Тиждень замість двох, або Як пришвидшити відповідь на запит до Броварської міськради

0

Закон «Про доступ до публічної інформації» працює в Україні вже майже 7 років. Чиновники тепер зобов’язані надавати відповіді на запити громадян протягом 5-ти робочих днів, а іноді за 2 доби. Однак, буває, що запитувачі достеменно не знають, хто розпоряджається необхідним документом чи володіє відомостями. Тому лист, у найкращому випадку, перенаправляються до інших органів. А людина чекає на відповідь довше. Подібні перенаправлення трапляються і «в середині» органів місцевого самоврядування. Наприклад, Броварська міська рада може «спустити» запит до свої структурних підрозділів. Це залежить від того, чи є підрозділ окремим розпорядником інформації, чи ні.

У загальному випадку запитувач чекає на відповідь 5 робочих днів. Утім, після закінчення терміну розгляду, може отримати таку відповідь: розпорядником інформації є інший орган. Попередивши громадянина, запит перенаправляють до вказаного відомства, а людина чекає на відповідь додатково ще 5 робочих днів.

Саме так іноді трапляється із запитами, які надсилають до Броварської міської ради. Наприклад, журналісти «Трибуни-Бровари» отримували подібні відповіді щодо питань, які стосуються управління житлово-комунального господарства. Тобто питання структурного підрозділу БМР також «спускають униз».

Як роз’яснила Броварська міська рада, у відповіді на запит журналіста «Трибуни-Бровари», самостійними розпорядниками інформації є виконавчі органи БМР. Вони мають самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатки із зображенням Державного Герба України і власне найменування, про що зазначено в їхніх положеннях. Таких органів, відповідно до затвердженої у серпні цього року структури БМР,  – 15:

Водночас, згідно із тим самим рішенням, не є юридичними особами, а отже не є окремими розпорядниками інформації, такі 24 структурні елементи Броварської міської ради:

Як розповіла експертка Центру демократії та верховенства права Христина Буртник, у деяких органів влади кожен структурний підрозділ – це окремий розпорядник. У такому випадку пересилання запитів не буде порушенням. Однак це має бути визначено внутрішнім правовим актом.

«Тобто має бути встановлено, що кожен підрозділ – окремий розпорядник, – продовжує юристка.  – Якщо цього немає, розпорядником є відповідний орган влади, який має так організувати роботу своїх відділів, щоб інформація надавалась вчасно. І не важливо, у якому підрозділі зберігається інформація.»

Христина Буртник

Варто зауважити, що в рішенні Броварської міської ради, яким затвердили структуру БМР, не йдеться про те, чи є управління та відомства окремими розпорядниками інформації. У відповіді на запит міськрада не уточнює, у яких правових актах міськради зазначена ця інформація.

У положеннях управлінь і відомств з-поміж вказаних вище 15-ти юридичних осіб також не всюди зазначено, що структурні підрозділи є окремими розпорядниками інформації. Так, наприклад, у положенні про відділ капітального будівництва нічого не зазначено про це. У положенні про УЖКГ згадується лише про оприлюднення інформації в інтернеті, яка стосується доступу до публічної інформації, а також про можливість одержувати запити. А в положенні про відділ культури йдеться, що відомство «забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є відділ».

Слід зазначити, що до окремих розпорядників інформації у Броварах також відносять і комунальні підприємства міста, зокрема ЖЕКи.

Окрім того, не кожен запит може бути перенаправлений. Закон гарантує це лише для випадків, коли розпоряднику за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто володіє інформацією.

Отже, щоб не чекати більше або не отримати відповіді по суті взагалі, громадянин має змогу подати запит до безпосереднього розпорядника інформації – зокрема, до управлінь, відомств Броварської міської ради, а також комунальних підприємств міста.

Залиште відповідь

Exit mobile version