11 квітня 2019 року депутати міської ради попрацювали плідно. Під час чергового сесійного засідання  розглянули 49 планових питань та безліч додаткових. Так, депутати підтримали збільшення фінансування на відновлення благоустрою із озелененням на територіях міста, виділення коштів на проектування насосної станції, закупівлю пожежних гідрантів для КП «Броваритепловодоенергія». Також  підтримали ЖЕКи, місцевий військкомат та ДСНС, схвалили нову Програму з організації роботи, пов’язаної із завершенням будівництва недобудови по вул. Петлюри, 21-Б. Та найбільше суперечок викликало питання, що стосувалося затвердження істотних умов енергосервісних договорів. Адже, як з’ясувалося, утеплення фасадів шкіл майже не дало жодного ефекту економії енергоресурсів, позаяк «тепло витікає» в основному через дахи, вікна, двері.

Традиційно, першими на сесії розглядалися питання управління комунальної власності та житла. Депутати підтримали рішення щодо приватизації кімнат у гуртожитках міста, надання дозволів на списання комунального майна, яке стало непридатним, погодили прийняття в комунальну власність безхазяйних об’єктів та іншого майна, передачу комунального майна з балансів управлінь БМР на баланси комунальних підприємств.

Також депутати підтримали  зміни до «Програми будівництва, капітального ремонту, утримання об’єктів житлового фонду, благоустрою та соціально – культурного призначення міста Бровари Київської області на 2019 – 2023 роки». Депутатським рішенням було перерозподілено кошти всередині програми та додано нові заходи. Зокрема, 250,0 тис. грн було знято із заходу «Капітальний ремонт із відновленням інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою парку «Перемога» в м. Бровари, ІІ черга» та спрямовано на закриття оплати за договором «Будівництво координованого режиму  світлофорних об’єктів «Зелена хвиля» по вул. Київська». З кількох об’єктів, на яких уже закінчено роботи із капремонту шатрових дахів, знято залишки фінансування у сумі 252,0 тис. грн та спрямовано на утеплення фасаду (торців) житлового будинку по вул. Гагаріна, 3. З пункту програми «Капітальний ремонт актової зали Броварської  СШ№ 5» знято 200,0 тис.грн та «перекинуто» на захід «Капітальний ремонт конструкції будівлі Броварської ЗОШ № 2». Загалом повна вартість заходу складає  229,0 тис. грн, тож додано 29,0 тис.грн.  На ці кошти заплановано відремонтувати в школі місце вводу комунікації в будівлю.

Окремим рядком кошти, які виділені на будівництво футбольного стадіону в парку «Перемога» у сумі 1808,34 тис.грн, знято з відділу капітального будівництва та передано УЖКГІБТ у зв’язку із приєднанням ВКБ до УЖКГІБТ. Щодо будівництва цього багатостраждального об’єкту, міський голова повідомив, що БМР розірвала договір із підрядною організацією, яка будувала стадіон, і наразі проти них відкрито кримінальне провадження за невиконання обов’язків за договором.

Про внесення змін у міську Програму «Питна вода», а саме, виділення коштів у сумі 2500,0 тис.грн на проектування реконструкції насосної станції КП «Броваритепловодоенергія», яка подає питну воду в місто, ми детально писали раніше. Також писали і про фінансування заходу «Відновлення благоустрою із озелененням на територіях міста» на 2019 рік: його збільшили на 298,0 тис. грн за рахунок коштів, які надходять за відновлювальну вартість зелених насаджень від підприємств, які видаляють дерева.

Підтримали депутати і внесення змін у Програму підтримки комунальних підприємств. Тут мова йшла про три пункти, а саме: КП «ЖЕК-5» виділили 196,0 тис.грн на ремонт приміщення по вул. Гагаріна, 12 – того, в яке переїхала редакція газети «Нове життя». КП «Броваритепловодоенергія» виділили дві суми: 170,0 тис.грн на закупівлю  пожежних гідрантів за приписами  ДСНС та 150,0 тис.грн – на терміновий ремонт підземного колектора, який розташований саме в місці комплексної реконструкції кварталу по вул. О.Оникієнка, 20/2. «Без заміни колектора немає сенсу проводити комплексний благоустрій», – підкреслив міський голова Ігор Сапожко.

Наступним блоком питань було внесення змін до статутів 4-х комунальних підприємств: КП «ЖЕК-1,2,3,5». ЖЕКи змінювали суми статутних фондів на ті суми коштів, які в останні 2 роки їм були надані в якості «поповнення статутного фонду» як у вигляді техніки (в основному – тракторів), так і у вигляді «живих» коштів. Суми поповнення були різні, бо хтось отримав по додатковому трактору, а комусь поки що не пощастило.

Щодо доцільності надання фінансових «преференцій» саме комунальним ЖЕКам, виникла дискусія. Міський голова  пояснив це  значною заборгованістю мешканців міста за послуги ЖЕКів – від 600 тис.грн  у ЖЕК № 2 до 1,0 млн.грн у  ЖЕК № 5. Також  мер повідомив, що ОСББ та приватні ЖЕКи не мають можливості мати власні трактори, тож  звертаються до ЖЕКів. Тобто,  окрім міста ніхто не забезпечує розчистку снігу. Також Ігор Сапожко  підкреслив, що наразі в місті приватні ЖЕКи не є гідною альтернативою комунальним, позаяк мають багато невирішених проблем. А з огляду на це – допомога комунальним підприємствам є доцільною. Аргументи депутатів переконали.

