До Всеукраїнського  дня працівників культури та майстрів народного мистецтва, що святкують 9 листопада, журналісти «Трибуни» поспілкувалися з людиною, яка змінила ставлення до цієї сфери у нашому місті. Про те, звідки беруться ідеї та черпається натхнення, як з’являються концепції, що наповнюють свята новим сенсом, та чому під актуальні ідеї нескладно знайти партнерів – читайте у інтерв’ю з головною спеціалісткою броварського відділу культури Ольгою Кунцевською.

Ольга Кунцевська – авторка проєктів, які відомі усьому місту: дитячого фестивалю «БравоKids», «Марафон новорічних свят», сучасний простір «ТепЛиця», інтерактивний музеї «СвітЛиця», дитяче шоу «Харизма», святкування Дня міста в концепції  фестивалю «Сусіди». Відділу культури за останні два роки вдалося змінити формати святкування усіх свят в місті та реалізувати масштабні проєкти. Але попереду ще багато роботи і грандіозних планів.

Ольга Кунцевська

«БравоKids». Початок

Ідея дитячого фестивалю виникла в Ольги як відповідь на власні потреби. Як молода мама, Ольга шукала розвиваючі студії для свого малюка. А потім вирішила: чому б не зібрати усіх, хто надає таки послуги в місті, на одному фестивалі? Це було б цікаво багатьом батькам із дітьми. «Ідея прийшла мені десь перед новим 2016 роком, а вже 7 січня, на Різдво, ми зустрілися з піар-менеджером ТРЦ «Термінал». Дивно, але ми знайшли порозуміння з першої хвилини», – пригадує Ольга. Далі «БравоKids», який відбувався тричі на рік, – зимою, весною та восени –  тільки збільшував кількість локацій та заходів. Позаяк фестиваль не мав жодного стосунку до бюджетних коштів або одного спонсора, партнерами фестивалю стала значна кількість місцевого бізнесу. Ці зв’язки не лише не втратилися з часом, а й значно розширилися та допомогли  реалізувати багато нових проєктів уже під час святкування Дня міста та інших міських свят.

Читайте також:  У Броварах відбувся ІІ дитячий фестиваль БравоKids 

Навчання заради нових ідеї. «ТепЛиця»

Поки тривала підготовка до першого «БравоKids», Ольга навчалася організації такого роду івентів. Для цього обрала курс «Creative management camp», на який кожен учасник прийшов із власною творчою ідеєю. З початку такою ідеєю був «БравоKids», але потім Ольга зрозуміла, що цей проєкт фактично реалізовано, тому потрібна зовсім нова ідея. Саме у той час виникла ідея проєкту «ТепЛиця». «Я надихалася візуалізацією ЖК «Діамант», який мав у своєму комплексі споруди з великими вікнами, що створюють особливу атмосферу відкритого простору, –  розповідає Ольга Кунцевська. – Через деякий час Олександр Плахов створив петицію про створення в місті культурно-просвітницького центру,  і я зрозуміла: так це ж і є моя ідея». У пошуках зручного приміщення активісти зупинилися на колишньому концерт-холі в МКЦ «Прометей». Але потрібна була концепція, візуалізація приміщення. І тут у черговий раз спрацював принцип «правильні ідеї притягують правильних людей»: знайома дизайнерка Ольги безкоштовно розробила вдалу візуалізацію, яка стала основою для проєкту «ТепЛиця», який представили у березні 2019 року.

Ольга Кунцевська

Читайте також: Броварський відкритий простір «ТепЛиця» –  не плагіат «Теплиці» Слов’янська – Ольга Кунцевська

Унікальний проєкт «СвітЛиця»

Як народжуються унікальні ідеї? Наприклад, ідея влаштувати в місті музей, який би розповідав про Тараса Шевченка та його зв’язок із м. Бровари, була давно, як і сама концепція «Тарасової світлиці», розповідає Ольга. Але не було розуміння, яким  чином зробити так, щоб музей мав сучасний цікавий формат. Прийшла ідея зробити музей у формі квесту, а завдяки зв’язкам серед творчої спільноти, Ольга знайшла виконавців такого незвичного проєкту. Окремим завданням було визначитися із зовнішньою та внутрішньою візуалізацією музею. «Коли я запропонувала, що музей має бути у вигляді «шевченківської хати», мене не зовсім зрозуміли,  – посміхається Ольга. –  Але виконавець робіт та начальниця відділу культури  відвідали музей Шевченка в Каневі, щоб врахувати всі деталі. А технології  дозволяють зробити ремонт у такому стилі з сучасних матеріалів. Крім того, у цього музею чудовий колектив!» .

