Хитрощі супермаркетів: як нас змушують купувати більше

Новини 11 Кві. 2017 р., 15:05 228

За результатами міжнародних досліджень, три чверті покупок людина робить мимоволі, під впливом пориву. На думку психологів, продавці впливають на свідомість покупців у найрізноманітніший спосіб, зауважує V24.

Як же супермаркети контролюють розум споживачів? Спробуємо розібратися.

Червоний цінник не завжди означає знижку
Найчастіше супермаркети виділяють червоним кольором цінники на товари зі зниженою ціною, або ті, які беруть участь у розпродажі. Але не завжди кольорові цінники означають можливість вигідної покупки — ціна може бути знижена незначно або взагалі лишатися незмінною. Але через те, що в нашій свідомості червоний цінник давно асоціюється зі зниженням ціни, споживач частіше купує товари саме з такими цінниками.

Занадто великі візки
З 1938 року, коли було винайдено візок для покупок, його площа збільшилася вдвічі. Якщо покупець везе напівпорожній візок, у нього підсвідомо виникає бажання його наповнити. У підсумку ми купуємо більше товарів, ніж потрібно. Тому, якщо хочеться ненадовго забігти в магазин, краще взяти з собою кошик. Таким чином ми заощадимо гроші і сумка з покупками буде легшою.

Овочі та фрукти біля входу в магазин
Дослідники з’ясували, що варто дати людині можливість спочатку зробити те, що, як вона вважає, «добре», щоб потім вона сама почала активно виходити за власні межі. Саме тому в супермаркетах розкладають корисні фрукти і овочі прямо біля входу: чим більше грошей покупець витратить на корисні продукти, тим більше потім він накупить шкідливих продуктів типу пива і чіпсів.

Молочні продукти в глибині магазину
Існує безліч прийомів, щоби змусити нас купити більше. Наприклад, чому молоко, яке користується чи не найбільшим попитом серед покупців, завжди знаходиться в найдальшому кінці супермаркету? Тут справа не в тому, що саме там поставлені холодильні вітрини, а в тому, що від покупця хочуть, щоби в пошуках молока він спочатку пройшов повз інші продукти і щось купив.

Ілюзія свіжих овочів та фруктів
Зазвичай у супермаркетах овочі та фрукти в овочевому відділі вимиті і начищені до блиску. Більше того, їх періодично збризкують водою, попри те, що так вони будуть швидше гнити. Все це роблять тому, що люди люблять все свіже, а в мозку це пов’язано з блискучою, вологою поверхнею. За фактом ці «свіжі» фрукти та овочі могли місяць до цього перебувати на складі, після чого пролежать ще кілька днів у вашому холодильнику, перш ніж їх з’їдять.

Залучити за допомогою запахів
Як тільки ви заходите до супермаркету, ви відчуваєте приємні запахи. Це автоматично провокує виділення гормону задоволення допаміну, і ви перебуваєте в приємному передчутті покупок. Звідси до самої покупки навіть не крок, а півкроку. Тож насолоджуйтеся, але пам'ятайте про те, що вам насправді потрібно купити. Витягніть свій папірець зі списком покупок і ще раз уважно його перечитайте.

Відчуття голоду — не жарт
У багатьох супермаркетах кондитерські вироби знаходяться біля входу. Запах свіжої випічки активує слинні залози, тож зразу хочеться купити всю цю смакоту. А в деяких магазинах встановлюють невеличкі прилавки, де пропонують покупцям продегустувати той чи інший продукт. Дивує кількість людей, які купують товар тільки тому, що відчувають себе зобов’язаними або голодними. Ви нічим нікому не зобов'язані, а щоб уникнути «голодної» покупки, краще не ходити в магазини голодним.

Прогулянки всією територією магазину
Найнеобхідніші продукти — молоко, хліб, яйця — розкидані по всьому магазину. Це робиться з метою, щоби покупець довше ходив його територією та робив спонтанні необдумані покупки. Фахівці прорахували все, щоби на шляху до своєї мети вам зустрілося якнайбільше різних спокус. Саме тому полки з необхідними товарами ніколи не розташовують біля входу — покупець може швидко купити все, що треба і піти без додаткових покупок.

