«Кіосків» та гаражів у Броварах стане менше, а земля коштуватиме по-новому, – підсумки земельної комісії

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Під час засідання земельної комісії 6 серпня депутати відмовили власникам «кіосків», розташованих на зупинках (і не тільки) у продовженні термінів оренди, та наполягали на їх демонтажі. Замість гаражів для осіб із інвалідністю будуть паркувальні місця; декільком підприємствам надали дозвіл на викуп земельних ділянок та на проведення грошової оцінки земельних ділянок для подальшого викупу, а також схвалили проведення нової інвентаризації та проведення нової грошової оцінки земель міста Бровари. Про дискусію щодо нових підходів до розміщення МАФів на зупинках міста та розташування у дворах будинків транспортних засобів для людей, які на це мають право за законом,  читайте у матеріалі.   

Першим питанням розглядався проект рішення щодо припинення права користування земельними ділянками  та надання ділянок у користування. У зв’язку із ліквідацією відділу капітального будівництва, по кількох ділянках було припинено право постійного користування та, відповідно, таке право надано правонаступнику – УБЖКГІТ. Зокрема, мова йде про ділянки під багатоквартирними жилими будинками, в яких будується житло для учасників АТО по вул. Симоненка, 113 та Олімпійська, 12-А, також земельну ділянку площею 0,5385 га між будинками  по вул. Героїв УПА 15-А та 17-А.

Релігійній громаді «Воскресіння» надано  дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2074 га по вул. Воїнів-афганців, 36 у  постійне користування. Проте, вкотре відмовили у наданні дозволу на розроблення проекту щодо відведення земельної ділянки площею 0,0318 га асоціації водіїв «Фаетон» для обслуговування диспетчерської на кінцевій зупинці 411-го маршруту. Аргументація депутатів була така: 318 м кв – це забагато для обслуговування будівлі диспетчерської. Також вкотре відмовили ФОП «Шарапова Н.М.» у дозволі на розроблення документації із землеустрою щодо ділянки під магазином по вул. Весняна, 6-А площею 51 м кв.

У зв’язку із поділом земельної ділянки площею 1,5338 га в межах вул. В. Чорновола та П. Чубинського, яку орендувало ТОВ «Архімаст-М» для розміщення блокованої забудови, надалі цю ділянку у БМР орендуватимуть 49 орендарів – власників нерухомості, що будується на цих ділянках.

Наступним великим блоком були питання ФОПів, які орендують земельні ділянки під розміщення МАФів та об’єктів торгівлі. Позаяк індивідуальні договори оренди укладалися протягом року, відповідно, підприємці звертаються у той час, як попередній договір оренди наближається до завершення. За останні роки було багато думок та дискусій, як системно підійти до питання розміщення МАФів, докладалися зусилля щодо розроблення концепції їх розміщення. Втім, зусилля не увінчалися успіхом, і можна сміливо сказати, що за цієї каденції єдиної концепції розміщення МАФів не буде. З метою поставити усіх підприємців у рівні умови, члени земельної комісії розробили «єдину стратегію»: усім об’єктам торгівлі та підприємництва у складі зупинок відмовити у продовженні оренди та рекомендувати демонтаж об’єктів; усім іншим власникам МАФів – продовжити термін оренди до 20.12.2019р. А що ж буде далі, позаяк дата 20.12 не за горами? Наразі відповіді на це питання немає, але наводимо думки, які висловлювали депутати під час засідання комісії.

По-перше, поки що незрозуміло, що буде із самими зупинками, якщо підприємці їх демонтують (переважна більшість зупинок встановлені підприємцями та належать їм як приватна власність). Присутній на комісії секретар БМР Петро Бабич зауважив, що місто не зможе  одночасно за рахунок бюджетних коштів встановити  всі зупинки. Депутати погоджувалися, щоб зупинки в місті були одного зразка, сучасні та зручні. Начальниця земельного відділу Леся Гудименко повідомила депутатам, що ті підприємці, яким на минулій сесії було відмовлено у продовженні оренди земельних ділянок під «кіосками» у складі зупинок, наразі подали до суду на міську раду.

Депутат Вадим Андрієвський озвучив думку надавати місця зупинок в оренду на конкурсних засадах, аналогічно до об’єктів сезонної торгівлі в місті або об’єктів у парках відпочинку.  В конкурсних умовах одразу прописати заборону на торгівлю товарами підакцизної групи та вимогу щодо єдиного дизайну самої споруди зупинки. Депутат аргументував це тим, що при розміщенні об’єктів торгівлі на конкурсних умовах  орендна плата суттєво зросла, бажаючих було достатньо і поки що ніхто не виявив бажання відмовитися від оренди. Наразі власники МАФів сплачують від 4 до 9 тис.грн оренди на рік, або від 300 грн у місяць. Враховуючи, що зупинка сучасного дизайну без «кіоску» коштує 100-150 тис.грн, а з ним – 250-300 тис.грн, можливо вирахувати такий термін оренди, який був би економічно прийнятним для підприємців. Наприклад, 10 років. Петро Бабич підтвердив, що є зацікавленість підприємців у розміщенні бізнесу саме у МАФах на зупинках. Зокрема, від мережі випічки «Форнетті» та продавців квітів.

Натомість голова земельної  комісії Василь Кочубей був категорично проти встановлення «кіосків» на зупинках. Депутатка Людмила Кулініч акцентувала увагу членів комісії на тому, що чинне законодавство взагалі забороняє встановлення об’єктів торгівлі на зупинках, окрім точок продажу квитків на проїзд. Підприємці-власники зупинок, які були присутні на засіданні комісії, висловились про те, що «сучасні зупинки» вкрай непрактичні та вразливі для вандалізму. Щодо невеликих сум оренди за земельні ділянки під зупинками, то підприємці нагадали, що є грошова оцінка земельних ділянок та законна процедура, і вартість оренди встановлюють не вони.

«Кіоск» у складі зупинки на вул. Київська, 168 підлягає демонтажу

«Кіоск» у складі зупинки на розі вулиць Кобзарська-Переяславський шлях підлягає демонтажу

«Кіоск» на вул. Шевченка, 1 підлягає демонтажу

«Кіоск» на вул. Шевченка, 6 підлягає демонтажу

До консенсусного рішення члени комісії так і не дійшли, але до цього питання доведеться повернутися, позаяк місто наразі налічує 156 зупинок, і навіть частину з них, наприклад, на центральних вулицях, місто не зможе встановити одночасно за рахунок бюджетних коштів.

Наступним питанням, яке змусило депутатів замислитися над системним підходом до справи, було поновлення договору оренди земельної ділянки під індивідуальний гараж. Начальниця земельного відділу повідомила депутатам, що згідно із чинним законодавством, громадянину, який має право за станом здоров’я на розміщення авто на прибудинковій території, не обов’язково надавати дозвіл на встановлення гаражу – достатньо надати закріплене місце для паркування.  Такий підхід, щонайменше, вивільнить місця на прибудинковій території та дозволить надати більше паркувальних місць тим, хто на них має право. Депутати вирішили змінити підхід до гаражів раз і назавжди та надати протокольне доручення апарату ради підготувати та винести рішення на наступну сесію щодо скасування Положення про встановлення збірно-розбірних металевих гаражів на прибудинкових територіях.

Ще однією важливою новацією земельної комісії було те, що члени комісії взяли до уваги повідомлення начальниці відділу земельних ресурсів Лесі Гудименко про те, що після проведення нової грошової оцінки багато підприємств та інших комерційних об’єктів не звертаються з приводу переоформлення договорів за новою грошовою оцінкою та платять за старими тарифами. Комісія продовжила терміни договорів оренди земельних ділянок до 2021 року, щоб у підприємців був привід звернутися за переоформленням договору за новою грошовою оцінкою. Такий підхід, безумовно, покращить платіжну дисципліну та  поповнить бюджет міста. Зокрема, продовжено до 2021 року договір оренди земельної ділянки площею 3,8605 між БМР та ТОВ «Сонячний квартал» по вул. А. Луценка, 22.

