«Громадський бюджет»: реалізовано один із 6 проектів, 5 – у процесі

Pinterest LinkedIn Tumblr +

2017 рік для Броварів став експериментальним у плані реалізації проектів бюджету участі (Громадський бюджет). Минулого року було подано 24 проекти, участь у голосуванні взяли 20, переможцями визнано 6 «великих» проектів. Із них реалізувати у минулому році вдалося один, 5 – у процесі. Що ж стало на заваді втілення в життя задуманого та як вдосконалити роботу по залученню броварчан до активної участі в проекті «Громадський бюджет», – з’ясовувала на організаційному засіданні Координаційна рада з питань впровадження та реалізації Громадського бюджету 1 лютого.  

Основна ідея проекту «Громадський бюджет»  – фінансування громадських ініціатив з бюджету міста, які визначаються шляхом голосування на офіційному сайті міської ради і вкладаються в ліміт, виділений для цього в міському бюджеті. На 2017 рік було передбачено фінансування програми у розмірі 3 млн гривень, стільки ж коштів виділено і на 2018 рік.

Завдання Координаційної ради з питань впровадження та реалізації Громадського бюджету (ГБ) – розглядати проекти, які надходитимуть, та визначати, чи має той чи інший проект право на публікацію та голосування. 

У грудні минулого року  розпорядженням міського голови затверджено новий склад Координаційної ради.

1 лютого 2018 р. Координаційна рада під головуванням начальника управління економіки Миколи Загуменного зібралася на своє перше організаційне засідання, щоб ознайомити присутніх зі станом реалізації проектів-переможців Громадського бюджету станом на 1 січня 2018 р., обговорити звіти відповідальних осіб, обмінятися думками щодо змін та доповнень до Програми ГБ, удосконалення сайту, експертної оцінки проектів, рекламної кампанії та з метою  визначитися з  датою початку нового етапу Громадського  бюджету в м. Бровари.

Микола Загуменний

Про стан реалізації проектів-переможців Громадського бюджету станом на 1 січня 2018 р. звітувала  в.о. начальниці УЖКГ Світлана Решетова. Як повідомила чиновниця, згідно договору УЖКГ та ТОВ «Дитячі та спортивні майданчики», в 2017 р. встановлено дитячий майданчик на вул. Петлюри Симона, 15-15А на суму 193 тис. грн. Це один із 5 проектів УЖКГ, які вдалося реалізувати минулого року. У поточному році  УЖКГ продовжуватиме працювати над втіленням в життя 4 проектів:

  • «Створення скверу в районі будинку по вул. Шевченка, 4-Б»;
  • «Капітальний ремонт спортивного майданчика по вул. Петлюри Симона, 25»;
  • «Чисте місто» (придбання вуличних урн для сміття);
  • спортивний майданчик із функціонального тренінгу  в парку «Приозерний».

Щодо створення скверу, то між УЖКГ та ТОВ «Акант-проект» укладено договір на виготовлення проектно-кошторисної документації (ПКД) на суму 56,32929 тис. грн. До кінця березня розраховують отримати експертний звіт та розпочати будівництво об’єкту, який заплановано завершити вже в поточному році. Для здійснення капремонту спортивного майданчика ПКД виготовлятиме ТОВ «Сімпекс груп», з яким і укладено договір на суму 15 тис. грн. Обидва проекти у 2018 році включено до Програми «Капітальний ремонт, утримання об’єктів житлового фонду та благоустрою міста Бровари на 2017-2021 роки» і передбачено витрати в сумі  836,63 тис. грн та, відповідно, 452,35 тис. грн. Роботи заплановано розпочати  відразу після виготовлення ПКД та отримання експертного звіту державної експертизи.

Світлана Решетова та Ірина Ткачук (на задньому плані)

Як повідомила Світлана Решетова, для реалізації проекту «Чисте місто», зокрема, придбання вуличних урн для сміття, було двічі (6 та 30 жовтня) проведено відкриті торги, однак вони не відбулися через відсутність учасників. І хоча кількість урн було зменшено (з 800 до 553 одиниць), а ціну збільшено, повторні аукціони (21 листопада та 11 грудня) також не відбулися через відсутність претендентів.

На встановлення спортивного майданчика з функціонального тренінгу в парку «Приозерний» передбачено ліміт асигнувань у сумі 526,7 тис. грн. Загальна ж вартість об’єкту становить 767,37854 тис. грн. Цей об’єкт включено в 2018 р. до Програми капітального ремонту, утримання об’єктів житлового фонду та благоустрою міста. У поточному році заплановано провести відкриті торги на придбання контейнера «Кроссвіт» та спортивного приладдя. Однак, як зазначила Світлана Решетова, для облаштування майданчика та встановлення огородження необхідно додаткових 240,67854 тис. грн.

