Зонінг у Броварах: чому він неповноцінний та небезпечний «чахлик»

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Віктор МалофієнкоВіктор Малофієнко,  член ГО «Громадські активісти»

Редакція сайту може не поділяти погляди авторів та не несе відповідальності за інформацію, опубліковану в розділі «Блоги». Відповідальність за зміст, достовірність фактів, цитат, власних назв та інших відомостей несуть автори текстів, розміщених у розділі «Блоги».

 

25 березня сесія Броварської міської ради затвердила План зонування території міста (надалі – Зонінг). Це доленосний документ для розвитку міста, другий за значимістю після Генерального плану. Він визначає структуру земель за видами використання, вулично-транспортну мережу, умови та обмеження використання території міста для створення сприятливих умов життя людей. Визначає, де будуть зони садибної, багатоквартирної забудови, спортивні обʼєкти, лікарні, парки, сквери, виробничі зони та інше.

Місто давно потребувало такого містобудівного документу. І новий склад депутатів своїм рішенням зробив такий подарунок! Багато хто з бізнесменів, адміністрації тихенько раділи та потирали руки, адже полегшився доступ до броварської землі. Проте свідомі громадяни, хто розуміє, що сталося, вважають, на жаль, що це мертвонароджене дитя, яке тільки додасть клопоту та проблем.

Справа в тому, що згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Зонінг розробляється на підставі Генерального плану населеного пункту. Крапка. Діючий Генплан міста Бровари (надалі – Генплан) було затверджено в 1999 році. У буремні часи перерозподілу державної, комунальної, кооперативної власності, прихватизації земель, у «нових українців» було своє бачення використання земельного ресурсу. Розроблялись та затверджувались Детальні плани території, які суперечили Генеральному плану, що є неприпустимим. Цільовим призначенням земель крутили як циган сонцем. Там, де Генпланом міста передбачалась садибна забудова, узаконювалась багатоквартирна. Так сталося із житловим комплексом «Скандія», торговими центрами «Олді» та «Епіцентр». На земельній ділянці дитячої музичної школи ТОВ «Атлант» побудував висотки, на ділянці дитячого садочку «Чебурашка» будується ЖК «Гетьманський», магістральна вулиця В.Чорновола стала тупиковою. На вузловій транспортній розвʼязці вул. Радистів за залізничним мостом має будуватись ресторан. І таких зловживань не перерахувати!

Усі ці порушення влада намагалась узаконити змінами до Генерального плану в 2015 році. Але через те, що багато зауважень, пропозицій громадян було проігноровано, порушено процедуру проведення громадських слухань, що підтвердила Київська обласна прокуратура, Генплан не було затверджено.

У 2017 році було розроблено проєкт Зонінгу фактично відповідно до не затвердженого проєкту змін до Генерального плану 2015 року. До того ж, знову було порушено процедуру громадських слухань, передбачену постановою Кабінету Міністрів України №555, а саме: не було створено погоджувальної комісії для врегулювання спірних питань. Через таку ситуацію Зонінг не виносився на затвердження.

зонінгІз 2020 року, згідно із Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку», всі документи державного планування: містобудівна, проєктна документація, схеми, плани, програми підлягають оцінці впливу проєктів на довкілля. Знаючи, що проєкт Зонінгу недосконалий, тому що суперечить рішенням діючого Генерального плану, виконком таки замовив проєкт «Звіт про стратегічну екологічну оцінку Зонінгу». Обговорення проєкту було формальним. Громадські слухання організатори призначили на 10 год ранку, коли працездатні громадяни на роботі.Тому із 100 тисяч жителів міста були присутні 23 особи. З них – 16 учасників- працівники адміністрації та депутати. Громадяни знову в своїх виступах звертали увагу, що запропонований проєкт Зонінгу через численні протиріччя буде тільки шкідливим для громади. Не було створено  узгоджувальну комісію, в складі якої,  згідно з Положенням, має бути 25-55 членів. А  тут учасників тільки 23 особи!  Через активну критику документ на затвердження не виносився. Тобто, тричі громадські слухання з обговорення містобудівної документації були зірвані і можна вважати як такі, що не відбулися. Згідно із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», затверджувати містобудівну документацію без громадського обговорення заборонено. Але у керівників міста своє бачення.

У березні 2021 року, в період ковідного карантину, управління архітектури та містобудування витягли з шухляди шафи цього неповноцінного «чахлика» – Зонінг і подали на затвердження. Враховуючи, що більшість новоспечених депутатів і гадки не мають про всю цю історію, як і про те, що таке Зонінг взагалі, а голосування відбувається за вказівкою, рішення депутати ухвалили. При підготовці питання до розгляду, на засідання земельної комісії активних громадян не допустили. Посилаючись на карантин, їх не допустили і на сесію БМР 25.03.2021 р., хоча своїх «симпатиків» проводили. Тому майже «на ура!» Зонінг було прийнято.

Звичайно, рішення оскаржуватимемо, але за час судової тяжби можна очікувати нових зловживань. Як ми вже неодноразово заявляли: «Пора закінчувати з договорняками, з лукавством та корупцією!». А як же тоді жити? Так як усі звичайні броварчани – в межах наданих громадою повноважень.

Наше бачення подальших дій:

  1. Створити робочу групу з підготовки нового проєкту Генерального плану міста.
  2. За участі фахівців розробити та обговорити з громадськістю концепцію розвитку міста.
  3. Розробити, обговорити з громадськістю та затвердити Генеральний план розвитку міста разом із Зонінгом. Тобто, зробити те, що передбачено діючим містобудівним законодавством.

Читайте інші матеріали автора: У Старому центрі Броварів будують супермаркет із порушеннями

Читайте також Зонування: чому не на часі та яка альтернатива

Поділіться.

Залиште відповідь