Приватний сектор у Броварах змусять платити за вивезення відходів

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Проблема вивезення відходів із приватного сектору для Броварів не нова, але останнім часом вона полягає не у забезпеченні своєчасності вивезення відходів, а у відсутності бажання мешканців приватного сектору сплачувати за послугу. Тому замість «добровільного користування» послугою, впроваджуватиметься щомісячна оплата. Щодо мешканців багатоповерхівок, то для них теж змінюється порядок оплати за вивезення відходів. Враховуючи ці зміни,  виконком затвердив публічний договір про надання послуг із поводження з побутовими відходами. Що в ньому нового для мешканців міста?

Рішенням виконкому від 25.02.2020 р. затверджено публічний договір про надання послуг із поводження з побутовими відходами. Сам термін «публічний» означає, що договір діє на території міста не залежно від того, чи укладений він у паперовому вигляді з кожним конкретним споживачем. Для всіх споживачів міста договір діятиме з 01 березня протягом календарного року. Чим викликане впровадження такого договору?

Що нового для мешканців багатоповерхівок?

Нагадаємо, що 21.02.2020 р. у Броварах відбувся конкурс на визначення управителя в будинках 10-и ЖЕКів різної форми власності. «Конкурсні пропозиції», з яким ЖЕКи вийшли на конкурс, дорівнюватимуть тарифам на управління будинками, але з важливим уточненням: у тариф не включено послугу з вивезення побутових та негабаритних відходів.

Іншою принциповою відмінністю буде те, що раніше послуги з вивезення відходів надавалися «колективному споживачеві», тобто, ЖЕКу або ОСББ, а з 01.03.2020р. надаватиметься індивідуальним споживачам – домогосподарствам (квартирам). Відповідно, рахунок за послугу теж буде окремим від звичної «квартплати». Виключення складатимуть будинки ОСББ, які самі вирішуватимуть, як їм будувати стосунки з перевізником.

  1. Конкурс на визначення управителів будинків: вибір без вибору? 
  2. Конкурс на визначення управителів багатоповерхівок знову перенесли: наскільки він важливий та що заважає його провести?

Що нового для мешканців приватного сектору?

Протягом останніх 7 років вивезення відходів із приватного сектору здійснювався «за фактом накопичення відходів». Тобто, мешканці користувалися послугою у тій кількості, яку потребували. Вивіз здійснювався за «безконтейнерною схемою» за допомогою спеціальних маркованих пакетів. Не секрет, що багато хто не сплачував за послугу, а безкоштовно викидав сміття або в контейнери ЖЕКів, або просто виставляв на центральних вулицях міста.

Це не лише псує зовнішній вигляд міста, але й несе збитки перевізнику, тому прийнято рішення про обов’язковість щомісячної сплати за вивезення відходів мешканцями приватного сектору. Яким чином усе відбуватиметься, перевізник обіцяє розповісти журналістам та усіх охочим у своєму офісі 2 березня.

Як рахуватимуть тариф та скільки платитимемо?

Розрахунок обсягу послуг здійснюватиметься відповідно до норм утворення твердих побутових відходів, затверджених рішенням виконкому від 16.04.2019 р. та затверджених тарифів на вивезення відходів. Відповідно до рішення виконкому, кожен мешканець міста щомісяця утворює 0,18 м.куб відходів, незалежно від місця проживання: норма є однаковою і для мешканців багатоповерхівок, і для приватного сектору.

Щодо тарифів, то наразі чинним є тариф 115,2 грн за 1 м.куб побутових  відходів та 131,63 грн за великогабаритні та ремонтні відходи.  У лютому цього року  на сайті міської ради ТОВ «Селтік-ТБО» повідомив про наміри скоригувати тариф до 155,23 грн за 1 м.куб побутових відходів. Вочевидь тариф розраховувався до створення абонентської служби перевізника, а її створення в Броварах має суттєво вплинути на тариф. Але поки що мінімальна платня з одного мешканця в місяць із 01.03.2020 р. складатиме щонайменше 27,94 грн.

  1. Платитиме по-новому: чиновники переглянули норми накопичення відходів та тарифи на їх вивезення 
  2. Тариф за вивезення сміття планують підвищити на 35% 

Поки що начальниця УБЖКГІТ Світлана Решетова повідомила, що перевізник відкрив новий офіс за адресою вул. М.Лагунової, 4-Б та надав нові розрахунки тарифів. Позаяк до розрахунків було багато зауважень, їх повернули на доопрацювання, а далі їх розгляне комісія з цін та тарифів при міськвиконкомі. Чиновниця запевнила, що перевізник налаштований на співпрацю з містом, закупив нову техніку та має наміри домогтися оплати за свої послуги від мешканців приватного сектора.

вивезення твердих побутових відходів

Які ключові умови публічного договору?

