Шкідливо для здоров’я: чому виникають черги в лікарнях Броварів

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Велика кількість дорослих і дітей у вузеньких коридорах… Така картина зазвичай притаманна певним державним установам, де громадяни змушені стояти у чергах. До цих установ належать, зокрема, поліклініки та лікарні нашого міста.

Одна з них — дитяча поліклініка на бульварі Незалежності, 12…

За останні три місяці мешканці прилеглого району «Масив» спостерігають дивну річ: стаціонарні телефони поліклініки не працюють, відповідно батьки не можуть записати дітей на прийом до лікарів, тож їм доводиться приходити «наживо» і подовгу стояти в черзі.

likarnya

likarnya-8

Як вдалося дізнатися від медичного персоналу, стаціонарні телефони у медичному закладі є, однак маємо справу з банальним пошкодженням телефонного кабелю — його просто поцупили. Хто? Медперсонал киває у бік охочих до дармових грошей бомжів або п’яниць, які вкрали кабель і, вочевидь, здали його на металолом.

Адміністрація поліклініки вже направила офіційні запити в «Укртелеком» та до міського голови Ігоря Сапожка. Перша інстанція з’ясувала, що невідомі пошкодили кабель засобу стаціонарного телефонного зв’язку, внаслідок чого той не працює.

likarnya-3

Про те, що заявка від дитячої поліклініки була, нам підтвердили в технічному відділі «Укртелекому», на вулиці Гагаріна (поблизу Майдану Свободи). Кабель, за словами технічного працівника телефонної компанії, й справді пошкоджений. Щоправда в контексті відповіді про зловмисників, які його поцупили, звучить слово — «наркомани».

Проблема ще й у тому, що кабель не заритий у землю, а зовнішній, тобто пошкодити його зовсім не складно, тож у мікрорайоні «Масив» таке шкідництво дуже розповсюджене. Зокрема, подібні «дикунства» є в інших будинках по бульвару Незалежності та вулицях Короленка і Петлюри.

likarnya-13

Ремонтні роботи, як запевнили в «Укртелекомі», ведуться, хоча про кінцеві терміни достеменно сказати не змогли. На запитання, чи зверталася поліклініка або ж «Укртелеком» до поліції, працівниця телефонної компанії якось безнадійно махнула рукою — «поліція шукає».

Але це не єдина причина великих черг у дитячій поліклініці… Медичний заклад на бульварі Незалежності, 12, як вже було зазначено, обслуговує пацієнтів житлового району «Масив», а також суміжних молодих районів «Зеленого» та «Лісового» кварталів. За нормами на одного лікаря може припадати не більше 20 пацієнтів на день. Реалії ж такі, що на тутешніх фахівців припадає до 70 дітей на кожного в день.

У місті маємо давно уже такі проблеми як переповнені школи, дитячі садочки, коли в навчальних закладах у класах перебувають по 35-40 учнів і навчання відбувається у три зміни. Тепер маємо ще й таку проблему як переповнені лікарні та поліклініки.

Окрім вище згаданої причини — телефонний зв’язок (точніше його відсутності), що не дає можливості наперед записатися до лікаря, даються взнаки ще кілька.

По-перше, дільниці: офіційно їх 10, однак дві з них не забезпечені фахівцями (їх просто немає), ще в одній медик на тривалому лікарняному.

По-друге, брак кадрів: адміністрація була б не проти залучити лікарів зі столиці або інших населених пунктів, але таких людей треба десь поселити, а проблема гуртожитку у місті досить болюча.

По-третє, брак коштів, точніше — невисокі зарплати, адже фінансування у повному обсязі надходить з бюджету, через що небагато охочих присвятити себе медицині.

Проте населення Броварів невпинно зростає попри брак фахівців та умов для цього, адже нові квартали вздовж вулиці Київської продовжують розростатися, навантаження на медичні заклади збільшується, але «господарники» у «Білому домі» на вулиці Гагаріна не вживають якихось заходів для розв’язання проблеми.

Важливо розуміти, що відсутність стаціонарного телефонного зв’язку у медичних закладах, не така вже й проста проблема як може здатися на перший погляд. Оскільки батьки не можуть ані записатися в чергу по телефону, ані викликати лікаря додому, якщо дитині погано, то змушені вести своїх чад до лікарні.

Уявіть, що в одній черзі опиняються діти усі без винятку — хворі, зокрема, інфекційними хворобами (восени ця проблема надзвичайно гостра), здорові, яким потрібно отримати довідки від лікарів, ті діти, яким потрібно пройти щеплення від різних захворювань.

Серед захворювань, проти яких проводиться вакцинація, — туберкульоз, дифтерія, стовбняк, коклюш, поліомієліт. І ось в одній суцільній довгій черзі разом скупчуються і застудні, і «сопливі», і з кашлем та температурою. А потім дивуємося, чому діти так сильно хворіють…

Проблему телефонізації відчувають і у дитячій лікарні по вулиці Ярослава Мудрого. Як повідомили тамтешні медичні працівники, щоправда, на правах анонімності, особливо гостро відчувається проблема відсутності стаціонарних телефонів у стоматологічному відділенні дитячої поліклініки. Тут надходить дуже багато скарг від батьків хворих дітей про відсутність попереднього запису до лікарів-стоматологів.

Щодо Броварського міського центру первинної медицини, який знаходиться на території дитячої лікарні, то там запевняють, що черг немає, пацієнти, які приходять на прийом, йдуть конвеєром, хоча за відгуками — вранці потрапити за талонами практично неможливо: люди займають черги з 6.00 і на 8 ранку талонів уже немає.

likarnya-14

Заступник завідуючого дитячої лікарні Наталя Волошина спочатку відмовилася коментувати ситуацію з чергами та телефонізацією, посилаючись на те, що будь-які коментарі може давати винятково з дозволу головного лікаря БЦРЛ Валентина Багнюка. Але потім все ж визнала, що проблема телефонізації у медичному закладі існує. Неофіційно (знову ж таки) медичні працівники висловили надію, що допоможе виправити ситуацію комп’ютеризація закладу. Наприклад, це дасть можливість вести електронний документообіг або працюватиме система запису до лікаря в електронному режимі.

Поки що у цьому закладі (та й інших) панує паперовий документообіг та проблема відсутності попереднього запису за стаціонарним телефоном, що призводить до виникнення великих черг.

Цікаво, що жіноча консультація, пологове відділення, дитяча лікарня та дитяча поліклініка Броварської центральної районної лікарні, як засвідчує сертифікат на одному із коридорів, відповідає статусу «Лікарня, доброзичлива до дитини». Водночас інші «настінні шедеври» засвідчують, що дотримуватися чистоти і порядку в місцях загального користування лікарні проблематично, оскільки, м’яко кажучи, в ній не на належному рівні комунікації. В чому проявляється турбота? У великих чергах? Чи в неможливості викликати лікаря або нормально записатися на прийом?

likarnya-6

likarnya-7

В період загострення інфекційних хвороб міська влада і її голова зобов’язані звернути увагу на проблему і докласти максимальних зусиль для її розв’язання, якщо не хочемо тенденції у бік зростання захворюваності дітей.

З кожним днем проблема лише поглиблюється.

Поділіться.

Залиште відповідь