Зберігаємо колектив та шукаємо можливості: як броварський бізнес працює під час карантинних обмежень  

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Відповідно до рішень уряду, облдержадміністрації та місцевого самоврядування, в Україні запроваджено карантин та низка обмежень. Ми поспілкувалися з керівниками різних підприємств, щоб дізнатися, як вони переживають обмеження, підтримують робочий процес та на що сподіваються?

Володимир Чаюн, директор ТОВ «Софія»:

Переважна частина працівників наразі не працює: дотримуємося карантину. Зокрема, практично зупинилося виробництво, закриті магазині, відчутно впала гуртова торгівля. Працюють лише охорона, енергетик та обмежено коло працівників, які відповідають за технічний стан підприємства. Більшість співробітників відправлено у планові відпустки, є такі, що перебувають у відпустках за власний рахунок.

Володимир Чаюн

Володимир Чаюн (ліворуч)

Звісно, що перспективи туманні, але не сидимо склавши руки: надходять пропозиції запустити виробництво захисних масок. Саме зараз прораховуємо всі деталі проєкту та сподіваємося на краще.

Петро Крикливий,  керівник СТ «Господар-1»:

Відповідно до розпорядження міського голови, робота ринку припинена з 23 березня на невизначений термін, тому не виключаємо, що карантин продовжуватиметься і після 3 квітня. Вимог місцевої влади дотримуємося, підприємці ставляться із розумінням. Щодо кооперативу, то нашим «доходом» є членські внески, які переважно спрямовуються на утримання ринку: сплату комунальних послуг, податків та послуг із охорони. У  період з 01 по 05 квітня у нас заплановані збори членів кооперативу, вирішуватимемо, як працювати в умовах продовження карантину. Поки що можу сказати, що у зв’язку із закриттям ринку, комунальні послуги зменшилися, проте послуги на охорону збільшилися. Кредитів у нашого кооперативу немає, але наближається час сплати квартальних податків, відтермінування по яких не перпедбачено, тож можливі складнощі.

Петро Крикливий

Петро Крикливий

Щодо стосунків членів кооперативу з орендарями, сторони домовляються на зменшення орендної плати та налаштовані зберегти робочі стосунки. Сподіваємося, що на Пасху ринок працюватиме у штатному режимі.

Ринки Броварів закриють… Ще раз. ДОКУМЕНТ

Володимир Білокінь, директор ТОВ «Автопас-К»:

Підприємство зупинилося приблизно на 50%: усі регулярні міжміські маршрути скасовано. При цьому міський маршрут № 5 працює у штатному режимі та фактично за рахунок підприємства: обмеження за кількістю пасажирів у 10 осіб не в змозі перекрити собівартість перевезення пасажирів. Тому сподіваємося на часткове відшкодування перевезень із міського бюджету: багато не просимо, але вважаємо справедливим компенсацію хоча би вартості пального, якого ми витрачаємо 200 літрів на день. Наразі пільгові перевезення скасовані, тож за рахунок цього у бюджеті є невеликий резерв. Допомога має бути своєчасною – громадський транспорт не повинен зупинятися.

Сесія БМР

Володимир Білокінь

Окрема проблема – знервованість пасажирів, яка негативно впливає на водіїв: пасажири сваряться, ображають водіїв, безперервно скаржаться на обмеження в перевезеннях. Особисто сам щогодини телефоную водіям, щоб заспокоїти їх та тримати ситуацію під контролем.

Податки та кредити сплачуємо у повному обсязі, бо мали невеличкий резерв коштів, хоча як член бюджетної комісії розумію, що бюджет міста втратить, і суттєво. Є значна кількість нових замовлень, у тому числі з м. Києва щодо перевезень співробітників підприємств на роботу/з роботи. Усіх, хто не задіяний на перевезеннях, спрямовуємо на відновлення рухомого складу: у перевізників завжди бракувало часу, щоб зупинитися та довести автобуси до ідеального стану. Нарешті цей час з’явився, тож використаємо його за  максимумом.