Щодо традиційного питання надання дозволів на розроблення проектів землеустрою під гаражі для учасників АТО, то, відповідно до зауважень координаційної ради з питань АТО, двом особам було відмовлено в зв’язку з тим, що вони не мають реєстрації в м. Бровари та Броварському районі.

На кожну комісію надходить велика кількість заяв від фізичних осіб щодо виділення земельних ділянок із графічними матеріалами. На цій комісії було відмовлено 75-ти таким заявам (у т.ч. 35 заявам від однієї особи з м. Вугледар). Відмови пояснюються помилками в документації, позаяк особи орієнтуються на публічну кадастрову карту, де внесена не вся інформація щодо ділянок.

Декілька підприємств звернулись за проведенням експертної грошової оцінки земельних ділянок із метою подальшого їх викупу. Як правило, мова йде про ділянки, на яких розташовано майно підприємств, оформлене в належному порядку як приватна власність.  Зокрема, ПП «Стиль» планує викупити ділянку площею 0,3808 га на вул. Металургів, 26-А, гр. Сторожук В.М. планує викупити ділянку площею 0,0630 га на вул. Зазимський шлях, 2; ФОП  «Дущенко О.П.» хоче викупити ділянку під об’єктом незавершеного будівництва площею 0,0322 га на вул. Короленка, 60/1, ФОП «Костомаха  Є.Л.» традиційно звернувся щодо викупу ділянки 0,2618 га на вул.Київська, 333-В під мийкою; ТОВ «Вінсо-Тіссен» планує викупити земельну ділянку площею 0,2807 га в районі Промвузла, кооператив «Модус» планує викупити  ділянку площею 0,3090 га на вул. Гельсінської групи, 14-В.

З цього переліку члени комісії відмовили ФОП «Дущенко О.П.» (до моменту добудови об’єкту) та ФОП «Костомаха Є.Л.» – через протести громадськості з житлової забудови поруч.

Ті юридичні та фізичні особи, яким на минулій сесії надали дозвіл на проведення грошової оцінки, на цю сесію звернулися за правом викупу в приватну власність. Причому, деякі юридичні особи попросили розстрочку. Так, за ділянки під гаражі площею 25-27 м кв на вул. Декабристів, 46 доведеться сплатити від 11 310 грн до 12 214 грн. Викуп ділянки під комплексом «Чарівна Тайстра» обійдеться власнику в 2 013,8 тис. грн, ділянка під магазином на вул. Гагаріна, 16-Б, 16-В площею 0,0060 га обійдеться ФОП «Слісаренко Л.В.» у 70,8 тис.грн, за виробничо-складський комплекс на вул. Онікієнка, 6/9, який належить ПП «ШОР»,  потрібно сплатити 2 807,7 тис.грн. Враховуючи чималі суми для викупу майна, власник «Чарівної Тайстри» гр. Резнік В.В. та ПП «ШОР» звернулися з проханням про надання розстрочки на сплату 50% суми (інші 50% сплачуються одразу). Після тривалих дискусій, члени комісії дійшли висновку: гр. Резніку В.В. надати розстрочку на 9 місяців, ПП «ШОР» – відмовити у розстрочці.

Наостанок Леся Гудименко повідомила, що з часу останньої інвентаризації земель комунальної форми власності  (відбулася в 2013 році – авт.) сталося багато змін, а публічний реєстр земельних ділянок суттєво доповнився об’єктами, тож було б доцільним зробити чергову інвентаризацію і «осучаснити» дані. Крім того, законодавство вимагає через певний проміжок часу проводити нову грошову оцінку земельних ділянок із урахуванням інфраструктурних покращень ділянок. Кожний із цих заходів  коштуватиме  близько 200 тис.грн та буде проведений за рахунок коштів, що надійшли до місцевого бюджету в порядку відшкодування витрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва (це також регламентовано законодавством). Ці проекти рішень депутати підтримали.

Ангеліна Козлова

Фото авторки

Поділіться.

Залиште відповідь