Читайте також: Квест-кімната про Тараса Шевченка відкрилась на Розвилці. ФОТО  

Пані Ольга не приховує, що відділ культури має за мету зробити місто туристично привабливим об’єктом. Для цього є цікаві задуми, у тому числі такі, що стосуються Розвилки, та такі, що реалізовуватимуться у партнерстві з бізнесом. Але поки що ця інформація не для розголошення.

Міські свята починаються із концепції

«Усе починається з творчої ідеї: що ми хочемо донести містянам саме зараз? – ділиться професійними секретами Ольга. –  Саме так виникла ідея  святкування Дня міста цього року у форматі фестивалю  «Сусіди». Ми усі – сусіди, це те, що нас усіх об’єднує, незалежно від віку та вподобань». Потім  декілька місяців триває робота із наповнення концепції змістом: локації, заходи, події, партнери. Аналогічно було і на святкуванні Дня Незалежності: у першу чергу було бажання показати, якою ми хочемо бачити Україну: екологічною, здоровою, спортивною, безпечною, патріотичною, каже Ольга. Саме під концепцію підбирався формат заходів та подій. І хоча одні й ті  самі свята ми святкуємо щороку, в жодному разі формат не має повторюватися, і для цього у відділу культури є безліч креативних ідей, запевняє Ольга Кунцевська.

Читайте також: Сусіди: організатори  представили нову концепцію проведення Дня Броварів 

Щодо нових підходів у святкуванні, три відділи: культури, сім’ї  та молоді, фізкультури і спорту спільно розроблятимуть концепції свят. У деяких випадках, зазначає співрозмовниця,  акцент буде саме на культурних подіях, в інших – спортивних.

Ідеї, які варто зробити щорічними

У якості ідей, що мають потенціал, є цікавими, незвичними або новими, Ольга Кунцевська виділила три:

  1. Дитяче шоу «Харизма» – незвичний формат, який формально схожий на талант-шоу, але має протилежну мету: не виявити кращих і найталановитіших, а розкрити особистість дитини.  В 2019 році шоу відбулося вперше, з відбірковим туром та фіналом на День захисту дітей.
  2. Шоу «GooGoo старти» або «повзункові перегони», яке вперше відбулося на День міста та мало шалений успіх у глядачів. У шоу взяла участь малеча віком від 0 до 14 місяців, яка мала подолати дистанцію виключно повзком. Як мотивувати дитину повзти у потрібному напрямку –  і було найкреативнішим завданням для батьків.
  3. Шоу «На стилі», умовою якого була участь разом із домашнім улюбленцем, одягнутим у тому ж стилі, що господиня. Цього року через особисті обставини в шоу взяло участь мало учасників, але навіть вони викликали захоплення глядачів.

Читайте також: Шоу «Харизма»: журі відібрало в Броварах 6 «наймагнетичніших» дітей  

До нових обріїв

«Як творча особистість, відчуваю, що мені вже затісно в рамках лише культурних проєктів, –  ділиться чиновниця від культури. –  Вважаю, що нашому місту необхідно пройти брендинг, знайти правильні акценти, з чим мають асоціюватися Бровари». Загалом із  відповіді на питання: «З чим у вас асоціюється місто Бровари?» можна багато чого дізнатися про людину: корінний мешканець або живе в місті нещодавно, де працює, якому дозвіллю надає перевагу. «Неймовірно, але в місті багато людей, для яких місто асоціюється з Терміналом, аквапарком, Макдональдзом… Люди мало знають про нашу історію, про минуле. І навіть про цікаві події знають не всі». Тому за задумом творців «ТепЛиці» саме це приміщення стане простором, в якому вироблятиметься та обговорюватиметься новий брендинг міста. Таке бачення, яке мало б змогу гідно представити Бровари не лише інвесторам та бізнесу, але і багатьом новим людям, які нещодавно оселилися в нашому місті, резюмує Ольга Кунцевська.

Дякуємо Ользі Кунцевській за натхнення та плідну працю на благо нашого міста.

Читайте також:

  1. Шевченкова квест-кімната: у Броварах з’явиться унікальний музей «Тарасова світлиця» 
  2. «ТепЛиця»: на День міста Бровари презентують новий культурно-просвітницький проект 
  3. День Броварів: на повзункові перегони «GooGoo старти» запрошують малюків до 14 місяців

Ангеліна Козлова

Фото – зі сторінки Ольги Кунцевської у ФБ

Поділитись