Епідемія смертності на дорогах України не вщухає. За даними Департаменту медичної допомоги МОЗ, за 2011 – 2016 рр в Україні зареєстровано близько 170 тисяч ДТП з потерпілими, в яких загинули 26,5 тисяч людей і 209 тисяч – були травмовані. Протягом 2017 року ця цифра становила: кількість ДТП з постраждалими – 11859, кількість загиблих – 1377 осіб.

ДТП в Україні є першою за поширеністю причиною смерті серед молоді у віці від 15 до 24 років і другою – серед дітей у віці від 5 до 14 років. Понад 43% загиблих є пішоходами та велосипедистами.

Підраховано, що ДТП з тяжкими наслідками в Україні відбуваються через перевищення водіями швидкості (39% випадків), необлаштованість пішохідними переходами (38%), порушення правил перетину перехрестя, нетверезе кермування та ін. (23%).

За підрахунками Світового банку від ДТП та їх наслідків економіка України щороку втрачає близько 4,5 млрд доларів, включно з витратами на пошкоджене майно та відновлення працездатності травмованих чи безповоротні втрати загиблих.

Останні законодавчі ініціативи

25 квітня 2018 року уряд на своєму засіданні розглядав питання Про затвердження Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року.

Документом передбачається державне фінансування програми, лише з державного дорожнього фонду на виконання програми буде направлено: у 2018 році – 1629,8 млн грн; у 2019 році – 2558,9 млн грн; у 2020 році – 3489,9 млн грн. Остаточний кошторис програми буде закладатись при формуванні бюджету держави на відповідні роки.

Місяцем раніше було затверджено Постанову КМУ стосовно затвердження плану заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року.

Документом затверджено реалізацію 58 заходів, встановлено строки їх виконання та відповідальних виконавців. Програма вміщує заходи досить широкого спектру: від моніторингу та аналізу поточного стану та нових етапів проектування доріг та перегляду державних стандартів до створення умов для безпечного руху велосипедистів тощо.

Серед іншого, протягом 2018-2019 років низка відповідних органів працюватиме над запровадженням системи автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху (ПДД – прим. автора).

На презентації стратегії у підкомітеті ВР повідомили, що для запровадження автоматизованої системи пропонується виділити 5% дорожнього фонду (9 млрд грн за три роки програми). Окрім того, парламентарями пропонується додатково направити фінансування у 50% від сплати штрафів за порушення ПДД.

Міністерство внутрішніх справ спільно з представниками «Укравтодору» планує за три роки встановити 3726 комплексів автоматичної фіксації порушень ПДР. Першочергово це буде зроблено на тих ділянках, де ДТП трапляються найчастіше. Згідно з європейською практикою, після встановлення такого комплексу кількість аварій суттєво зменшується вже протягом півроку-рік.

У стратегії прописано внесення змін в законодавство, які дозволять частину надходжень від адміністративних штрафів передавати до місцевих бюджетів. Громади будуть купувати комплекси автоматичної фіксації та обслуговувати їх.

Хто отримуватиме «листи щастя» та як працюватиме система?

До кінця 2018 року в Україні запустять200-300 комплексів. Система буде фіксувати порушення на фото чи на відео. Фото- чи відеодоказ порушення правил дорожнього руху комплекс надсилатиме захищеним каналом зв’язку до спільного центру обробки даних МВС і Національної поліції.

Оператор буде перевіряти порушення, ідентифікувати користувача транспортного засобу і складати адміністративну постанову. Після цього вона через “Укрпошту” у вигляді паперового листа рекомендованим відправленням буде надсилатися на адресу реєстрації власника транспортного засобу.

Будь-який власник авто зможе зареєструватися у власному електронному кабінеті та внести там інформацію про відповідального користувача транспортного засобу, щоб листи адресувалися безпосередньо йому.

Процедура отримання «щасливого листа» докладно описана в законі “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо реформування сфери паркування транспортних засобів“, та набуде чинності 27 вересня 2018 року.

Так, адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) несе відповідальна особа – фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб. Якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, – відповідальність несе належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, – особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.

Автівки на «євробляхах» також не зможуть уникнути адмінвідповідальності. У разі якщо транспортний засіб зареєстровано за межами території України і такий транспортний засіб відповідно до законодавства не підлягає державній реєстрації в Україні, до адміністративної відповідальності за правопорушення вищезгаданих норм притягається особа, яка ввезла такий транспортний засіб на територію України.

Також в електронному кабінеті можна буде налаштувати отримання листа про штраф за порушення правил дорожнього руху на електронну пошту. Людина матиме на сплату штрафу десять днів. Після цього поліція передасть справу у Державну виконавчу службу.

Тому власникам автівок слід звернути увагу на законослухняність водіїв, яким вони довірять «кермо».

Змінами також передбачається, що інформація про зареєстровані транспортні засоби, їх власників та належних користувачів з державного реєстру транспортних засобів, утримувачем якого є Міністерство внутрішніх справ України буде відкритою та загальнодоступною.

Для фізичних та юридичних осіб інформація з Єдиного державного реєстру транспортних засобів надаватиметься шляхом пошуку за суб’єктом (власником транспортного засобу) в електронній формі через офіційний веб-сайт органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації та обліку транспортних засобів, за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, чи в паперовій формі шляхом подання заяви особисто або направлення її поштою до органів Міністерства внутрішніх справ України.

Докладно про зміни, що незабаром вступлять у силу читайте тут.

Нагадаємо, що з 01 січня 2018 року у населених пунктах України почало діяти обмеження швидкості руху до 50 км/год. А також запрацював новий порядок видачі посвідчень водія. Тепер перше посвідчення водія у сервісних центрах МВС видається на два роки з правом обміну на постійне у разі, якщо протягом двох років з дня його видачі особою не було вчинено три і більше адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

У разі, якщо такі порушення були – документ потрібно обміняти на постійне посвідчення водія, після складання практичного та теоретичного іспитів у сервісному центрі МВС.

Зрештою, всі ці заходи покликані зменшити кількість смертей та травмувань на автошляхах України. Проте чекати доки ви отримаєте «лист щастя» чи у вас заберуть посвідчення водія не варто. Правил заради власної безпеки слід дотримуватися щодня.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: