Нелегальні АЗС та АГЗП в Броварах: їх закривають, а вони відкриваються

Pinterest LinkedIn Tumblr +

У Броварах мають демонтувати 7 незаконно встановлених АЗС та АГЗП (автогазозаправних пунктів). Таке рішення ухвалив виконком на засіданні 2 червня. Щодо авгогазозаправок – це не перші рішення, однак побороти нелегалів не сила. АГЗП та ГЗС закривають, а вони відкриваються знову. Або – з’являються нові, навіть на центральних вулицях міста. І працюють попри приписи і тисячні штрафи. Як борються з цим незаконним бізнесом у Броварах?

Скільки в Броварах АЗС та автогазозаправних пунктів? Водії відразу запитають: легальних чи ні? І з більшою точністю назвуть кількість та адреси саме не легальних, адже на таких заправках, не секрет, пальне дещо дешевше. Хоча водії купують там пальне на свій страх та ризик. І адрес таких заправок не знайдете в інтернеті – водії їх передають «сарафанним радіо».

«Білі», «сірі» та «чорні». Останні – у виграші

В Україні, і в Броварах зокрема, не один рік працюють три види заправок: легальні – «білі», «сірі» та «чорні». Із легальними все зрозуміло. «Сірі» мають деякі документи, але офіційно АЗС так і не зареєстрували. А «чорні» працюють фактично без жодних документів, хоча оренду на землю можуть і мати.

«Вирахувати» їх не так вже й складно: працює фактично одна колонка, чеків на свій «товар» вони не видають. Пояснення, зазвичай, просте: сьогодні, щоб вести бізнес легально, потрібно пройти «сім кіл пекла». Бюрократичного. Затратно це і фінансово.

Як стало відомо «Трибуні» з особистих джерел, щоб встановити автозаправку офіційно, треба викласти кругленьку суму – близько півтора мільйона гривень. Та і заробіток на нелегальній торгівлі чималий, що дозволяє за «зекономлені» на не сплаті податків кошти  сподіватися на прихильність у податкових, правоохоронних та владних структурах. І побороти корупцію та монополію в цій сфері складно. Тож насправді ліквідувати нелегальну автозаправку фактично неможливо?

Як борються з нелегалами в Броварах

У Броварах час від часу «борються» із нелегалами, бо саме акцизний податок, який входить у вартість палива, має вагому частку в наповненні бюджету міста.

Цього разу рішенням виконкому мають демонтувати 7 АЗС та АГЗП, що розташовані на вулицях:

  • Броварської сотні, 28-А;
  • Броварської сотні, 30;
  • Лісовій, 4-Б;
  • Січових Стрільців, 4;
  • Степана Бандери, 26;
  • бульварі Незалежності, 18;
  • бульварі Незалежності, 33.
автогазозаправка

Автогазова заправка на вул. Лісовій, 4-Б

атогазова заправка на Незалежності, 18

Автогазова заправка на бульв. Незалежності, 18

Як повідомив журналістам «Трибуни» начальник управління інспекції та контролю Броварської міськради Богдан Мельниченко, операторам усіх незаконних АЗС та АГЗ пунктів вручено приписи на демонтаж. Однак вони їх проігнорували.

Зокрема, власники автогазозаправок на бульварі Незалежності, 33 та вул. Броварської сотні, 28-А ігнорують приписи не перший раз і не перший рік.

автогазозаправка

Автогазозаправка на вул. Броварської сотні, 28-А

Ще в серпні 2016 року за результатами перевірок діяльності автомобільних газозаправних станцій і пунктів (АГЗП) робоча група на території міста виявила ряд порушень.

Тоді було знайшли 5 АГЗП, що провадять свою діяльність незаконно. Як повідомляв міський голова на своїй сторінці у Фейсбуці, підприємці фактично здійснили самозахоплення міських територій без жодних дозволів, ще й із порушенням норм пожежної безпеки щодо місця розташування.

Виконком вирішив терміново демонтувати незаконно встановлені газозаправні пункти, про що надали приписи – за власний рахунок. Та жоден припис не виконали, тож спецвідділ демонтував їх власними силами.

Власне, «демонтаж» бочок із пальним передбачає викачування вмісту цистерни та вивезення безпосередньо самої діжки. У Броварах це може здійснити КП «Бровари-Благоустрій», але все ж швидше замовити виконання припису в приватної структури, розповідає Богдан Мельниченко. Усі роботи мають виконуватися під наглядом поліції та працівників ДСНС.

Тоді мер повідомив, що демонтовано й АГЗП на вул. Броварської Сотні, 28-А, поблизу кінцевої зупинки 411-го маршруту. Та в січні минулого року з’ясувалося, що на цьому ж місці знову треба проводити демонтаж. Вкотре надали припис щодо демонтажу і автогазозаправки на бульварі Незалежності, 33. Власники АГЗП самотужки вивезли цистерни, та через кілька днів пункти роботу відновили.

Нелегальні автозаправки

Автогазозаправка на бульварі Незалежності, 33.

Зі слів Богдана Мельниченка, наразі тривають тяжби міськради із власниками незаконного газозаправного пункту, що на бульварі Незалежності, 33, які мають сплатити місту за низку порушень близько 58 тис. грн.

Штрафні санкції підприємству, АГЗ пункт якого розташований на вул. Броварської Сотні, 28-А, за результатом двох перевірок сягнули близько 58 тис. грн. та 167 тис.грн. Та коли і як вирішаться справи – невідомо. Уже кілька років товариство в суді оскаржує постанову на 58 тис. грн. та нещодавно подало позов до суду щодо оскарження 167 тис. грн.

Будівельні норми порушують у Броварах скрізь

Зі слів Богдана Мельниченка, лише за 1 – 3 квартали 2019 року їхнє управління, зокрема відділ архбудконтролю, на дотримання будівельних норм перевірило діяльність 22 фізосіб та 31 юрособу. Із них у 22 фізосіб порушень виявлено на 18 об’єктах та на всіх об’єктах юросіб. Серед них – і частина АЗС та автогазозаправок.

На фізичних осіб штрафні санкції склали 90 тис. 100 грн, на юридичних – 1 млн 932 тис. 610 грн. Добровільно з фізичних осіб стягнули 14 500 грн, із юросіб – 28 815 грн.

За І квартал 2020 року здійснмли 6 перевірок фізосіб, де в усіх виявили порушення. Також знайшли порушення в перевірних 3 юросіб.

Фізосіб оштрафували на суму 9 350 грн, а юридичних осіб – на суму 254 тис. 342 грн. За 5 місяців цього року по винесених постановах стягнути хоча б якусь частину штрафів так і не вдалося.

Наразі держархбудконтроль не може проводити перевірки, за результатами яких у разі порушень можна було б подати позов до суду про знесення самочинно збудованого об’єкта та компенсувати витрати, пов’язані з цим знесенням, позаяк в Україні стартував черговий етап реформи у сфері містобудування і з 18 березня зупинено дію постанови Кабміну №219 «Про затвердження порядку здійснення архітектурно-будівельного контролю».

Тому в управлінні інспекції та контролю йдуть звичним шляхом: після приписів порушникам 7 незаконно встановлених АЗС та АГЗП вкотре рекомендують за власний рахунок до 8 червня здійснити демонтаж об’єктів. Якщо ж власники відмовляться виконувати рішення виконкому, до 1 липня  управління здійснить демонтаж власними силами. Та чи надовго?

Своєю чергою 2 червня прокуратура Київської області завершила досудове розслідування в кримінальному провадженні, розпочатому за ч. 1 ст. 204 КК України стосовно керівника підприємства (якого – в прокуратурі не вказують – авт.), що організував у Броварах незаконну діяльність автозаправної станції, через яку збував громадянам неякісний бензин та дизельне паливо сумнівного походження.

Під час обшуків вилучили 20 тон неякісного пального, встановлено численні порушення правил зберігання нафтопродуктів, протипожежних норм при експлуатації автозаправної станції, які могли б призвести до виникнення надзвичайних ситуацій.

Прокуратура скерувала до суду для розгляду за суттю обвинувальний акт щодо цього керівника.

Санкція статті передбачає покарання у вигляді штрафу від 1000 до 2000 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Тож, окрім несплати податків у бюджет міста, нелегальні АЗС та автогазозаправочні пункти наражають на небезпеку людей.  Особливо, якщо мова про об’єкт, який розташований поряд із іншим об’єктом, що відвідує велика кількість людей. Та навіть і легальні автозаправки викликають у людей неабияке занепокоєння. Як от АЗС, яке стоїть біля ТЦ MarkMoll, де Макдональдс.

До того ж нелегальний бізнес на пальному ще й отруює українців. Особливо – у містах. Чим гірший бензин, тим він небезпечніший, багато викидів, а передусім, це – онкологія, наголошують екологи.

Тож наприкінці грудня минулого року тодішній Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук анонсував закриття нелегальних АЗС. І заявив, що «усі АЗС будуть працювати за ліцензіями або не будуть працювати взагалі. Уряд бореться з нелегальними ринками, зокрема з тіньовим обігом пального».

Він доручив Державній фіскальній службі, правоохоронцям і органам контролю до 9 січня 2020 року вирішити цю проблему. Сьогодні 3 червня 2020 року. Більшість нелегальних АЗС та АГЗП у Броварах працюють, як і працювали.

Читайте також:

  1. McDonald`s у Броварах відкрився, але тему будівництва ТЦ не закрито
  2. Виконком підтримав петиції про круговий рух на перехрестях та зупинення будівництва АЗС на Київській

  3. Про квартирні крадіжки, збут наркотиків та декларування доходів, – депутати заслухали звіт головного прокурора міста

Фото – Антон Раков

Поділіться.

Залиште відповідь