Програма громадських формувань: про «спартанські умови» та безпеку добровольців

Новини, Репортажі 22 Січ. 2017 р., 10:32 1119

Броварська міська рада затвердила «Комплексну программу заходів із забезпечення діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку у місті Бровари на 2017 рік».

Як розповів міський голова Ігор Сапожко, на практиці реалізація програми виглядатиме так: в межах затвердженого кошторису виконавчий комітет та відділ з питань надзвичайних ситуацій купують автотранспортні засоби, виділяються кошти на паливо, а громадські формування (ГФ) щоденно надають звіт про свою роботу. Кожен автомобіль, за словами Сапожка, буде обладнаний системою GPS, що дасть можливість кожному депутату та громадськості відслідковувати, чи справді громадське формування чергувало в той чи інший день з поліцією.

Придбані в рамках кошторису автомобілі (за програмою передбачено два вартістю 600 тисяч гривень, купуватимуть через електронну систему закупівель «Прозорро»), перебуватимуть на балансі виконкому міськради. До екіпажу машини увійдуть один представник поліції і два представники ГФ.

Керівник відділу надзвичайних ситуацій БМР Петро Приказчик не зміг дати точної відповіді, скільки буде піших патрулів. За його словами, це питання не входить до запропонованої програми й буде вирішуватися окремо на рівні його відділу, поліції та керівників ГФ.

 

Оренда приміщення для громадських формувань

Щодо нежитлового приміщення для проведення зборів, навчань, тренувань з громадськими формуваннями, оренда якого обійдеться у 111,7 тис. грн на рік (9,3 тис. грн на місяць), то, за словами Петра Приказчика, йдеться про колишнє приміщення ЖЕК-4 (Київська, 290 А, де базується штаб ГФ «Правопорядок»).

«Трибуна-Бровари» звернулася до депутата БМР та лідера ГФ «Правопорядок» Юрія Скотнікова з проханням прокоментувати, що саме входить в оплату нежитлового приміщення за адресою вулиця Київська, 290 А.

«Мене це не цікавить, я навіть не розбирався в цій калькуляції. Я так розумію, це приміщення не тільки наше. Тут знаходиться 25-й батальйон (25-й окремий мотопіхотний батальйон «Київська Русь», керівник броварського підрозділу Олександр Чекмазов— прим. Т.Б.), тут знаходяться волонтери, кімната, закріплена за «афганцями», громадського формування «Гроза» (за інформацією виконавчого комітету, керівник — в. о. спецвідділу міської ради з контролю за благоустроєм Олег Єжаков).

Юрій Скотніков

У нас зараз у розпорядженні кімната 13 кв. м. А загальна площа, як мінімум, 150 кв. м. Я так розумію, що це оплата за всі ці майже 200 кв. м.

Нам приміщення надається безоплатно. 25-й батальйон базується, хлопці приїжджають тут періодично на ротацію, у них тут склад продуктів, форми. «Афганці» займають якесь приміщення. А наше приміщення — свого часу я винаймав його власним коштом – воно обходилося мені в середньому в 700 гривень», — розповів Юрій Скотніков.

У свою чергу Петро Приказчик уточнив, що 111 тис. грн — це не оренда приміщення, а оплата за комунальні послуги (приміщення колишнього ЖЕК-4 знаходиться на балансі виконкому): «Приміщення все одно потрібно утримувати, воно закріплено за нашим відділом. У будь-якому випадку ми плануємо використовувати його якраз для координації дій з громадськими формуваннями, плюс з волонтерами, які допомагають учасникам АТО».

Петро Приказчик

Він також розповів, що у цьому приміщенні планують також проводити заходи відділу з надзвичайних ситуацій — семінари, тренування тощо.

«У нас було приміщення у підвалі, його немає на даний момент. Тому на Київській, 290 А, як один з елементів, буде координація дій, збори, і, якщо треба, там буде цілодобове чергування громадських формувань. Тих, які подали заявки і які працюють. Ми не збираємося фінансувати громадські формування, які зареєстровані, але не працюють. Приміщення закріплене за відділом з надзвичайних ситуацій, і виконком у будь-якому випадку повинен його утримувати. Платити комунальні послуги і тому подібне. А кого вже ми там розмістимо, це вже буде відповідне рішення міськвиконкому. У даному випадку, оскільки контролювання роботи громадських формувань покладено на наш відділ, тому нам вигідно їх мати в себе, в одному приміщенні», — розповів Приказчик.

Нині в колишньому приміщенні ЖЕК-4 по вулиці Київській, 290 А, окрім ГФ «Правопорядок», ГФ «Гроза», 25 батальйону «Київська Русь» базуються броварські волонтери (один із лідерів — відома у місті волонтер Оксана Савоста).

Свого часу жінки-волонтери, які збирають кошти та продукти для бійців АТО, а також плетуть маскувальні сітки, базувалися у одному з кабінетів виконкому (на Гагаріна, 18), потім — на бульварі Незалежності, 4А (нині — відділ капітального будівництва та управління житлово-комунального господарства). Коли ж постало питання про переведення туди Броварського військкомату, жінкам-волонтерам надали будівлю на Київській, 290 А. Волонтери жартують: якщо їх з того приміщення «попросять», переїдуть зі складами продуктів у кабінети чиновників, але зазначають, якщо раптом їм виставлять рахунки за комунальні послуги, вони звідти виїдуть.

Є ще одна проблема: у місті немає жодного хостелу для бійців АТО, тобто, якщо приїжджають військові у місто із зони бойових дій або з інших міст зупинитися немає де. Тому бійці 25 батальйону облаштували колишнє приміщення ЖЕК-4 так, щоб можна було там і спати, і харчуватися. «Це справді проблема — відсутність якогось хостелу для бійців. 25 батальйон змушений був ставити ліжка прямо в приміщенні, щоб хлопцям хоч десь можна було переночувати. На жаль, виглядає це як перевалочний пункт і бідолашні хлопці змушені перебувати в таких умовах», — розповіли волонтери.

Зазначимо, що під час сесії міської ради жодним словом про те, що оплачуватимуться комунальні послуги усього приміщення на Київській, 290 А не було сказано.

 

Страхування членів громадських формувань

Під час розгляду проекту рішення присутні активісти та волонтери порушили питання про страхування людей, які будуть патрулювати містом, адже під час рейдів можуть виникнути ситуації з непередбаченими наслідками, травмами.

За законом працівники правоохоронних органів мають страхові поліси на відміну від ГФ, які працюють на громадських засадах. Начальник відділу Петро Приказчик пообіцяв, що це питання вирішуватиметься окремо з громадськими формуваннями. «Якщо потрібно буде, винесемо питання про фінансування. Але ж почати з чогось треба», — зазначив він.

Нагадаємо, що за статтею 17 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону»:

— у разі загибелі членів громадського формування під час виконання ними покладених на них завдань з охорони громадського порядку і державного кордону членам сім'ї  загиблого або особам, які перебувають на його утриманні, за рахунок коштів, які виділяються на фінансування діяльності громадських формувань з охорони  громадського  порядку  і  державного кордону, у порядку, визначеному цим Законом, виплачується одноразова допомога у розмірі не менше п'ятирічного середнього заробітку загиблого за основним місцем роботи, а також відповідно до чинного законодавства призначається пенсія у зв'язку з   втратою годувальника.

— у разі каліцтва, заподіяного члену громадського  формування, або встановлення інвалідності, яка настала внаслідок виконання ним обов'язків з охорони громадського порядку і державного кордону,  у порядку,  визначеному  цим  Законом,  йому виплачується одноразова допомога у  розмірі  від  трирічного  до  п'ятирічного  середнього заробітку   (залежно   від   ступеня   втрати   працездатності)  і призначається пенсія по інвалідності відповідно до  законодавства.

Кошти, витрачені  у зв'язку з цим на лікування члена громадського формування, стягуються з винної особи у встановленому порядку.

Члени зазначених громадських формувань можуть бути застраховані  за  рахунок  коштів відповідних місцевих бюджетів на випадок загибелі  або  смерті  на  суму  десятирічного  середнього заробітку за основним місцем роботи, а в разі поранення, контузії, травм або  каліцтва,  захворювання  чи інвалідності,  що сталися у зв'язку з виконанням обов'язків з охорони громадського  порядку  і державного кордону, — у розмірі  від  річної  до  п'ятирічної середньої заробітної плати залежно від ступеня втрати працездатності.

Усе це не прописано у програмі, яку виносили на позачергову сесію. Проте її автори не забули про головне – матеріальне заохочення. А страхування, проблеми з приміщенням, автотранспорт, то таке… якось та буде.

 

Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

НОВИНИ

16.10.2017
14.10.2017
13.10.2017