, що декілька днів на тиждень будемо проводити зустрічі з кожним відділом чи управлінням. І лише після того, як ми матимемо інформацію щодо витрат на наступний рік, зможемо зібрати усіх представників управлінь та відділів і зробити підсумкову зустріч щодо формування самого бюджету.
Враховуючи те, що постійних комісій ще немає, але розуміючи про великий об’єм роботи, котрий треба виконати, ми і ведемо такі підготовчі зустрічі. А коли ми матимемо офіційно затверджені постійні комісії, то вже будемо володіти необхідною інформацією.
— Які Ви бачите засоби забезпечення прозорості бюджету та запобіганню його нецільового використання?
— Найперше — це вивчення питань проектів рішення сесії по всіх напрямках — інвестиційних питань, розвитку міста, земельних, комунальних, сфери ЖКГ і т.д. Наше завдання об’єднати ці цифри і перенести в економічну площину, тобто, на бюджет.
Найближчим часом своїми поглядами та враженнями поділяться на сторінці «Трибуна-Бровари» депутати Євген Гредунов та Андрій Лопатюк.
Фото — Бажен Левковець.