Формула «лівий-правий»
Більшість супермаркетів працює по так званому закону правої руки — рух відвідувачів організовано проти годинникової стрілки. У цьому випадку покупець, просуваючись магазином, весь час повертає ліворуч, а його погляд найчастіше падає на середину правої від нього стіни. Саме тут розташовуються полки з товарами, дорожчими за інші, або з продуктами з «гарячим» терміном придатності.

Складне ціноутворення
Цей старий трюк ні для кого не є секретом: 0,99 завжди здається набагато менше, ніж 1,0. Підсвідомо рука тягнеться за жаданою «знижкою». У цьому ж напрямку працюють жирно перекреслені старі ціни, написані дрібним шрифтом, і виділені нові. Людський мозок обробляє цю інформацію як картинку, а не як арифметичну задачу. І в підсумку ми купуємо непотрібні нам речі, щоб «зекономити». Тож не лінуйтеся віднімати нову ціну від старої — результат може вразити своєю незначністю.

Діти в супермаркеті
Мабуть, кожному з батьків доводиться пройти через таке — сходити в магазин з дитиною і витримати всі її примхи, прохання про покупку шоколадок, нових пластівців, цукерочок... І добре, якщо справа обійдеться тільки сльозами, але ж не виключені і справжні істерики з валянням по підлозі і дикими криками. Так, дітям нелегко даються походи повз барвисті вітрини.

Приховування дешевших товарів
Нерідко весь дорогий товар знаходиться на середній полиці прилавка, якраз на висоті наших очей. Це спеціально робиться для того, щоб ми спочатку побачили найдорожчий товар. Далі — розрахунок на психологію, людина вважає, що товар на полицях, які знаходяться вище або нижче, менш якісний (хоча зазвичай це не так).

Товари до пари
У супермаркетах так звані супутні товари завжди ставлять поруч з основними. Поруч з пивом — чіпси або пакетики з горішками, поруч з печивом — газовані напої або соки, поруч із сорочками — краватки і т.д. Все для того, щоб ви купили більше.

Риба та м’ясо в білому інтер’єрі
М’ясо і риба найчастіше продаються на білому тлі, щоб здаватися свіжішими. Ці візуальні трюки в поєднанні з дерев’яними полицями та приємним освітленням змушують людей витрачати більше.

Музичний супровід шопінгу
Музика грає не останню роль у спробі «розкрутити» покупця. Наступного разу, коли ви опинитеся в торговому центрі, прислухайтеся. Ви напевно почуєте мелодійну музику, яка також є частиною стратегії. Під таку музику ми підсвідомо уповільнюємо крок, зупиняємося перед прилавками і розглядаємо товар. Супермаркети крутять легкі хіти, поліпшують настрій, для того, щоб спонукати вас зробити імпульсну покупку, якої не було у вашому списку.

Полички з дрібничками
У касовій зоні можна побачити безліч товару, який відноситься до так званої категорії спонтанних покупок. Батончики, дешеві журнали, жувальні гумки, м’ятні цукерки, газована вода… Останній шанс супермаркету змусити вас витратити гроші. Зазвичай біля каси стоять полки з шоколадними батончиками, один чи два з яких ви, напевно, візьмете до свого візочка чи кошика як нагороду за довгий шопінг. Розглядати і вибирати подібні товари ви будете в будь-якому випадку — адже потрібно якось згаяти час у черзі. А на тлі «великих» покупок купівля жувальної гумки чи батончика «на доріжку» за невеликі гроші просто не сприймається нами як велика трата.

Дисконтні картки
Коли ми розплачуємося на касі, то звично дістаємо дисконтну картку. Копійчана знижка міцно прив’язує нас саме до цього супермаркету. А постійний клієнт — це золота жила. Адже наступного разу він залишить тут ще більше грошей.

НОВИНИ

11.12.2017
10.12.2017
09.12.2017
08.12.2017