Результати позачергової сесії: як та за що голосували депутати?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

30 жовтня 2018 року на сайті міськради з’явилось розпорядження про скликання 47-ї позачергової сесії. На порядок денний засідання було винесено 18 питань, більшість з яких стосувалась затвердження положень про відділи та управління, які утворились або реорганізувались в результаті оптимізації структури виконавчих органів.

Незаплановану зустріч організував депутатам секретар Броварської міської ради Петро Бабич. Зазначимо, що це вже друга позачергова сесія, призначена останнім часом. Тим не менше, секретарю ради все ж вдалося назбирати потрібну кількість народних обранців для наявності кворуму.

Щоправда, й цього разу не обійшлося без нарікань, оскільки частина депутатів була переконана у тому, що прийняття проектів рішення буде проводитись з грубими порушеннями регламенту. На диво голова регламентної комісії – депутат Юрій Скотніков – змовчав стосовно порушень, натомість свої незадоволення підготовкою до сесії виказав інший представник регламентної комісії – пан Батюк. За його словами, у депутатів не було фізичної можливості опрацювати проекти рішення, оскільки документи надійшли на електронну пошту депутатів менш ніж за добу до засідання, що є порушенням регламенту Броварської міської ради.

Дійсно, відповідно до регламенту Броварської міської ради за відсутності міського голови у ряді випадків секретар міської ради має право скликати сесію. Але згідно зі ст. 12 регламенту:

«…Розпорядження про скликання сесії міської ради доводиться до відома депутатів і населення через засоби масової інформації та шляхом розміщення відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті ради, не пізніше як за 20 робочих днів до сесії, а у виняткових випадках – не пізніше як за добу до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд сесії міської ради.

Проекти рішень ради та інші документи направляються депутатам в електронному вигляді на зазначену депутатами електронну пошту одночасно з оприлюдненням їх на сайті. За письмовою заявою депутата, він може отримати проекти рішень у друкованому вигляді. Текст проектів рішень, наданих депутатам, повинен бути ідентичним тексту проектів рішень, опублікованих на офіційному сайті міської ради».

Зазначимо, що проекти рішень оприлюднювались на веб-сайті із запізненням щодо визначених термінів, а депутатам надсилались з порушенням і поготів.

У результаті обговорення першого питання Петро Бабич зазначив: «…Винні будуть відповідати…Я обурений не менше вашого, але приймати сьогодні треба…».

Крім фактичного нехтування регламентом обурює те, що більшість з народних обранців тиснули кнопку «за» на своїх пультах, навіть не читаючи проектів рішень, які затверджують. І не знаючи взагалі , що саме вони затверджують.

Нагадаємо, за ініціативи Ігоря Сапожка процес оптимізації структури виконавчих органів розпочався майже рік тому. Депутати підтримали прагнення міського голови до кардинальних перетворень 28.09.2018 року та доручили:

«…Керуючому справами виконавчого комітету Броварської міської ради:

4.1. забезпечити розробку проектів положень про виконавчі органи Броварської міської ради Київської області згідно додатку 4;

  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на міського голову Сапожка І.В.» (п.4, 8 рішення БМР від 28.09.2017 р. №698-32-07).

Оптимізаційні заходи планувалось завершити до 01.01.2018 року, але процес довелося відтермінувати до 1 травня 2018 року, нібито через великі об’єми підготовчих робіт щодо майбутніх кадрових змін.

Зрештою у червні депутатам подали на розгляд та затвердження оновлену структуру виконавчих органів. Щоправда, проект не пройшов ретельного розгляду в комісіях, оскільки був поданий як додатковий. І також затверджувався депутатами похапцем, бо ж «приймати потрібно».

Отже, основне обговорення кадрових змін влітку відбувалось прямо під час депутатської сесії. Відповідно до рішення, структура виконавчих органів Броварської міської ради складатиметься з 21 відділу та управління:як перейменованих та реорганізованих, так і новостворених структурних одиниць.

Три найбільш важливі для містян підрозділи до останньої позачергової сесії не мали положень, відповідно до яких працюватимуть, адже є новоствореними:

  • центр обслуговування «ПРОЗОРИЙ ОФІС», до складу якого увійдуть: відділ адміністративних послуг, реєстраційних послуг, відділ реєстрації місця проживання, відділ документообігу та звернень громадян, служба «Контакт-центр»;
  • УПРАВЛІННЯ ІНСПЕКЦІЇ ТА КОНТРОЛЮ, що матиме чотири відділи:контролю за станом благоустрою;державний архітектурно-будівельний контроль;відділ контролю додержання законодавства про працю (проведення планових та позапланових перевірок інспекторами праці щодо нарахування та правильності виплати заробітної плати робітникам та правильності ведення обліку працівників);відділ з питань екології та природокористування;
  • УПРАВЛІННЯ БУДІВНИЦТВА, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, ІНФРАСТРУКТУРИ І ТРАНСПОРТУ.

Тому для ефективної роботи й було важливо розглянути та внести пропозиції та зауваження до положень нових відділів та управлінь.

Не завадило б депутатам ознайомитись із положеннями й реорганізованих відділів та управлінь. Так, за повідомленнями Галини Негоди, у Положенні про управління економіки та інвестицій Броварської міської ради Київської області, помилково вказано, що управління замість «організації виставково-ярмаркових заходів» буде «брати участь у виставково-ярмаркових заходах» (п.3.7 положення). А й дійсно, чому б управлінню не взяти участь у ярмарку чи виставці, тим більше, коли є що показати? Та й відповідно до нового положення, на посаду начальника управління економіки може претендувати будь-хто, адже вимог до керівника ні в частині освіти, ні в частині досвіду роботи не прописано. (див. ч.5 положення). Вимога проведення конкурсу на посаду не прописується, відтак призначається і звільняється керівник управління міським головою.

Дещо іншою виглядає ситуація з положенням про відділ земельних ресурсів. Цей документ був оприлюднений і надійшов депутатам взагалі за кілька годин до позачергової сесії. Тому не дивно, що запитань у депутатів не виникло. Відповідно до рішення ради, вимог до кандидата на посаду начальника земвідділу немає. Та й сам відділ отримав «довічне» положення, адже в ньому відсутній механізм реорганізації чи ліквідації.

Це не повний перелік «ляпів» у неопрацьованих проектах. Тим не менше, в сесійній залі назбиралось 20 голосів депутатів, відданих за «сирі» положення про відділи та управління. Утримались від голосування депутати Галина Негода, Володимир Опалько та Сергій Батюк.

На цьому внесок депутатів у «кадрові маніпуляції» завершився, та головний процес продовжився вже у кулуарах міської ради.

За інформацією місцевих ЗМІ в цей же день розпочались екзаменаційні випробування.

Виявляється, журналісти «Громадського ревізору» о 14 год. 23 хв. вже знали, що екзаменаційні випробування, призначені на 15 годину, відбулись. Тобто, коли депутати ще затверджували положення і претенденти на посади головного архітектора та начальника Управління інспекції та контролю знаходились в сесійній залі, журналісти вже сповістили про проведені екзаменаційні випробування.

Можна звичайно вважати це журналістською обдруківкою чи даром передбачення. Втім, це не останній «фокус», що відбувся останніми днями в міськраді.

На наступний день після проведення позачергової сесії та «чиновничих іспитів» у відкритому реєстрі юридичних осіб з’явився запис щодо Управління інспекції та контролю (код юридичної особи 42587198) про те, що керівником нового управління з 31.10.2018 року є Мельниченко Богдан Миколайович.

Власне, з кандидатом все зрозуміло, але яким чином і ким його було призначено на посаду? Адже міський голова Ігор Сапожко за повідомленнями його заступників до понеділка 5 листопада 2018 року знаходиться у відпустці…

Поділіться.

Залиште відповідь