«Дев’ятка» – один із найбільш затребуваних міських маршрутів у Броварах. Однак численні спроби його «запустити» не давали своїх результатів. Та після чергового конкурсу двом підприємцям-перевізникам надали тимчасовий дозвіл на пасажирські перевезення. Чому маршрут так довго «запускається», які мікрорайони охопить і чому невдовзі змінить шлях?  

16 серпня 2019 року відбувся конкурс, на якому двом підприємцям – ФОП Мохонько В.В. та ФОП Пилипчук В.Г – надано тимчасовий дозвіл на пасажирські перевезення за маршрутом №9. Цей маршрут цінній тим, що єдиний, який сполучає мікрорайон дитячої поліклініки з масивом та дорослою поліклінікою.

Про неодноразові спроби запустити 9-ий маршрут та про неодноразову зміну цього маршруту можна прочитати ТУТ.  Проведення численних конкурсів не давали результату, позаяк підприємців не цікавив маршрут із фінансової точки зору: спочатку від нього відмовився перевізник ТОВ ТК «Автосоюз», потім – ТОВ «Автопас-К», а потім бажаючих не було взагалі.  Нерентабельність маршруту перевізники пояснювали тим, що після зміни руху «дев’ятки» пасажиропотік зменшився. Але міськадміністрація не полишала надії таки «запустити»  маршрут, тому продовжила перемовини з перевізниками

Одночасно вирішувалось інше складне питання – організувати маршрут таким чином, щоб він охоплював Розвилку. По-перше, це зручно для пасажирів  – жоден інший міський маршрут не доїжджає до Розвилки, по-друге, це спрощує маршрут і дозволяє організувати його у двох зворотних напрямках. Тому надважливим для маршруту була можливість запровадити  розворот на самій Розвилці.

Саме з цією метою – в першу чергу для запуску громадського транспорту – в цьому році було проведено реконструкцію проїжджої частини Розвилки за 6,6 млн грн.  Цікаво, що роботи з реконструкції проїжджої частини площі Шевченка, зокрема організація дорожнього руху та улаштування світлофору, згідно з графіком виконання робіт заплановані на серпень-вересень 2019 року. Тобто, ще тривають.

Як повідомив журналістам «Трибуни» проектант цієї реконструкції – ТОВ «Фірма Транспроект», із самого початку стояло завдання щодо розробки проекту, який передбачає розворот транспорту на самій Розвилці, і це завдання проектанти реалізували. Але, як показав досвід перевізників, розворот приватного легкового транспорту цілком можливий, а ось для пасажирського місця не вистачає. Це також на деякій час затримало  «запуск»  довгоочікуваного маршруту.

Але робота над можливістю охопити Розвилку продовжилася, і підприємець-перевізник Володимир Мохонько повідомив нам, що схема організації дорожнього руху, яка дозволяє лівий поворот із вул. Київської на вул. Я. Мудрого, нарешті погоджена, залишилось її реалізувати технічно: встановити та налагодити світлофори. Лівий поворот із вул. Київської на вул. Я.Мудрого буде дозволений лише 20 секунд та лише для приватного легкового і пасажирського транспорту. Складністю реалізації проекту буде «вписати» цю схему організації дорожнього руху в систему координації роботи світлофорних об’єктів «зелена хвиля». 

Тому тимчасово, до завершення реалізації цього комплексу робіт (тобто, до закінчення реалізації реконструкції Розвилки), маршрут № 9 працюватиме за маршрутом: виїзд із Порошкового заводу по бульв. Незалежності, вул. С. Петлюри, Київська, Короленка, Лагунової, Гагаріна, Героїв Небесної сотні, Грушевського, Я. Мудрого, Гоголя, Київська, Шевченка  – до нової поліклініки. А в «умовно зворотному» напрямку –  вулицею Шевченка від нової поліклініки, вул. Симоненка, Чорновола, Київська, С.Петлюри, Незалежності до кінцевої, Порошкового заводу. Тобто, маршрут працює не у двох зворотних напрямках, а  ніби колом.

Фото – ІфоБровари

Також журналісти «Трибуни» поцікавилися у Володимира Мохонька, наскільки цей маршрут є рентабельним для перевізника і чи впливає насправді тариф на бажання перевізників працювати на маршруті. Як повідомив перевізник, тестовий режим саме і передбачає, що кожний із двох підприємців, незалежно один від одного, рахуватиме  реальну собівартість перевезень цим доволі складним та довгим маршрутом. І вже через 3 місяці тестового режиму (а то і раніше) буде зрозуміло, яка реальна вартість проїзду і наскільки вона  «вписується» в тариф.

Нагадаємо, що тарифи на пасажирські перевезення неодноразово були темою гарячих дискусій як на робочих групах, так і в соціальних мережах. Але, якщо тариф на перевезення за маршрутом «Бровари-Київ» перевізник встановлює на власний розсуд і тут дійсно діє конкуренція, то тарифи на пасажирські перевезення містом встановлює виконком. Останній раз тарифи переглядалися в лютому 2018 року та затверджені на рівні 5, 5 грн.  Саме тарифи на перевезення містом викликали численні невдоволення перевізників, які нарікали, що вони не відповідають витратам, і що в інших містах вартість проїзду давно переглянута. І саме невідповідність тарифу на пасажирські перевезення   містом  була основною причиною того, що «дев’ятка»  ніяк не може «запуститися».

Щодо маршруту «дев’ятки», то у даному випадку влада опинилася між двох вогнів: із одного боку невдоволення перевізників через невідповідність тарифу протяжності та складності маршруту, з іншого боку – невдоволення населення відсутністю маршруту. Підписи за відновлення маршруту збирали усі – від депутатів до ветеранських організацій. Врешті-решт, тривалі перемовини дали проміжний результат: підприємці придбали в кредит по одному автобусу та вийшли на маршрут.

Маршрут розпочне працювати з вівторка, 20 серпня, рухатиметься з інтервалом у півгодини, початок руху двох автобусів буде одночасно о 6:45 із двох кінцевих зупинок: поліклініки на вул. Шевченка та Порошкового заводу. За умовами конкурсів, які невдало відбувалися в цьому році, на маршруті мали працювати 4 автобуси та забезпечувати інтервал руху в 15 хвилин, але на такі умови ніхто не пристав, тому автобуса доведеться чекати довше.  Та і це за умови, що маршрутки дотримуватимуться розкладу. Також  їх рух можна буде відслідкувати через мобільний додаток «Дозор».

Ангеліна Козлова

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: