Калитяни протестують проти суцільної вирубки дерев і звертаються до Президента

22 грудня 2017 року підприємство «Укрлісконсалтинг» розпочало вирубку лісозахисної смуги автомобільної траси Калита-Бервиця. Вже через пару днів протести проти цього висловили представники калитянської громади, серед яких депутати селищної ради, працівники виконавчого апарату, громадські активісти.

Через напружену ситуацію на місце події двічі викликали поліцію. Спроба розглянути питання вирубки дерев на виконкомі селищної ради закінчилася невдало – не зібрався потрібний кворум. Були дзвінки на урядову «гарячу лінію». Зрештою, представники калитянської громади склали заяву на ім’я Президента України, Генеральної прокуратури та Національного Антикорупційного бюро з вимогою припинити вирубку захисних насаджень та перевірити діяльність причетних до цього компаній, адже заявники вбачають в таких діяннях корупційну складову.

Тим часом зрізання дерев, причому справді суцільне, на вказаній дорозі йде повним ходом. Роботи здійснює бригада робітників компанії «Укрлісконсалтинг», що є субпідрядником ПрАТ «Комунтранс». У свою чергу «Комунтранс» є підрядником Служби автомобільних доріг у Київській області. Головною підставою для знищення лісозахисної смуги є Акт спеціального лісопатологічного обстеження насаджень вздовж цієї дороги. 

У документі йдеться про те, що дерева, а це переважно тополі, на цій ділянці аварійні та перестійні (вік стиглості тополі складає 31-35 років, реальний вік цих дерев – 55-60 років). Також зазначається, що масивні гілки дерев знаходяться близько від автодороги, і складають реальну небезпеку людям та транспорту.

«…комісія вважає за МОЖЛИВЕ видалення  аварійних, перестійних, фаутних дерев…», — так записано в Акті. В іншому абзаці цього документу зазначено: «Всі життєздатні дерева листяних та хвойних порід, що зростають на безпечній відстані від автодороги і не позначені (не затесані відповідним чином) залишаються на збереження».

Саме це є одним з пунктів претензій активної частини калитянської громади. Перші дні проведення вирубок продемонстрували, що виконавець робіт знищує всі дерева підряд. Тобто, йде суцільна вирубка. Ліквідуються й ті, які здаються «життєздатними». Під бензопилу йде і другий ряд дерев, який знаходиться загалом на безпечній відстані від дорожнього полотна.

Варто зважити, що Акт був складений ще 21 липня 2017 року, а роботи розпочали буквально за тиждень до нового року, що теж викликає запитання у громади.

Артур Тутов, директор «Укрлісконсалтинга», повідомив, що загалом знищенню згідно з Актом підлягають 1750 дерев. За власною ініціативою він також сказав, що деревину вони частково направляють на Схід України, на потреби АТО, а також нею хочуть забезпечити вже колишніх воїнів АТО, місцевих.

Також керівник компанії запевнив, що увесь пакет дозвільних документів у них є, тобто діють вони на законних підставах. За його словами, вони вчасно повідомили селищного голову Олексія Христинченка про виконання робіт документально. Отримав він від «Укрлісконсалтинга» гарантійний лист, де компанія зобов’язується замість зрізаних дерев висадити таку ж кількість саджанців молодих дерев. Крім того, Артур Тутов повідомив, що приводом для обстеження дерев захисної смуги, складання Акту були у тому числі й звернення голови Калитянської селищної ради Олексія Христинченка до Служби автомобільних доріг. Голова сигналізував про аварійність дерев,  що ставить під загрозу безпечний проїзд дорогою.

Дізнатися думку самого  пана Христинченка щодо ситуації з вирубкою дерев не вдалося, оскільки 27 грудня селищний голова перебував у відпустці.

За словами активістки Ольги Акімової, працівниці відділу освіти Калитянської селищної ради, громада ставить цілком логічні і резонні запитання виконавцю робіт: чому суцільна вирубка, чому не залишаються «живі» дерева, котрі б продовжували захищати дорогу, чому зрізаються дерева того ряду, який знаходиться на безпечній відстані від дороги? «Чи не пов’язано це з тим, що, за деякими даними, вже з 1 січня  дороги та прилеглі території перейдуть у відання місцевих органів влади? – каже пані Ольга. — І чи не станеться тоді так, що селищна рада залишиться наодинці з проблемою повною відсутності захисних насаджень?».

Олег Царук, місцевий громадський активіст, експерт Конвенції ООН з опустелювання, зазначає, що державні органи (а Служба автомобільних доріг є такою) «вчиняє» не тільки не по-господарськи, а саме суцільною вирубкою дерев підвищує небезпеку проїзду дорогою, особливо взимку. «Розумний господар як робить? Він не направляє під ніж одразу всі дерева. Він залишає ще життєздатні, а на місці зрізаних неодмінно садить нові. Але ж ні в якому разі не залишає дорогу «голою», — зауважує пан Олег.

«Виходячи з усього, ми й звертаємося до Президента, до компетентних органів. Принагідно хочу повідомити, що заступник селищного голови Валерій Шпак, щойно вийшовши з лікарняного, поїхав з облдержадміністрацію, поінформував про ситуацію та попросив допомоги. Ми, громадськість, хочемо домогтися, аби все відбувалося законно», — наголосила Ольга Акімова.

Анатолій Гаркуша

Фото – Павла Дубового

НОВИНИ

21.01.2018
20.01.2018
19.01.2018
18.01.2018
17.01.2018