12 березня відбувся третій за останні 5 років конкурс на визначення переможця із вивезення сміття. Участь у конкурсі взяли 5 фірм, серед яких дві – раніше відомі у Броварах: «Амуссон Київ», яке перейменувалося у  ПП «Авантаж-7» та споріднена фірма ТОВ «Селтік» – «Селтік ТБО». Згідно з конкурсними умовами, найбільшу  кількість балів – 53,  набрало ТОВ «Селтік ТБО», яке і визнано переможцем. Конкурсну комісію ніскільки не збентежив той факт, що  фірма «Селтік ТБО» та «Селтік» – споріднені, і що рік тому остання пішла з міста зі шлейфом невдоволення та нарікань  на  роботу як зі сторони броварчан, так і міськвиконкому.  

На участь у конкурсі на визначення перевізника сміття пакет документів подали 5 фірм:

1).ТОВ «Селтік ТБО»

2). ТОВ «Автологістик-Комплекс»;

3).ТОВ «Крамар-ЕКО»;

4).ТОВ «Спецкомунтехніка»;

5). ПП «Авантаж-7».

Комісія із визначення перевізника сміття на чолі із заступником міського голови Григорієм Голубовським  почергово розглянула впакети документів  та допустила до участі в конкурсі всі 5 фірм.

Близько двох годин члени комісії розглядали  відповідність поданих документів 13 конкурсним пропозиціям та виставляла бали від 0 до 5. Спочатку комісія виставила та підсумувала бали по 11 критеріях, не враховуючи  пропозицій  вартості надання послуг на вивезення ТВО та габаритного сміття. Згідно із підрахованими балами,  ТОВ «Автологістик-Комплекс» набрало 24 бали, ПП «Авантаж-7» -33 бали, а ТОВ «Селтік ТБО», ТОВ «Крамар-ЕКО» та ТОВ «Спецкомунтехніка»  – по 43 бали. Та після перегляду пропозицій вартості надання послуг, визначився явний переможець – ТОВ «Селтік ТБО», який набрав  найбільшу кількість балів – 53. Так  фірма запропонувала за вивезення твердих побутових відходів  74, 78 грн/мкуб із ПДВ та  89, 74 грн/мкуб із ПДВ – за габаритне сміття.  Власне,  рішення визнати переможцем  у виборі перевізника сміття ТОВ ” Селтік ТБО”  члени комісії і рекомендуватимуть затвердити на виконкомі.

У свою чергу ТОВ «Крамар-ЕКО» пропонувало 76, 50 грн/мкуб  за вивезення ТПВ та 120 грн/мкуб – за габаритне сміття, а ТОВ «Спецкомунтехніка»  – 97, 27 грн/мкуб – за ТПВ та 91, 27 грн/мкуб – за габарити.

Як повідомив під час засідання конкурсної комісії  Григорій Голубовський, коли  вже було оголошено конкурс на перевізника сміття, ПП «Авантаж-7» (він же  ПП «Амуссон Київ», який  лише змінив назву) надіслав у міськвиконком повідомлення про бажання продовжити співпрацю. Нагадаємо,  близько 3 місяців тому ПП «Амуссон Київ» відмовилося  вивозити ТПВ за ціною 64, 80  грн/мкуб, на новому ж конкурсі запропонувало ціну 82, 25  грн/мкуб  та 176, 42  грн/мкуб – за габаритне сміття.

Як з’ясували журналісти “Трибуни”, участь у конкурсі знову взяли споріднені фірми. Так один із співвласників ТОВ «Селтік», а саме ТОВ «Умвельт Україна», через «Умвельт Мелітополь», Мелітопольську міську раду, ТОВ «Міленіум Фінас» пов’язаний із ТОВ «Селтік ТБО».  Також ТОВ «Селтік» пов’язано із ТОВ «Крамар-ЕКО»  своїми засновниками та бенефеціарами, директорами, підписантами та адресами.

До того ж, згідно з інформацією  на сайті YouControl, ТОВ «Селтік ТБО» фігурує у досудовому розслідуванні кримінального  провадження від 16.01.2018  за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 212 КК України – «ухилення від сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів», яке проводить слідче управління ФР ДПІ у Солом’янському районі ГУ ДФС у м. Києві.

Екскурс у історію

Повесні 2017 р. броварська міська влада розірвала договір із ТОВ «Комунтранс-Бровари» на вивіз ТПВ  через шлейф нарікань, невдоволення та скандалів. Як зазначено у рішенні виконкому «у зв’язку з систематичними порушеннями умов договору від 04.04.2013 на надання послуг і з вивезення побутових відходів на території міста Бровари, на підставі актів перевірок …». Такий ганебний фінал обумовлений не менш ганебним стартом, адже тодішній конкурс на перевізника, що відбувся 13.03.2013 р., був лише фікцією: у ньому взяли участь усього 2 фірми, які пов’язані між собою родинними зв’язками –  ТОВ “Селтік” – фірма матері Зінаїди Піддубної і ТОВ “Комунтранс-Бровари” – фірма доньки Ірини Федорченко. Переможцем стало підприємство, яке було створено за пару місяців і яке на своєму балансі не мало жодної техніки та майна, а статутний фонд підприємства складав аж 1000 грн, зате інвестиційні зобов’язання сягали 1 млн грн. Та ці зобов’язання фірма не виконала. Так як і зобов’язання вчасного та якісного вивезення відходів. Проте практично всі 4 роки «Комунтранс-Бровари» влада міста наполегливо підтримувала.

Уже наприкінці червня  2017 р. відбувся конкурс на нового перевізника сміття, де перемогу  також «розіграли». Цього разу –  фірми батька та сина. Переміг «син» – Сергій Маковський, директор ПП «Амуссон Київ» і  1 серпня 2017 р. підприємство розпочало в Броварах свою роботу із вивезення сміття. Та вже через  4 місяці засновник і власник фірми ТОзВ «А-Муссон» Анатолій Маковський – батько керівника підприємства «Амуссон Київ»  Маковського «молодшого», повідомив, що йде з Броварів. Причиною назвав  роботу «собі у збиток» та невиконання владою зобов’язань перед підприємством.

Наприкінці січня 2018 р. відбувалася  нарада  керівників фракцій політсил міста на чолі із заступником міського голови Григорієм Голубовським із приводу підготовки проекту конкурсних умов на визначення нового перевізника сміття. Підготувати  проект начальниці УЖКГ Світлані Решетовій  допомагала помічник депутата, експерт із питань перевезення сміття, керівник ТОВ «Еколайн-Бровари» Ангеліна Козлова. Тож конкурс 12 березня відбувався вже за новими умовами.

Представник ТОВ “Селтік ТБО”

Зауважимо, що попередні два перевізники сміття – «Комунтранс-Бровари» та «Амуссон Киїів» своїх  інвестиційних зобов’язань не виконали. Свою ж інвестиційну  програму ТОВ “Селтік ТБО”, а саме – придбання 3 сміттєвозів на 220 тис грн  (як зазначив представник фірми – б/у чи «скелети»)  та оцинкованих  контейнерів на 100 тис грн  підприємство планує реалізувати протягом 5 років. Як зазначив під час засідання конкурсної комісії  депутат міської ради, директор ТОВ «Вторма» Леонід Черепейнік, і цього разу за не виконання своїх зобов’язань  перевізнику сміття  штрафних санкцій не передбачено.

При тому, що полігон «Десна-2» на межі закриття,  у програмі  ні слова  про будівництво сортувальної лінії. До того ж, бентежить той факт, що частину спецтехніки підприємство орендує. Так само, як і обладнання для миття контейнерів, а досвід з надання послуг  усього два роки.

Чи вирішиться сміттєва проблема в місті чи залишаться Бровари біля того ж «розбитого корита» – покаже час. Та вже під час засідання комісії Ангеліна Козлова  зауважила, що ціна у «Селтіка ТБО» завідомо нереальна – замала,  тому вони, швидше за все, рік  чи півроку працюватимуть добре, а далі – можна зрозуміти, яка насправді буде якість надання послуг.

Ангеліна Козлова

При цьому пан Голубовський побачив позитив, позаяк  броварчани матимуть хоча б якусь економію, хоча зростання цін на вивезення сміття неминуче. Однак, нагадаємо, саме бажання «зекономити» та намагання всю відповідальність перекласти на плечі перевізників, а не критично оцінювати реалії, призвело до загострення в місті ситуації з вивезення сміття.

Фото – авторки

Поділитись

Про Автора

Ющенко Ірина

Броварчанка, журналіст "Трибуна-Бровари"