Далі в порядку денному йшли два питання про виділення коштів за окремими міськими програмами для місцевого військкомату та  ДСНС. Хоча ці служби не входять до системи місцевого самоврядування, але місто вже не вперше допомагає їм у рамках міських програм.  

Питання «Про затвердження істотних умов енергосервісних договорів» викликало бурхливу дискусію про енергоефективність закладів освіти взагалі. Основним доповідачем із цього питання, окрім менеджера з енергоефективності Андрія Дворника, був міський голова, який розповів, що утеплення фасадів шкіл майже не дало жодного ефекту економії енергоресурсів, позаяк «тепло витікає» в основному через дахи, вікна, двері. За словами мера, це довів енергоаудит, який зробили ще до початку усіх робіт. При цьому міський голова не уточнив, чому всупереч висновкам енергоаудиту були зроблені саме такі заходи з утеплення  закладів освіти, а не ті, які потрібні. У подальшому, вже в рамках співпраці з енергосервісними компаніями зроблять потрібні заходи з утепленнями, які прописані в енергоаудиті. Нагадаємо, для участі в пілотному проекті вибрали 3 навчальних заклади з найгіршими показниками із енергоефективності: ЗОШ № 3 та два ДНЗ: «Калинка» та «Теремки».

Звучало багато думок і зауважень, зокрема,  щодо необхідності залучати до таких складних та нових тем справжніх фахівців. Але в цілому депутати погодились підтримати рішення за умови, що ефективність співпраці з енергосервісними компаніями буде ретельно моніторитись, а висновки – обговорюватися.

Під час розгляду  питання  внесення змін до статуту нещодавно відкритого ДНЗ «Оленка», депутати підняли питання харчування в дитячих садках та їх можливу автономію. І міський голова, і представниця управління освіти та науки запевнили, що питання зрушилося з місця  і наступної сесії його винесуть на розгляд БМР.

Окрім інших питань, депутати уперше схвалили рішення «Про визнання бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на сході України». Усього такий статус отримали 13 броварчан (у тому числі – 2 депутати БМР), які завітали на сесію та після голосування подякували депутатам.

Представники КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР відзвітувалися за виконання міської Програми «Покращення надання вторинної медичної допомоги населенню м. Бровари та відновлення матеріально-технічної бази КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР на 2018 рік», а також програми «Забезпечення безкоштовними інсулінами інсулінозалежних  жителів міста Бровари на 2018 рік». Про проблеми та успіхи Броварської лікарні та їх співпраці з містом ми вже повідомляли.

Головний архітектор міста доповідала щодо внесення змін та доповнень до Положення про розміщення літніх майданчиків та об’єктів сезонної торгівлі в м. Бровари та внесення змін та доповнень у Положення про проведення конкурсу щодо надання права на використання/встановлення об’єктів для провадження  підприємницької діяльності в м. Бровари.

Блок «земельних питань» традиційно займає багато часу, але  завдяки злагодженій роботі земельної комісії  багато суперечок у сесійній залі не викликає. Серед «резонансних» питань саме цієї сесії:  із 5-ої спроби депутати погодили проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки для подальшого продажу у власність громадянці Чабур Наталії Іванівні площею 0,0070 га для будівництва та обслуговування  будівель торгівлі по вул. Ярослава Мудрого, 36-Б (піцерія «Піцбург»). А також відмовили в продовженні оренди 4-х земельних ділянок під будівництво ТРЦ на вул. Гагаріна в районі стадіону «Спартак»  та  відмовили у затвердженні оренди земельної ділянки біля будинку побуту «Ювілейний»  – не погодилися із розмірами ділянки, що виходить на міський газон по вул. Гагаріна.

Також було внесено зміни у міську Програму розвитку культури м. Бровари на 2019 рік. Зокрема,  депутати підтримали створення в Броварах унікального інтерактивного музею. На прохання місцевого бізнесу в сфері туризму, депутати внесли зміни в своє попереднє рішення щодо встановлення місцевого податку «туристичній збір», підкоригувавши ставку податку з 5% до 1% від мінімальної ЗП за один день перебування в готелях міста Бровари.

Одним із останніх питань депутати схвалили нову Програму з організації роботи, пов’язаної із завершенням будівництва недобудови по вул. Петлюри Симона, 21-Б. Міський голова довго розповідав про підстави такого рішення, відповідальність місцевої влади щодо охорони  таких об’єктів та «прогалини у законодавстві», через які з’являються «недобудови». Після того як депутати із суперечками схвалили  це рішення, міський голова дав протокольне доручення УЖКГБІТ надати пропозиції щодо забезпечення охорони ще двох подібних «небезпечних» об’єктів: будівлі колишньої радіостанції  та поруч розташованого будинку ДБК «Меркурій».

Ангеліна Козлова

Поділитись

Про Автора