Про реалізацію проекту «Побудова та облаштування спортивного майданчика для дітей ІІІ житлового району» від управління освіти та науки звітувала директорка БНВО Ірина Ткачук, яку призначено відповідальною особою. За інформацією пані Ірини,  в 2017 р. було проведено топографічну зйомку (4053 грн), виготовлено проектно-кошторисну документацію (18626,69 грн). Та чотири спроби провести закупівлю робіт на побудову та облаштування спортивного дитячого майданчика результатів не дали – бажаючих не знайшлося і закупівля не відбулася. Хоча, зауважує Ірина Ткачук, усі необхідні документи та кошти на цей рік (976 988,31 грн) для виконання  робіт – наявні.

Наступним питанням засідання було обговорення змін та внесення доповнень до Програми «Громадський бюджет». Так секретар Координаційної ради Зореслава Осадчук запропонувала внести зміни, що стосуються порядку участі в Громадському бюджеті. Зокрема, обмежити коло учасників-авторів проектів до осіб, котрі проживають у м. Бровари, адже тільки вони «розуміються на ситуації в Броварах». Підтвердити це учасники мають відміткою в паспорті чи  ID-карткою. Озвучувалася і пропозиція  допускати до участі в голосуванні тільки броварчан.

Зореслава Осадчук

Приділили члени Координаційної ради і увагу питанню вдосконаленню бланків для голосування та анкетам учасників проектів. Так, щоб уникнути складностей і проблем, з якими стикалися в минулому році  мешканці міста під час голосування, в цьому році заплановано під час реєстрації відразу розділити  проекти на «малий» (до 500 тис. грн)  і «великий» (до 1 млн грн).

Було обговорено і питання, що стосувалося тематики проектів та причин їх відхилення. Минулого року участь у голосуванні не взяли 6 проектів. Причини цього були різні. Як зазначив Микола Загуменний, одна з них – «зав’язка» проектів на приватному інтересі. Тож цього року проекти вирішили розділили по темах, які стосуватимуться виключно життєдіяльності міста.

Під час засідання виникло і питання щодо вдосконалення сайту Громадського бюджету. Зокрема,  необхідності швидшого і простішого знаходження громадянами на сайті міськради розділу «Громадський бюджет» та створення окремих зручних вкладень. Нині ж, щоб потрапити на сторінку ГБ, потрібно на сайті міськради зайти в розділ «Громадянам», а потім – у підрозділ «Громадський бюджет». Цим питанням має зайнятися начальник відділу інформаційного забезпечення та господарської діяльності Руслан Федун.

Потребує доопрацювання і картка «Експертна оцінка проектів». За задумом, на цій сторінці фахівці, залежно від профілю проекту, мають висловити свою думку щодо можливості реалізації  даного проекту.

Як повідомила начальниця фінансового управління Наталія Постернак, цього року на інформаційну кампанію Громадського бюджету коштів не виділено. Минулого року для рекламування проекту було 50 тис. грн, але їх не використали. Як зазначив Микола Загуменний, Координаційна рада вже має досвід попереднього року, тому великих коштів на флаєри та плакати витрачати не планують. Натомість хочуть рекламувати Громадський бюджет у ЗМІ, на рекламних щитах, на будинках, закладах торгівлі та ін. Так,  інформаційну кампанію головуючий запропонував розпочати вже з 20 лютого. Для цього виготовити 1 тис. логотипів Громадського бюджету форматом А4, близько сотні  – форматом А3, 6 рекламних щитів, які розмістять по місту, та кілька сітілайтів. Планують укластися в 10 тис. грн.

Також під час засідання обговорювалася необхідність розпочати прийом проектів із 2 квітня по 16 травня, а вже із 17 травня по 6 червня – зробити їх аналіз та підготувати експертні висновки. Члени Координаційної ради висловили думку і стосовно продовження часів роботи Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) до 19 год та в суботу: саме в ЦНАП відбувалося голосування за проекти шляхом заповнення друкованої версії анкети.

Члени Координаційної ради сподіваються, що озвучені зміни та доповнення сприятимуть ширшому залученню броварчан до участі як у поданні проектів, так і голосуванні.

Наразі всі обговорені питання перебувають на довивченні. Остаточні відповіді на запитання “Що?” “Де?” і “Коли?” будуть відомі під час наступного засідання Координаційної ради, дата якого ще не визначена.

Фото – авторки

Поділіться.

Залиште відповідь