Депутати голосували за проєкт рішення, якого ніхто не бачив

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Позачергова сесія 28 квітня, як і дві попередніх, була присвячена боротьбі з Covid-19. Головним рішенням сесії, як це виявилося під час комісій, було прийняття нової комплексної програми боротьби з Covid-19, яка включала би в себе всі витрати через усіх розпорядників коштів. Але, несподівано для депутатів, майже вся сесія була присвячена обговоренню та голосуванню за проєкт рішення, який не був оприлюднений ні до, ні після сесії. Про що йшла мова під час тривалої сесії та про що сам документ, який не надали в руки навіть депутатам, читайте в матеріалі.

Хоча сесія була позачерговою, засідання комісій відбулося в плановому режимі. Тож комісії розглянули всі проєкти рішень. Найбільш запитань викликала нова програма  боротьби з коронавірусом, але сесія була присвячена не цьому проєкту рішення.

Сесія розпочалася з розлогої доповіді міського голови Ігоря Сапожка про стан боротьби з Covid-19. Доповідь містила інформацію, яку чиновник уже багато разів озвучував. Він розповів про роботу медичного містечка, про статистику відвідувань лікарні та суми, що витрачаються на боротьбу з вірусом. Зокрема, навів такі цифри.

Наразі витрачено на боротьбу близько 9 млн грн із бюджету міста, з яких 4 млн направлено на лікарню, 750 тис.грн – на відділ охорони здоров’я, 200 тис.грн – на відділ надзвичайних ситуацій, 500 тис.грн – на допомогу ЖЕКам. І ще близько 2,8 млн грн допомоги надали підприємства міста Бровари.

Ціна боротьби з Covid-19: бюджетні рішення останньої сесії  

Медичне містечко створене 28 березня, і за цей час через нього пройшли 22 700 осіб, що звернулися за меддопомогою. Із них на територію лікарні потрапило близько 11 700 осіб, інших спрямували в амбулаторії первинної медицини. Утримання містечка коштує близько 65 тис.грн у день, із яких 35 тисяч витрачається з бюджету міста, а ще на 30 тисяч допомагає бізнес. Працюють у містечку і волонтери. За місяць оброблено дезінфекцією понад 600 машин швидкої допомоги, також наведено лад із утилізацією відходів: майданчики для побутових відходів закрили навісами, лікарня має чинний договір на утилізацію небезпечних відходів, у тому числі, використаних засобів індивідуального захисту.

Боротьба з вірусом чи пошук винних?

Міський голова не міг не торкнутися теми координації з владними структурами обласного рівня, та нагадав депутатам, що 76 млн грн, виділені обласною радою на боротьбу з вірусом, досі не витрачені, торги не проведені, тому жодної копійки допомоги на місцеві ради не надійшло. А вся структура екстреної медичної допомоги (швидкі), що має фінансуватися з обласного бюджету, фактично повністю забезпечується за рахунок міського бюджету та благодійної допомоги від місцевого бізнесу. Нагадав він і про неефективне розпорядження медичними об’єктами обласного підпорядкування, тощо. Але далі чиновник дещо здивував депутатів тезою, що, позаяк Київська облдержадміністрація фактично провалила боротьбу з Covid-19, вона має бути розпущена. Ще більше здивувала думка, що також має бути розпущена і облрада, позаяк вона не проконтролювала розпорядження коштами, виділеними рішенням депутатів. Більше того, чиновник вкотре підкреслив, що державне управління на рівні області неефективне, забирає ресурс у громад, неефективно використовує об’єкти, несправедливо розподіляє бюджет.

COVID-19: на Київщині спалахнув багатомільйонний корупційний скандал

Нагадаємо, раніше міський голова повідомляв депутатам, у тому числі районної ради, що чиновниками КОДА на нього особисто було подано заяву на відкриття кримінальної справи «за втручання у систему охорони здоров’я». Справу веде СБУ. Проте на запитання щодо наявності кримінальної справи та чи не впливає це на його мотиви щодо КОДА, міський голова  не відповів.

Далі була тривала промова про особливості роботи місцевої лікарні в умовах Covid-19. Більшість претензій стосувалося організації роботи інфекційного відділення, але особливо – взаємодії керівництва лікарні з медичним містечком та відділом охорони здоров’я. На думку міського голови, ситуація є критичною, а відсутність координації заважає боротьбі з епідемією.