  • Вивезення відходів здійснюватиметься як за контейнерною, так і за безконтейнерною схемою. Тобто, мешканці приватного сектору мають право використовувати власні стандартні контейнери обсягом 1,1 м.куб. Виконавець пропонує забезпечити споживачів індивідуальними контейнерами об’ємом 0,24 м.куб.
  • Графіки вивезення не змінюються: з 00-00 до 18-00 у дні вивезення. Мешканці приватного сектору мають виставляти відходи з 06-00 до 08-00 ранку біля своїх будинків.
  • Розрахунок обсягу та вартості послуг здійснюватиметься на підставі норм накопичення та затверджених тарифів. Розрахунковий період для нарахування оплати – календарний місяць. Оплата здійснюватиметься на розрахунковий рахунок перевізника не пізніше 20-го числа наступного місяця за розрахунковим. За несвоєчасний розрахунок за послуги передбачена пеня – 0,01 % від суми боргу за кожен день прострочення оплати.
  • Пільги, субсидії та інші види державної допомоги на послугу з вивезення відходів надаються на загальних підставах за умови надання перевізнику належних документів.
  • У побутові відходи заборонено вкидати будівельні та великогабаритні відходи, а також небезпечні: батарейки, акумулятори, люмінесцентні лампи, хімічні речовини.

Перевізник відходів ТОВ «Селтік-ТБО» планує захід із інформування журналістів та громадськості щодо всіх новацій у сфері поводження з відходами. Орієнтовна дата події – 02.03.2020 р. в офісі перевізника – вул. м. Лагунової, 4-Б.

Ангеліна Козлова

Фото – авторки та Олени Слободяник

Поділитись

Про Автора

2 коментарі

  1. Yura дата

    Це приклад того, як політики та бізнес свої проблеми (або небажання працювати) за рахунок громади вирішують:
    1.“відсутності бажання мешканців приватного сектору сплачувати за послугу” – звідки це? Так можна і про податки і решту “неприємностей”, які не хочеться, але треба. Тож нехай усередненим податком кожного дорослого, не маячня?
    2. “Не секрет, що багато хто не сплачував за послугу, а безкоштовно викидав сміття або в контейнери ЖЕКів, або просто виставляв на центральних вулицях міста.” – звідки це спостереження? Якими фактами підтверджується? Офіційні джерела чи плітки та здогадки? Мешканці приватної забудови засмічують? Добре, скільки таких впіймали? А може з сусідніх сіл везуть чи Києва (гіпотетично)? Скільки оштрафували, позовів подали? Оголошення та офіційна якась агітація для попередження “недугу” робилися? Тільки норми рахують та тарифи підвищують? Це влада чи підрозділ монопольного бізнесу? Сім років живу у “приватному” – жодного разу не бачив щоб хтось викидав сміття. Викинуте бачив — але здебільшого будівельне сміття, але ж нововведення цього не стосується.
    3. “впроваджуватиметься щомісячна оплата” – мій сусід виставляє по 3-4 пакети на тиждень, я — 1 чи 2 на місяць, – то я буду платити за нього? Чи замість того щоб і далі більшість відходів у компост та на переробку (скло, пластик, папір), буду все сміттярам віддавати? Сортування сміття з приватного сектора не робиться сміттярами в порушення закону, так тепер ще й заохочують до того щоб його стало більше?
    4. “Це не лише псує зовнішній вигляд міста, але й несе збитки перевізнику …” – а раз на 2 тижні збирати не думали? (Запахи та подібне – не проблема, якщо подумати де та як зберігати перед вивезенням)
    5. “Відповідно до рішення виконкому, кожен мешканець міста щомісяця утворює 0,18 м.куб відходів, незалежно від місця проживання: норма є однаковою і для мешканців багатоповерхівок, і для приватного сектору” – але ж у приватному можна компостувати! Таку “норму” навіть мій сусід не виконає, але ж владі краще знати, бо на картах погадали?
    6. “Виконавець пропонує забезпечити споживачів індивідуальними контейнерами об’ємом 0,24 м.куб.” – створивши ще “сміття” для вивезення сміття? Ті хто скаржаться, що пакети коти та собаки розривають — спробуйте їх повище класти (я дві покришки з авто поклав — коти не чіпають).
    7. “Чиновниця запевнила, що перевізник налаштований на співпрацю з містом, закупив нову техніку та має наміри домогтися оплати за свої послуги від мешканців приватного сектора” – ось і справжня причина усіх “рухів”, – треба повертати інвестоване, а такі як я, хто дбає про екологію та створює мінімум сміття, нехай платять за “нову техніку”. Так обмовитися, суцільне дилетантство! Техніка та нова, а методи старі. Трагічна смерть людини в ДТП за участі сміттярів 26 лютого 2020 — тому свіжий доказ.

  2. Тетяна дата

    Викликає сумнв ,щодо забезпечення приватного сектору контейнерами. Я проживаю по вулиці Дмитра Янченка і якщо будуть стояти контейнери ,то всі хто не буде платити зноситимуть комусь у контейнер все сміття,та і авто ,які їдуть в об’їзд Київської теж не відрізняють шляхетністю і теж викидатимусь прямо з вікон машин. Брендовані мішки Селтік за вартістю хіба ж не покривають витрати ????!!!!!! Привіт корупції Броварів!!!

Leave A Reply