Владі міста все ж доведеться вчитися налагоджувати ділові стосунки з перевізниками сміття, визнавати та усувати власні помилки. Щоб втретє не наступити на ті ж самі «граблі» у виборі чергового перевізника, 29 січня заступник міського голови Григорій Голубовський запросив керівників фракцій політсил міста на нараду з приводу підготовки проекту конкурсних умов на визначення перевізника сміття.

Ситуація з вивезенням сміття у місті досягла свого апогею та логічного завершення: на початку січня Анатолій Маковський – батько керівника ТОВ «Амуссон-Київ» Сергія Маковського – журналістам “Трибуни” повідомив, що йде з Броварів. І це при тому, що «зайшов» перевізник за попередніх домовленостей із владою. Так само, як і його попередник – ТОВ «Комунтранс-Бровари». Так само, як попередник, і йде з міста: із шлейфом нарікань та невдоволення від мешканців міста за неякісне надання послуг.

Як розповів під час наради Григорій Голубовський, «Амуссон-Київ» наприкінці минулого року надіслав у мерію листа, де повідомив, що протягом місяця планує розірвати угоду щодо надання послуги з вивезення твердих побутових відходів, позаяк сьогоднішня ціна, а саме: 64,84 грн за 1 куб м для мешканців багатоквартирних будинків та 105,91 грн за 1куб м – для приватного сектору (за умови придбання пакетів), не покриває його витрати. І запропонував підняти вартість послуг до 89 грн. В іншому випадку, «Амуссон» погрожує забрати свої контейнери і залишити частину міста без надання цієї послуги. Тож пан Голубовський запропонував терміново провести конкурс на визначення нового перевізника сміття.

Григорій Голубовський

Для того, щоб вирішити питання з перевізником, серед присутніх озвучувалися пропозиції щодо  проведення конкурсу по кожному ЖЕКу, створення комунального підприємства. Однак пан Голубовський зауважив, що в ідеалі мають ліквідувати комунальне підприємство (до цього часу з бюджету міста ще витрачаються гроші на ліквідацію КП «Служба замовника») і перейти на ринкові відносини. Як зазначив  заступник мера, згідно з наявними конкурсними умовами, проводитися конкурс має по всьому місту, що автоматично створює монополію перевізнику, який виграє конкурс. Однак у Броварах паралельно з «Амуссон-Київ» надають послуги з перевезення сміття ще 8 компаній. Ті ж компанії, які погоджуються працювати замість «Амуссона», заявляють про необхідність підняття тарифів. При цьому, зазначає заступник мера, практично в усіх відсутній контейнерний парк. Тому, на думку пана Голубовського, щоб «не залежати від примх перевізників, які обіцяли показати якісно нову послугу, а вийшло, що ми побачили  ще  гіршу, ніж стара», місту варто:

  • – провести конкурс на визначення нового перевізника;
  • –  закупити  близько 500 контейнерів (вартість одного – 151 євро) та здавати їх в оренду перевізникам;
  • – у конкурсних умовах чітко прописати наявність виробничої бази (а не можливість її створення), яку можна було б перевірити особисто.

Присутні голови фракцій, депутати та помічники депутатів підтримали пропозицію заступника мера та той факт, що конкурс варто проводити лише в комунальній сфері («Амуссон-Киїів» надавав послуги саме  ЖЕКам та приватному сектору).

Як зазначив під час зустрічі Григорій Голубовський, «Амуссон-Київ» обдурив їх: обіцяв  встановити низку підземних контейнерів, однак встановив тільки два, та й ті виявилися взятими в борг. До того ж виробничої бази в Броварах «Амуссон-Київ» не має. Помічник депутата, експерт із питань перевезення сміття, керівник ТОВ «Еколайн-Бровари» Ангеліна Козлова наголосила, що і «Комунтранс-Бровари», і «Амуссон-Київ» працювали в місті зі значними порушеннями. При цьому місто також обдурювало перевізників, адже останнім доводилося вивозити значно більше сміття, ніж було домовлено, при цьому очікувало, що фірми працюватимуть за низькими тарифами та якісно. І закликала не очікувати «доброго дядька-перевізника», а питання вивезення сміття розпочинати вирішувати комплексно.

Ангеліна Козлова

На думку пані Ангеліни, перед тим, як провести конкурс, потрібно першочергово усунути найгрубіші помилки.

По-перше, вирішити питання сортування сміття. Позаяк на будівництво сортувальної лінії місто землі не має, то у Броварах мають бути контейнери з розподільного збору сміття.

По-друге, до сьогодні немає обліку сміття та його норм, тож нарахування плати за нього – незаконне. При цьому розрахувати тариф не складно, зауважує пані Ангеліна. Але варто реально оцінювати всі витрати, які закладено у тариф.

По-третє, якщо утилізувати негабарити законно немає можливості, їх варто з квартплати вилучити.  Також Ангеліна Козлова зауважила, що завдяки «Бровари-Вторма» частина броварчан уже звикла сортувати сміття, тож цю практику варто продовжувати втілювати в життя. А тих броварчан із приватного сектора, котрі не бажають заключати угоди із перевізником або хто не купує пакети від фірми, а виставляє сміття вздовж Київської, – спецвідділу штрафувати. Також озвучила необхідність введення карток чи кодових замків на ті контейнери, куди недобросовісні броварчани зносять сміття з приватного сектора. У свою чергу в.о. начальниці УЖКГ Світлана Решетова розповіла про досвід  м.Мукачево, де контейнери в приватному секторі розміщені вздовж вулиці, а кожна господа має угоду щодо відповідальності за ці контейнери.

Конкурс на визначення перевізника сміття у місті планують провести до 1 березня. Це буде третій конкурс за останні 5 років. На прохання пана Голубовського, перед тим, як проект конкурсних умов «оцінять» депутати, а виконком його затвердить, Світлана Решетова спільно з експертом Ангеліною Козловою мають над цим проектом попрацювати. Лише потім ці умови буде надіслано фірмам-перевізникам.

Чи то керівництво міста стомилося від «сміттєвих» скандалів, які значно підривають його авторитет, чи то новий Закон «Про відходи» послужив добрячим стусаном, та перший крок, нарешті, зроблено: органи самоуправління, нехай і не відкрито, але все ж визнали, що не працювали із населенням Броварів у плані сортування  сміття та вирішення цієї проблеми, а лише загравали з броварчанами, коли намагалася всю відповідальність перекласти на плечі перевізників, а не критично оцінювати реалії.

Фото – авторки

Поділитись

Про Автора

Ющенко Ірина

Броварчанка, журналіст "Трибуна-Бровари"