«Селтік» відповів на закиди щодо підвищення ціни на вивезення відходів

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Компанія «Селтік», яка вивозить сміття в Броварах, відреагувала на блог депутата Київської обласної ради Романа Сімутіна на сайті «Трибуни» щодо нових тарифів, додаткових квитанцій і інших претензій стосовно обслуговування. Нижче відображена позиція підприємства.

Як зазначають у компанії, згідно новим законом № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» визначено нову класифікацію житлово-комунальних послуг, нову систему взаємовідносин, що виникатимуть у процесі надання та споживання цих послуг.

Також – передбачено різні моделі договірних відносин у сфері комунальних послуг, а також визначено особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку.

Окрім того, змінено підходи до формування тарифів на комунпослуги та нарахування плати споживачам, запроваджено відповідальність за неналежне виконання договору як для виконавців комунальних послуг, так і для споживачів цих послуг.

Читайте також: Золоте сміття «Селтіка»

Послуга з поводження з побутовими відходами, відповідно до закону № 2189-VIII, є окремою комунальною послугою. Вона не може бути складовою послуги з утримання багатоквартирного будинку, як це дозволялося за старим законом про ЖКП.

Тобто: ті споживачі, хто раніше оплачував вивезення сміття в складі плати за утримання будинку, на цей час отримають окрему квитанцію за послугу з поводження з побутовими відходами.

До того ж, відповідно до рішення виконавчого комітету Броварської міської ради, в будинках Броварів визначили конкурсом управителів. Вони з 1 березня надають послугу з управління багатоквартирним будинком, що включає послуги, наведені нижче.

  1. ОБОВ’ЯЗКОВИЙ ПЕРЕЛІК ПОСЛУГ утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території, у тому числі:
  • прибирання прибудинкової території;
  • прибирання сходових кліток;
  • прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі;
  • технічне обслуговування ліфтів;
  • обслуговування систем диспетчеризації;
  • технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем гарячого водопостачання, холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання, зливової каналізації та ліквідація аварій у внутрішньобудинкових мережах;
  • дератизація;
  • дезінсекція;
  • обслуговування димових та вентиляційних каналів;
  • прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами;
  • технічне обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання, систем протипожежної автоматики та димовидалення;
  • технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових газових систем, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем (у разі їх наявності).
  1. Купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку (освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води, іншого спільного майна; енергопостачання ліфтів).
  2. Поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.
  3. Винагороду управителю.
Коли закон набрав сили?

Щодо твердження автора статті про те, що «…Міська влада посилається на Закон України «Про житлово-комунальні послуги», згідно з яким вивезення сміття є окремою послугою, тому платіжку потрібно виокремити. Але чомусь забули сказати, що цей закон був прийнятий ще в 2017 році і три роки ніяких додаткових платіжок нам не надходило! Більше того, сам закон, якщо його ретельно почитати, взагалі не вимагає відокремлення цієї послуги в окрему платіжку!…»

Це твердження, зі слів «Селтіка», свідчить про юридичну неосвіченість автора, оскільки згідно з прикінцевими та перехідними положеннями цей закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію з 1 травня 2019 року, крім деяких статей.

перевізник сміття

Першу публікацію зробили в газеті «Голос України» № 231 від 09.12.2017. Отже, закон набрав чинності 9 грудня 2017 року, але почав діяти з 1 травня 2019 року.

Тому, враховуючи дату введення в дію вказаного нормативно-правового акту, відповідно і вимоги закону щодо окремих платіжок за послугу з поводження з побутовими відходами почали діяти з травня 2019 року.

Отже, сплата послуги з поводження з побутовими відходами за окремою квитанцією є вимогою Закону № 2189-VIII, а не «забаганкою» ТОВ «Селтік-ТБО».

Плата за абонентське обслуговування

Згідно із законом № 2189, документ набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та введений в дію з 1 травня 2019 року, крім норм, що регулюють надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, управління будинком, спорудою або групою будинків, ремонту приміщень, будинків, споруд.

Закон  передбачає три базові моделі договірних відносин щодо надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку:

  • індивідуальний договір;
  • колективний договір;
  • договір з колективним споживачем (наприклад, ОСББ).

Не пізніше як протягом одного року з дня введення в дію закону, співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління зобов’язані вирішити модель організації договірних відносин з виконавцями комунпослуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунпослуги, згідно з частиною першою статті 14 цього закону.

А виконавці комунальних послуг – укласти з такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин. Надалі співвласники можуть змінити обрану модель.

Стаття 14 закону № 2189 визначає, що плата виконавцю комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і електричної енергії) за індивідуальним договором складається з:

  • плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства;
  • плати за абонентське обслуговування, граничний розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;
  • плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, які забезпечують надання такої послуги, що визначається договором між виконавцем та співвласниками.

