Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) нагадало українським туристам, що саме варто обов’язково перевіряти перед поїздкою, організованою туроператором.

У пам’ятці, розміщеній на сайті відомства, зазначено, що при укладанні договору на туристичне обслуговування потрібно перевірити, щоб:

  • туроператор мав діючі ліцензію і фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку в розділі «Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр»);
  • турагент мав діючий агентський договір, укладений з туроператором (актуальна інформація доступна на офіційному сайті туроператора, від імені якого агент реалізує турпродукт);
  • у договорі на туристичне обслуговування було вказано заявлені дати вильоту і прильоту;
  • у договорі на туристичне обслуговування було вказано інформацію про наявність трансферу з аеропорту в готель в обох напрямках (в разі заяви такої послуги);
  • готель відповідав заявленій категорії і це було також зазначено в договорі;
  • було вказано терміни відмови від туру і умови повернення коштів;
  • кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування і від нещасного випадку;
  • була присутня квитанція про оплату туру або фіскальний чек.

«Туристи, звертайте увагу на те, яке місце в Рейтингу пунктуальності виконання рейсів займає авіакомпанія, яка буде обслуговувати вас під час подорожі (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Державіаслужби  https://avia.gov.ua) і робіть усвідомлений вибір», – зазначає МЕРТ.

Перед початком подорожі за вісім і за дві години до відправлення рейсу потрібно уточнювати на сайті туроператора, чи не з’явилася інформація про затримку рейсу. При наявності такої інформації, потрібно стежити за змінами в розкладі рейсів, щоб розрахувати час для прибуття в аеропорт.

У подорож обов’язково потрібно брати:

  • копію договору на туристичне обслуговування;
  • оригінал страхового поліса на медичне обслуговування і від нещасного випадку;
  • контакти туроператора (турагента);
  • контакти дипломатичної установи України в країні, в яку подорожуєте.

Якщо туроператор не надав заявлені послуги, за захистом порушених прав українці мають право звертатися із заявою в Держпродпотребслужбу. Для цього потрібно надати фото- і відеоматеріали, копію договору на туристичне обслуговування, розрахункові квитанції понесених витрат.

А в разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови, із заявою потрібно звертатися в Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи. Порушенням ліцензійних умов вважається:

  • невидача туристу договору на туристичне обслуговування або ваучера (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера), договору обов’язкового страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом), проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);
  • не інформування через офіційний сайт туристів про затримки рейсів;
  • незабезпечення місць для осіб із інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
  • відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
  • невидача платіжних документів (фіскальний чек, квитанція);
  • відсутність у туроператора свого сайту;
  • здійснення туроператорської діяльності за межами заявлених місць здійснення такої діяльності;
  • відсутність оформлених трудових договорів із найманими працівниками туроператора;
  • наявність у штаті туроператора менше 30% працівників, які мають стаж роботи в сфері туризму, або освіту в сфері туризму;
  • відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стаж роботи в сфері туризму;
  • відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
  • неподання туроператором статистичного звіту в орган ліцензування.
Поділитись

Про Автора