За 2016 рік кожен сотий власник платіжної картки в Україні став жертвою шахраїв. Це дані Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЕМА.
У поліції наголошують – кількість шахрайств із банківськими картками постійно зростає. Тому правоохоронці розробили певні попередження, як діяти і чого не робити, якщо вам телефонують ймовірні злодії.
- Не повідомляйте жодні дані (номери карток, персональний код доступу, паролі та інше) особам, які представляються банківськими працівниками та повідомляють про виникнення проблем із рахунками чи картками. Справжні працівники банку ці дані не проситимуть.
- Не погоджуйтеся, якщо вас просять знайти термінал і провести операцію з карткою. У такий спосіб у вас знімуть гроші.
- Звертайте увагу на те, як з вами спілкуються. Банківські працівники не будуть примушувати чи погрожувати, вести себе некоректно.
- Дізнайтеся телефон «гарячої лінії» вашого банку та відразу телефонуйте, якщо підозрюєте, що маєте справу з шахрайством.
- Для зарахування грошей на картку, треба знати тільки її номер. Будь-які уточнення про термін дії картки, ПІБ матері, CVV-код, код з SMS, щойно отриманої з банку, означають, що ви спілкуєтеся з шахраями.
- Не бійтеся ставити різноманітні запитання. Наприклад, як вас звуть? З якого ви відділення? Особа, що телефонує, не очікує таких уточнень.
- Якщо на мобільний телефон власника карти приходить смс-повідомлення про те, що його рахунок заблокований, а потім надходить дзвінок з пропозицією розблокувати – це шахрайство.
Якщо з вами все ж трапилась така подія, необхідно одразу ж повідомити про неї правоохоронцям. А якщо ви назвали свої дані чи перевели гроші, негайно повідомте про це в банк і заблокуйте картку.