Сьогодні о 15.00 розпочнеться 1 сесія Броварської міської ради VII скликання.
Однією з важливих тем обговорення депутатського корпусу та міського голови Ігоря Сапожка останнім часом була — кандидатура на посаду секретаря міської ради. На сьогодні відомо, що від міського голови Ігоря Сапожка це може бути переможець на виборах по списку партії «Єдність» Оксана Мельник, від депутатського корпусу… Тут дещо складніше, оскільки уголос звучали кандидатури представника БПП «Солідарність» Ірини Веремчук та «Демократичного Альянсу» Аліни Дяченко, а неофіційно — кандидатур обговорювалося дуже багато.
Видання «Трибуна-Бровари» перед першою сесією міської ради вирішила почути авторитетну думку людини, яка і за статусом, і за досвідом може проаналізувати — яку важливу роль у місцевій владі грає посада секретаря і як буде стратегічно складатися розвиток міської ради в залежності від того, хто здобуде цю посаду.
Співрозмовником видання став український державний та політичний діяч, Заслужений юрист України, заступник міського голови — секретар Київської міської ради Олексій Резніков.
— Олексію Юрійовичу, посада секретаря міського голови: технічна чи політична?
— Виходячи зі свого бачення органів місцевого самоврядування (і я це повторюю як мантру), вважаю, що місцеве самоврядування потрібно деполітизувати. Проблема наших селищних, міських та обласних рад у тому, що вони занадто політизовані.
Сам вислів «політична фігура» — особисто мені не дуже подобається.
Я вважаю, що посада секретаря — це юридично організаційна, і головне його завдання — організувати і забезпечити діяльність відповідної ради в допомогу міському голові.
— Якими знаннями та вміннями повинен володіти секретар міської ради?
— Навики комунікації повинні бути обов’язково. Дисципліна власна, внутрішня — теж обов’язково. Бажано — юридична освіта, знання законодавства та можливість оперативно реагувати на події, пов’язані з діяльністю міської ради.
Демократія — це, в першу чергу, процедура. Тож секретарем міської ради повинна бути людина, яка буде суворо дотримуватися процедури і переконувати у цьому депутатів та працівників секретаріату. У тому, що закладена можливість комфортного, безпечного підходу до ухвалення рішень та їх впровадження в життя.
— Чи є ця посада впливовою? Який вона має статус у вертикалі влади?
— Безперечно, це дуже впливова посада, адже згідно законодавства — якщо міський голова в силу об’єктивних причин не може продовжувати свої обов’язки, в. о. міського голови стає саме секретар.
По суті, це друга людина у місцевій вертикалі влади. До того ж, не треба забувати, що секретар — це двічі обрана людина: спочатку її обрали як депутата громада, а потім (підтримує чи вибирає) — депутатський корпус.
— У Броварах до влади повернувся «старий-новий» міський голова Ігор Сапожко, водночас прийшли нові депутати, багато з яких позиціонують себе з демократичними силами і опозиційною силою до міського голови. Коли говориться про те, що посада секретаря — це баланс сил між депутатами і мером — чи справді так?
— Якщо депутати вже заявляють себе опозицією до міського голови (чи так себе позиціонують), вони повинні усвідомлювати, що вони автоматично стають в опозицію до тієї більшості громади, яка віддала голоси за міського голову.
На моє переконання, не повинно бути на місцевому рівні опозиції чи більшості — повинна бути про-місцева влада, в інтересах міста чи селища або села. В даному випадку, в інтересах броварчан. Щодо секретаря, то він повинен працювати в одній команді з міським головою, оскільки вони разом відповідають за діяльність міської ради. Міський голова — очолює міську раду і веде сесії, секретар — забезпечує діяльність міської ради і роботу сесій.
— Складається враження, що двом таборам дуже хочеться мати свою кандидатуру на посаду секретаря. Це справді дуже сильна фігура у владі?
— Безперечно. Ця людина веде засідання, формує порядок денний, дає доручення профільним комісіям розглядати проекти рішень. Зрозуміло, що завантаженості у цієї особи дуже багато. Повторюся: це друга особа у міській раді.
— Чи реально бути секретарю незалежною фігурою? Чи можливий такий фактор як тиск з боку міського голови на секретаря, в принципі? Або ж із боку депутатів?
— Скажу через свій власний досвід: на мене ніхто жодного разу і не намагався тиснути. Всі знали, що це абсолютно безперспективна історія. Секретар міської ради повинен бути залежним тільки від приписів закону і регламенту, і примушувати усіх так само діяти. Тоді тисни на нього — не тисни, він усе вчинятиме за регламентом, і, повірте, усе буде нормально працювати.
— Могли б Ви у кількох словах описати портрет ідеального секретаря міської ради?
— Це буде дещо нескромно, адже я буду описувати самого себе (сміється — прим. авт.).
На мій погляд, це має бути освічена в плані ведення засідань, юридично підготовлена, спроможна витримувати емоційне напруження (навіть упродовж цілого дня), яка зможе бути комунікабельною з усіма, незалежно від політичної приналежності, людина, яка зможе знаходити компромісний вихід зі складної ситуації та яка віддана містянам і вимогам закону. І бажано мати ще й почуття гумору, щоб у напружені моменти під час засідань, розрядити обстановку.
До речі! До початку 1 сесії міської ради новообраних депутатів Броварської міської ради досі невідомий та ніде не оприлюднений порядок денний засідання, а також жодного проекту рішення, які виносяться на сесію.
Така ситуація вже стала поштовхом до офіційної заяви партії «Демократичний Альянс» про те, що будь-які голосування за проекти рішень будуть незаконними та порушуватимуть права броварчан.
«Закон «Про доступ до публічної інформації» містить пряму вимогу оприлюднювати проекти рішення завчасно, щоб громада могла з ними ознайомитись.
Відповідно, щоб дотриматись Закону, на першій сесії депутати та міський голова мають просто вступити у свої повноваження після оголошення головою ТВК результатів виборів. І не ухвалювати жодних рішень», — говориться у заяві.