Плата за абонентське обслуговування – це, фактично, платіж на утримання абонентської служби виконавця комунальних послуг, який раніше «сидів» у тарифі на послугу, а тепер виведений як окрема плата.

Абонентська плата буде стягуватися зі споживача при укладенні індивідуального договору з надання послуг з поводження з побутовими відходами та його під варіанту (у випадках встановлених законодавством – модель «за замовчуванням»), оскільки виконавець послуг буде нести додаткові витрати на адміністрування договорів з надання послуг з поводження з побутовими відходами.

Під адмініструванням договорів мається на увазі: укладання й супроводження (внесення змін та доповнень тощо) договорів, ведення реєстру укладених договорів, формування і друк рахунків на оплату, робота зі збору платежів, надсилання квитанцій споживачам, здійснення контролю щодо своєчасної та повної оплати наданих послуг, підготовка та пред’явлення претензій споживачам, здійснення інформаційної та роз’яснювальної діяльності серед споживачів (за потреби) тощо.

Граничний розмір плати за абонентське обслуговування визначає Кабмін (п. 3 ст. 14 закону № 2189).  Відповідно до ст. 4, встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами, належить до повноважень уряду.

Постановою КМУ від 21.08.19 № 808 (яка набула чинності 31.08.2019 року) встановлено граничний розмір плати за абонентське обслуговування в розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами.

Під абонентом слід розуміти споживача відповідної комунальної послуги, з яким виконавець уклав індивідуальний договір про надання такої послуги у багатоквартирному будинку.

Пунктом 2 Постанови КМУ від 21.08.19 № 808 визначено, що:

  • граничний розмір плати за абонентське обслуговування, визначений відповідно до цієї постанови, застосовується окремо виконавцями послуг з: постачання теплової енергії та/або гарячої води; централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення; поводження з побутовими відходами. Граничний розмір плати за абонентське обслуговування не залежить від кількості комунальних послуг, що надаються одним виконавцем абонентові;
  • плата за абонентське обслуговування (з урахуванням податку на додану вартість), визначена відповідно до планованих витрат виконавця (витрат, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а також у випадках, визначених законодавством та договором, витрат на обслуговування приладів – розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку), не повинна перевищувати граничного розміру плати за абонентське обслуговування, визначеного відповідно до цієї постанови.

Отже, при укладанні індивідуальних договорів кожен співвласник має «свій окремий» договір із виконавцем комунальної послуги. Останній відповідає за якість окремо перед кожним споживачем. Але, натомість, співвласники додатково до ціни (тарифу) за одиницю послуги сплатять виконавцеві за (абон)обслуговування.

Згідно з аналізом вищевказаних норм нового закону, абонентська плата не буде стягуватися зі споживача при укладенні колективного договору або договору з колективним споживачем з надання послуг з поводження з побутовими відходами, і, відповідно, виконавець послуг не буде нести додаткові витрати на адміністрування договорів з надання послуг з поводження з побутовими відходами.

Отже, вибір конкретної моделі закон залишає за співвласниками багатоквартирного будинку (крім послуг із постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, які надаються виключно на основі індивідуальних договорів), виконавці комунальних послуг зобов’язані укладати договори в конкретному багатоквартирному будинку відповідно до моделі (моделей) організації договірних відносин, обраної співвласниками.

Таким чином, ТОВ «СЕЛТІК ТБО» не має жодного стосунку до вибору моделі договору співвласниками багатоквартирного будинку, оскільки це є вимога закону № 2189-VIII, зазначають у компанії.

Тарифи

Статтею 10 закону № 2189 визначено, що ціни на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону тарифи є регульованими.

У такому разі ціни (тарифи) встановлюють уповноважені законом державні органи або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

На виконання закону № 2189  та рішень Броварської міської ради  від 25.02.2020 № 162, від 03.03.2020 № 206 ТОВ «Селтік-ТБО» в березні 2020 року були здійснені нарахування мешканцям Броварів за послуги з поводження з побутовими відходами, відповідно до норм чинного законодавства та локальних нормативних актів і надіслані відповідні квитанції про сплату наданих послуг з поводження з побутовими відходами.

Розмір тарифу встановлюють на підставі розрахунку собівартості послуги з поводження з ТПВ. Чинний тариф у Броварах є економічно обґрунтований і в порівнянні з іншими містами є нижчим.

Для прикладу: вартість послуги з поводження з побутовими відходами за 1 куб метр відходів в місті Буча становить 158,62 грн., в місті Вишневе – 162, 74 грн. відповідно.

Отже, в порівнянні з містами, які розташовані в безпосередній близькості до м. Києва, то в м. Бровари вартість послуги з поводження з побутовими відходами, які надає ТОВ «Селтік-ТБО», є найнижчою, переконують у компанії.

Читайте також:

  1. Як у Броварах працює найбільший перевізник сміття ТОВ «Селтік ТБО». ВІДЕО
  2. Миттєва смерть: сміттєвоз розчавив пенсіонерку. ФОТО
Поділитись

Leave A Reply