Минулої суботи, 10 лютого, у Броварах відбувся перший сніданок у стилі L.E.D. Bro Talks. Про які проблеми міста гомоніли за ранковими кавою й чаєм присутні, читайте далі. 

Подейкують, справжня еліта снідає шампанським. А от броварський авангард громадськості вирішили снідати новими ідеями й дискусіями щодо покращення міста. Олександр Плахов, засновник конференції надихаючих ідей, започаткував нову ініціативу — сніданок у стилі L.E.D. Bro Talks. Таким чином місцевий активіст прагне долучити містян_ок до спільної роботи над покращення благоустрою міста.

Серед гостей “сніданку ініціатив” були депутат міської ради Андрій Саук та активіст Олександр КороленкоОкрім цього, на зустріч прийшло двоє містян і містянок (мабуть, 10-а година ранку налякала  решту броварчан_ок, які люблять поспати).

На початку зустрічі пан Саук поділився з присутніми доволі приємною новиною. Виявляється, він разом із міським головою Ігорем Сапожком та управлінням соцзахисту населення працюють над монетизацією субсидій, що виділяються з броварського бюджету. Ініціатори нововведення вірять, що направлення коштів на персональні рахунки й можливість ці гроші накопичувати заохотять осіб, які отримують субсидії, користуватися комунальними послугами ефективніше. Якщо ініціативу втілять у життя, це буде перший випадок монетизації субсидій на місцевому рівні.

Однак у ході роботи над нововведенням Андрій Саук був вражений застарілими методами роботи управління соцзахисту. Він розповів, що реєстр людей, які отримують пільги й субсидії там і досі ведуть уручну: записуючи в журналах. “Я був цим просто вражений. Запропонував міському голові провести якусь атестацію працівників на елементарне знання Microsoft Office”, — поділився депутат. Поки що Ігор Васильович пропозицію не підтримав. Пан Саук також розповів, що комп’ютерна неграмотність представників_ць виконавчих служб міста понижує привабливість Броварів для інвесторів. За словами депутата, після того, як начальник управління економіки Микола Загуменний надіслав світлину земельної ділянки у вигляді сфотографованого екрану комп’ютера і з електронної адреси сина, доволі серйозний інвестор передумав мати справу з Броварами.

Із теми неграмотності держпрацівників_ць присутні перейшли до питання, про яке, власне, і йшлося в анонсі зустрічі, — підвищення цін на проїзд, його незадовільна якість та альтернативні способи перевезення. Гості сніданку, як, мабуть, і більша частина броварчан_ок, розчаровано визнали: укотре перевізники підіймають вартість, не надаючи даних пасажиропотоку. Присутні взялись обговорювати можливість упровадження інших видів транспорту сполученням “Бровари-Київ”. Як зазначив містянин Роман Улітько, альтернативою маршруток могли би стати електрички, однак зараз їхній розклад дуже незручний та й дорога до Києва займе більше години. На думку присутніх, для того, аби цей вид транспорту міг конкурувати з маршрутними таксі, можна було би скористатися прикладом Ірпеня. Із 12 грудня 2017 там почали курсувати “човникові” електрички. Послуга доступна пасажир(к)ам у години пік зранку (06:16— 10:41) і ввечері (15:06 — 19:44). Пустити тролейбус, за словами пана Улітька, навряд вийде адже, за його даними, стовпи, що з самого початку ставили неправильно, не витримають, а замінювати їх — дороге задоволення.

Як зазначив Андрій Саук, йому вже відомо про переговори з Києвом (перевезення з Броварів до столиці регулюється на обласному рівні) та “Укрзалізницею” щодо розширення конгломерації приміських електричок із кінцевою у Броварах. Він також додав, що метро — найдорожчий варіант із усіх можливих, цікавим виходом із ситуації може бути запуск метротрама. Це своєрідний підземний трамвай, що може ходити коліями і для метро, і для трамвая. Такий уже існує у Кривому Розі. Однак для запуску цього виду транспорту необхідна ініціатива з Києва.

На проблему транспортних переміщень до Києва Андрій Саук вирішив дивитися більш глобально. Мовляв, чому б не вирішити це питання шляхом приваблення бізнесу в місто. Таким чином з’являтимуться робочі місця, і маятникова міграція вже не буде настільки масштабною (за словами Саука, розрахунки показують, що щодня близько 30-ти тисяч містян їздять до Києва, однак, швидше за все, ці цифри навіть вищі). Олександр Плахов, у свою чергу зазначив: “А як ми привабимо бізнес, якщо в нас немає офісної інфраструктури? Нам потрібні офіси категорії B, B+, A, навіть А+ для цього”. Інші учасники_ці сніданку погодилися з такою думкою, адже Бровари мають великий потенціал, і інвестори могли б його розкрити.

Певна річ, коли йдеться про транспорт, а Андрій Саук десь неподалік, теми велоруху не уникнути. Несподіванкою для присутніх стало те, що, виявляється, у Броварах є велоконцепція, розроблена місцевим активістом Олександром Короленком. Останній теж прийшов на сніданок і розповів, що створення інфраструктури для велосипедів коштуватиме міському бюджетові не так і багато. На деяких ділянках, як от по бульвару Незалежності потрібно всього-на-всього намалювати розмітку. “Там дорога доволі широка, але чотири ряди машин усе одно не вміщаються, тому ми хотіли зробити два ряди для машин і дві велодоріжки”, — розповів Олександр Короленко. Він також зазначив, що вже не перший рік пропонує міському голові втілити цю концепцію. На що Олександр Плахов підняв питання, чому влада опирається подібним ініціативам, адже це недорого, ефективно й може слугувати прикладом успішного керування містом. Андрій Саук прокоментував це так: “Сапожко боїться відповідальності. Навіщо йому щось робити без власного інтересу? Якщо вийде, скажуть, що просто виконав свою роботу, але якщо не вийде, будуть скандали і скарги. Легше не брати на себе відповідальності”.

Утім депутат також зазначив, що з міським головою потрібно говорити. Попри опозиційність “ДемАльянсу”, яку Саук представляє, він вірить у конструктивний діалог. “Я поїздив іншими містами й побачив, що така влада — не лише в нас, але й усюди по Україні. Так чи інакше, але Сапожко — не якийсь примарний мер, його вибрали люди, і ми маємо з ним працювати”, — зазначив Саук.

Автор світлини — Олександр Плахов

Певна річ, кілька броварчан, які знайшли в собі сили прокинутися в суботу до обіду і вийти з дому, не можуть змінити життя цілого міста. Окрім перетворення таких зустрічей на явище регулярне, гості також вирішили навідатися до міського голови, аби вже з ним обговорити транспортне питання. Хтозна, можливо, Ігор Васильович стане гостем наступного сніданку у стилі L.E.D. Bro Talks?

Поділитись

Про Автора

Дарина Мізіна