Врешті-решт, розмова закінчилася тим, що міський голова запропонував депутатам із голосу підтримати проєкт рішення (в якому його інформація бралася до відома) та яким міська рада визнає роботу Київської облдержадміністрації та облради, а також роботу лікарні щодо запобігання епідемії «недостатньою».

Нагадаємо, протягом трьох днів до сесії тривали депутатські комісії, але проєкт рішення не був оприлюднений. Навіть на сесії його не роздали депутатам та не вивели на проектор у залі засідань. Фактично, голосування мало відбуватися «всліпу», без зрозумілого тексту документу.

Депутати обурювалися та визнавали, що «це вже занадто»: лунало багато думок, що потрібно заслухати головного лікаря Броварської БКЛ та й розпуск облради теж здавався таким, що виходить за межі повноважень міської ради. Отже, голосування не зібрало голосів.

Після чого почався «другий тур вмовляння». Перед депутатами виступив керівник штабу та керівник сортувально-розподільчого містечка Олександр Кулик, який теж розповів про свою роботу, складнощі комунікації та «пробіли» в організації роботи, відповів на запитання. Градус розмов підвищувався, поки міський голова не заявив депутатам, що якщо вони не підтримають рішення, він не може гарантувати процес ефективного протистояння пандемії. Цього разу – після майже 3-годинної розмови – голосів назбиралося, і стало зрозуміло, що в цьому і був сенс цієї сесії. Далі всі питання, крім земельних, голосувалися без запитань і дуже швидко.

Програма боротьби з Covid-19. Що нового?

  1. Програма об’єднала всіх розпорядників коштів.
  2. Закупівля обладнання тепер здійснюватиметься на лікарнею, а відділом охорони здоров’я.
  3. Буде створено «кризовий центр» – фактично, ще одне інфекційне відділення з реанімацією на 25 ліжок.
  4. Буде закуплено власну міську лабораторію, де можна проводити ПЛР-тести.

Витрати  на програму збільшилися з 5,8 млн грн до 13,77 млн грн, напрямки витрат викладено в таблиці.

Головний розпорядник коштів/отримувач коштів Сума фінансування, тис.грн На що витрачатимуться кошти
Відділ надзвичайних ситуацій (виконком БМР) 600,0 На створення матеріальних запасів (засобів інд. захисту, засобів дезінфекції)
УБЖКГІТ БМР 800,0 На проведення дезінфекції силами КП «Бровари-Благоустрій»
Відділ охорони здоров’я БМР 1500,0 На створення матеріальних запасів (засобів інд. захисту, засобів дезінфекції), у т.ч. для функціонування медичного містечка
Виконком БМР для КП «ЖЕК-1,2,3,4,5» 1000,0, кожному ЖЕКу по 200,0 тисяч Відшкодування витрат комунальних підприємств на придбання засобів інд. захисту, дезінфекції та ЗП працівників, задіяних на роботах із боротьби з COVID-19
Відділ охорони здоров’я БМР 2770,0 Придбання обладнання для КНП «Броварська БКЛ» (операційний стіл, апарати ШВЛ, монітори, плазмо екстрактор)
Виконком БМР 6900,0 Створення кризового відділення для лікування COVID-19 на базі кардіореанімації  на 25 ліжкомісць та придбання лабораторії для ПЛР-тестів
Виконком БМР 200,0 Придбання засобів індивідуального захисту для представників критичної інфраструктури (рятувальників, працівників міської ради, поліції, екстреної меддопомоги, комунальних закладів міста)
Всього за рахунок міського бюджету 13 770,0

 

Рішенням міської ради були внесені зміни у статут КНП «Броварська БКЛ», які визнають органом управління для лікарні новостворений відділ охорони здоров’я, а також надають лікарні право на затвердження тарифів на медичні послуги.

Медичну тему продовжили два рішення, за якими депутати затвердили міську програму профілактики та лікування стоматологічних захворювань і надали КП «Броварська стоматологічна поліклініка» 1 млн грн на виплату мінімальної зарплати медперсоналу підприємства, за період, коли поліклініка не працює через епідемію.

Ангеліна Козлова спеціально для «Трибуни-Броварів»

Читайте також:

1.16 хворих на Covid-19 на Броварщині – медпрацівники

2. Ситуація із захворюваністю на COVID-2019, станом хворих, завантаженням інфекційного відділення. Відео 

Головне фото – авторки

Поділитись

Про Автора

Leave A Reply