Леонід Черепейнік, директор ТОВ «Вторма ЮА»:

Сесія БМР

 Леонід Черепейнік 

Карантин та обмежувальні заходи лише посилили кризу в нашій галузі: десь на 50% впали замовлення послуг і приблизно 50% персоналу фізично не можуть добратися на роботу через зупинку громадського транспорту. Роботу складів ми зупинили, декого перевели на віддалену роботу по 2 дні на тиждень. Працюють лише водії, експедитори, офісні працівники, яких ми на 100% забезпечили засобами індивідуального захисту.

Щодо перспектив зайнятості, то скорочення неминучі: деякі філіали закриємо до відновлення попиту, частину колективу переведемо у режим роботи на півставки. Експорт також практично зупинився: вантажному транспорту неможливо подолати закриті між країнами кордони, в Європі теж падає виробництво.

Окрема проблема – оренда територій під склади та виробництво, яка коштує  нашому підприємству сотні тисяч гривень на місяць. Хоча обставини, що склалися у зв’язку з пандемією, підпадають під «форс-мажорні», у орендодавців на це є «окрема думка»: хтось ставиться із розумінням, хтось має намір «продовжити перемовини у форматі судових проваджень». Позаяк ця ситуація буде масовою, сподіваємося, що держава стане на бік орендарів та офіційно підтвердить наявність «форс-мажору». Але все ж таки більшість орендодавців за нашою пропозицією зменшили орендну плату на 50%, за що ми їм вдячні.

Підприємство має кредити, тому що закупало дороговартісне обладнання, але банки доволі оперативно відреагували: сплату відсотків не скасували, але дозволили не погашати тіло кредиту на час обмежень у роботі підприємств.

Конфлікт інтересів: чи бути пункту збору вторсировини на Шевченка, 6?

 Євген Гредунов, директор ТОВ «Талісман»

Євген Гредунов

Дотримуємося карантину, тож переважна більшість співробітників – у планових відпустках або працює дистанційно.  На виробництво викликаємо лише за необхідністю, кількість днів відвантаження зі складу скоротили до кількох на місяць, в офісі чергує мінімум співробітників, тільки щоб прийняти дзвінки. Уся робота з клієнтами – через сайт підприємства.

На підтримку уряду не сподіваємося, настрій реалістичний: не можна через вірус вбивати економіку, тому робимо все можливе, щоб зберегти колектив та підтримати робочий процес. Війна на Сході триває, отже Україна має бути сильною як фізично, так і економічно. Офіційну позицію компанії викладено на її ФБ-сторінці.

Ірина Петржик, власниця салонів «Bamboo»

Ірина Петржик

Звісно, що ми дотримуємося карантину та не працюватимемо 3 тижні: співробітники поставилися із розумінням, ніхто не бажає наражати на небезпеку ані свої родини, ані наших клієнтів. Мені відомо, що на час карантину співробітники шукають підробітки, позаяк у багатьох на утриманні діти або літні батьки, але як салон розпочнемо роботу лише тоді, як це дозволить закон.

Щодо оренди, як не дивно, але орендодавці, принаймні одного приміщення, самі запропонували за час, поки не працюємо, сплачувати лише символічну суму, за що ми їм вдячні. Розумію лише одне: в цій ситуації від мене, як підприємця, нічого не залежить, головне, щоб усі були здорові. Чекатиме наших клієнтів після закінчення карантину.

Читайте та дивиться також:

1.Як у Броварах підприємці дотримуються карантинних обмежень. Відео 

2. Проїзд лише за спецквітком та одна особа на 10 м.кв: додаткові обмеження в Броварах. ОНОВЛЕНО

3.У Броварах пропонують роботу медикам, інженерам і робітникам. ПЕРЕЛІК ВАКАНСІЙ 

 Ангеліна Козлова для «Трибуни-Броварів»  

Фото надані авторкою та Антона Ракова

Поділитись

Про Автора

1 коментар

Leave A Reply