Пропозиції по «Громадському бюджету»: обсяг видатків — 5 мільйонів, сума одного проекту — не більше одного

Pinterest LinkedIn Tumblr +

30 серпня розпочала роботу депутатська група по розробці проекту «Громадський бюджет» (основна ідея проекту — фінансування громадських ініціатив з бюджету міста, які визначаються шляхом голосування на офіційному сайті міської ради і вкладаються в ліміт, виділений для цього в міському бюджеті).

Як розповів головуючий на засіданні — секретар міської ради Петро Бабич — юридичним відділом була напрацьована базова складова Положення про бюджет участі (Громадський бюджет) в місті Бровари. У паперовому вигляді документи були роздані членам робочої групи.

бабич

Петро Бабич

Такий підхід до передачі матеріалів членам групи викликав справедливу хвилю критики з їх боку, мовляв, в електронному вигляді потрібно було розіслати депутатам для ознайомлення, для того, щоб вони прийшли на засідання вже підготовленими, а не читали на ходу.

Петро Бабич поспішив запевнити, що напрацювання не є догмою і депутати можуть вносити у документ пропозиції та зауваження.

Напевне, правильно було б спільно, на основі певних акцентів виробити базові дані для Положення, а вже на основі них прописувати «чернетку» проекту. У кулуарах навіть шепотіли — «здерли» десь з інтернету і роздали депутатам.

депутати

Членам робочої групи довелося все вивчати на ходу

Цікаво, що з ініціатором проекту депутатом Олегом Берестовим навіть ніхто і не радився і не узгоджував напрацювання, хоча саме цей депутат не просто ділився своїм баченням, а й запрошував фахівців Інституту політичної освіти, які робили своєрідну презентацію проекту. Сам факт, що депутати похапцем на ходу читали паперовий проект і нашвидкуруч намагалися зорієнтуватися і давати якісь зауваження, виглядало недобре і членів групи поставили у незручне становище.

Основні акценти у Положенні:

— якщо подається автором пропозиція (проект) для того, щоб його профінансували, то він має отримати підтримку не менше 10 осіб (окрім самого автора).

— має бути створена координаційна рада — постійно діючий робочий орган, утворений розпорядженням міського голови, що організовує та координує впровадження та реалізацію «бюджету участі».

— голосування на визначення переможців серед поданих проектних пропозицій йтиме шляхом заповнення бланку для голосування в паперовому чи електронному вигляді на офіційному сайті Броварської міської ради. Робити це мають самі мешканці, тобто, громада.

— Загальний обсяг бюджету участі (громадського бюджету) на наступний бюджетний рік складає 1% затвердженого обсягу власних і закріплених доходів загального фонду міського бюджету на поточний бюджетний період, але не більше 5,0 млн. грн.

— Кожен проект за сумою не повинен перевищувати 1 млн. грн.

— Термін реалізації проектних пропозицій не повинен перевищувати одного бюджетного року (повна версія тут ).

Під час засідання звучали різні пропозиції щодо суми видатків на громадські проекти, рахувати суму в процентному відношенні від загального фонду чи від бюджету розвитку. В одному випадку йшлося би про кошти у 3 млн. грн., в іншому — 4.

Фахівець Інституту політичної освіти Іван Лукеря, який свого часу презентував у Броварах ідею «Громадського бюджету», запропонував у напрацювання, які надали «від юридичного відділу» внести правки та доповнення, які застосовуються на практиці в проектах, що реалізовані у Львові та Ужгороді. Секретар міської ради ж Петро Бабич пообіцяв усі доповнення опрацювати разом з апаратом ради та розіслати депутатам в електронному вигляді.

лукеря

Іван Лукеря

Порушили народні обранці тему — інформування населення про такий проект як бюджет участі, мовляв, як донести мешканцям інформацію? Іван Лукеря поділився досвідом роботи у Львові: були створені брошури, буклети, флаєри, в яких прописані різні варіанти проектів та ідей та орієнтовні їх кошториси. Брошури були роздані жителям міста через депутатів на своїх округах. В інформаційному просторі, зауважили депутати, потрібно звернути увагу на те, щоб сповістити про проект мешканців через комунальні ЗМІ, зокрема, газету «Нове життя» та радіомовлення.

Непогано було б прописати, за словами фахівця, і терміни — подачі заявок, голосування, реалізації.

Наостанок прозвучала пропозиція роботу депутатської робочої групи розподілити так, щоб через одну чергову сесію, аж 3 листопада, винести повністю напрацьований проект на сесію міської ради.

Поділіться.

Коментарі закриті.