Ранок четверга почався для декількох депутатів Броварської міської ради не з міцної домашньої кави, а з «прогулянки» на свіжому повітрі…Хоча, кава також була.
Питання нелегальних пасажирських перевезень зрання витягло з теплих осель народних обранців під стіни міськради, де тривалий час існує місце посадки в транспортні засоби неідентифікованих маршрутів. Як виявилося, подібних «посадочних майданчиків» по Броварах налічується до десяти…
Зрештою, «акція» радше нагадувала зустріч депутатів фракції Солідарність, оскільки інші політичні сили поки не долучились до процесу.
Депутати Валерій Іваненко, Галина Негода, Володимир Опалько, Євген Гредунов, Ірина Веремчук, Сергій Батюк, член робочої групи з питань перевезень Олена Слободяник та кореспондент «Трибуни-Бровари» за підтримки екіпажів відділку поліції намагались довідатись про причини непорозуміння.
Під час «ранкового рейду» з’ясували, що:
1. «Фантомні» буси таки займаються пасажирськими перевезеннями. Це не екскурсійні групи «по святих місцях» чи розвозки тих чи інших підприємств. Люди в черзі візуально не скидаються на родичів чи знайомих, та й у спілкування визнають, що їдуть на роботу і сплачують за проїзд 12 грн без зупинок до Києва.
2. Появу нелегальних експресів на цьому місці «простимулювала» міська влада, що встановила свого часу знак зупинки маршруту №786 і вчасно його не демонтувала. Тобто броварчани, що сідають в експрес, часто не усвідомлюють, що збагачують нелегалів. Проте навряд чи міський голова та його заступники не володіють ситуацією.
3. Пасажири, користуючись послугами нелегальних перевізників, наражають своє життя на небезпеку, оскільки жодним чином не застраховані під час поїздки і не мають навіть формальних гарантій щодо справності транспортного засобу чи стану здоров’я водія, який ним керує.
За словами Валерія Іваненка, який не перший день намагається з’ясувати відносини з нелегалами, він пропонував їм офіційно працювати на маршруті на законних підставах. Проте, отримав відмову.
4. Міф про зручні/незручні маршрутки спростували вранці самі ж пасажири. Деякі офіційні перевізники на противагу нелегалам сьогодні подали для посадки на «сумнівну зупинку» власні транспортні засоби. Тобто, марка транспортного засобу принципового значення не мала. З однаковою швидкістю заповнювались пасажирами РУТи, БОГДАНи, ЕТАЛОНи, IVECO, MERCEDES-BENZ чи WV.
5. Більшість «чорних» перевізників не мала сьогодні документів, що підтверджують їхнє право на здійснення пасажирських перевезень за відповідним маршрутом. З іншого боку, і представники поліції мають досить скупий арсенал інструментів впливу проти подібних порушень. Правоохоронці бідкаються, що системні перевірки потрібно проводити разом з транспортною інспекцією та й штрафи на першому етапі мізерні у порівнянні з обсягами нелегальних доходів від перевезень. Тому для початку представники поліції зробили водіям попередження стосовно пакету дозвільних документів, необхідних для здійснення перевезень пасажирів. У відповідь поліцейському дехто зазначив, що: «Сьогодні ми будемо у мера і вирішимо всі питання…»( чи «повирішують» – побачимо згодом). Був, правда, й один випадок коли водій показав маршрутний лист та інші документи.
Після прибуття на місце подій начальника відділу поліції Олега Янчинського спільно було вироблено подальші кроки щодо боротьби з нелегальними перевізниками та стихійними місцями посадки.
Сподіваємось, що подібна практика буде розповсюджена на всі «нелегальні посадочні площадки» Броварів.
6. Ранкові аргументи броварчан, які користуються послугами нелегалів: «в маршрутках тепліше», «експрес-доставка, їдуть швидше», «автобус не набивається повний», «звичайні маршрутки довго стоять на зупинках», «авто офіційних перевізників криві, поломані», «постійно піднімають ціни в звичайних маршрутках»…
От ми й «виписали» разом з пасажирами деякі критерії майбутнього «Броварського ранкового експресу». Звичайно, щоб втілити таку ідею потрібно об’єднати бажання й зусилля громади та надавачів послуги.
«Під завісу»
Поспостерігати за відтоком податків з броварської казни навідався міський голова Ігор Сапожко та його заступник Олександр Резнік, згодом підійшов Петро Бабич. Мер пообіцяв «поновити» листи до КОДА стосовно створення експрес-маршрутів та «розібратись» з дорожнім знаком, що став запорукою існування зупинки для нелегалів.
Наразі маємо штучне стримування росту тарифів «по місту» виконкомом, підконтрольним міському голові. У випадку об’єднання громад – після виборів – така «тактика» призведе до вибуху ціни на міські перевезення, але кардинальних змін щодо якості годі й очікувати.
P.S. Тим часом дотепні броварчани, не чекаючи вирішення питання «ціна/якість» долають проблему у власний спосіб. «Попутні» перевезення, такий собі «Bro-Bro-Car» створюватиме конкуренцію і легальним, і нелегальним перевізникам у разі «забалакування» проблеми. Очевидно, далі буде…