Броварські ЖЕКи знову підняли тарифи на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Деяких броварчан обурила ця новина. Мешканці скаржаться на те, що ЖЕКи тарифи піднімають, а обслуговують будинки неналежним чином. Навіть лампочки в під’їзді відмовляють змінювати, посилаючись на те, що це не входить в їх обов’язки.
Щоб дізнатись, що саме зобов’язаний робити ЖЕК достатньо відкрити «Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», який затвердив Кабмін України в 2009 році. На основі цього документу між ЖЕКом та власником квартири (приміщення) укладається договір на надання житлово-комунальних послуг. Згідно Типового договору в обов’язки ЖЕКів входить:
- прибирання прибудинкової території та сходових клітин,
- заміна лампочок в під’їзді,
- боротьба з тарганами та гризунами,
- поливання дворів, клумб і газонів,
- прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами і т.д.
Перелік послуг ЖЕКу визначає місцева влада. Послуги надаються відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг. Копія такого рішення є невід’ємною частиною договору про надання послуг.
Також, споживач має право зменшити розмір плати за надані послуги у разі виявлення їх недоліків. Згідно Типового договору, для цього складають акт-претензію із зазначенням у ньому строків, виду порушення, кількісних і якісних показників послуг тощо.
«Представник виконавця повинен з’явитися за викликом споживача для підписання акта-претензії не пізніше ніж протягом двох робочих днів. У разі неприбуття представника виконавця у визначений цим договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два інших споживачі», – зазначено в Типовому договорі. Акт-претензія передається представнику ЖЕКа, який повинен вирішити упродовж 3-х робочих днів питання щодо проведення перерахунку платежів або надає споживачеві обґрунтовану письмову відмову. Якщо споживачеві послуг зовсім відмовляють, він може звернутись до суду.
Підсумовуючи вищезазначене можна зробити висновок: громадяни будинку повинні здійснювати контроль за послугами, що надаються ЖЕКами міста, перевірити перелік послуг зазначених в договорі, який уклали з ЖЕКом та писати скарги в разі виявлення порушень.