Порушення Закону,  інтриги, «підтасування» результатів, звинувачення про тиск… Та все ж конкурс на посаду директора СШ №5 відбувся. 22 березня більшістю голосів членів конкурсної комісії директором 5-ої школи було обрано Сергія Редька – за нього свій голос віддали 6 із 11 членів комісії та батьківський колектив школи. При цьому за Сергія Редька – учителя вищої категорії, вчителя-методиста, кандидата психологічних наук жоден із членів педагогічного колективу не проголосував: своїм очільником вони бачили Бориса Ільченка – колишнього заступника директора 5 школи.

Близько місяця – зі старту “передвиборчої кампанії” на нового директора 5-ої школи – усі рішення приймалися через скандали, взаємозвинувачення, образи та відкриті війни. Власне, як і звільнення «старого» директора. Петро Федоренко пішов із посади директора СШ №5 зі шлейфом значних нарікань батьків на його роботу. Точніше, на бездіяльність. Та й перше засідання конкурсної комісії, яка розглядала заяви п’яти кандидатів на посаду директора, також не пройшло «гладко». На початку засідання голова Асоціації батьків міста Бровари та член Громадської ради (ГР) при управлінні освіти  Ігор Романенко заявив про нелегітимність у складі комісії двох її членів та про підробку документів управлінням освіти. «Санта-барбара» продовжилася під час презентацій претендентами на посаду директора концепції розвитку навчального закладу перед трудовим та батьківськими колективами. Якщо 105  вчителів у переважній більшості (70 чоловік) виявили бажання бачити на посаді директора школи  Бориса Ільченка – колишнього завуча своєї школи, то батьківський колектив розколовся навпіл, і кожна  група намагалася  відстояти «свого» кандидата. Тому на останнє засідання конкурсної комісії 22 березня  було подано два протоколи батьківського голосування з різними результатами. Так, за результатами одного протоколу, де відбувалося непропорційне голосування по класах (проголосувало 70 батьків), першість отримав Анатолій Кузьменко – чоловік вчительки 5 школи. У другому протоколі значилося ім’я Сергія Редька: його обрано за результатами пропорційного голосування представниками 14 класів із 36, які взяли участь у голосуванні (із 41 класу школи). Власне, про нелегітимність першого протоколу і заявила депутат міської ради, мама учениці 5 школи Ірина Веремчук. І хоча голос батьківського колективу під час остаточного голосування є лише дорадчим, та стало зрозуміло: всередині батьківського колективу нездорова атмосфера, тож новому директору доведеться докласти чимало зусиль, щоб його згуртувати.

Ірина Веремчук

Дмитро Комягін

Від початку вирішального засідання конкурсної комісії стало зрозуміло: конкурс буде цікавим. Так, один із членів комісії – представник батьківського комітету 5 школи Дмитро Комягін – заявив про тиск на нього зі сторони інших батьків, тому вимагав таємного голосування. Та голові комісії, заступниці начальниці управління освіти Тамарі Стельмах, усе ж вдалося утримати натиск окремих батьків і провести засідання комісії в рамках регламенту, конструктиву та порядку.

Перед початком презентації концепції розвитку навчального закладу Тамара Стельмах попросила  кандидатів говорити більше про те, що вони планують зробити в першу чергу для дітей та школи, а не батьків чи педколективу – бо саме це вона почула від частини претендентів під час попередніх презентацій. І після проведеного жеребкування для  визначення черговості, кандидати розпочали свої виступи, на які, згідно регламенту, відводилося 10 хв. Першим розпочав презентацію Борис Ільченко.

Борис Ільченко

Він пообіцяв, що у разі обрання його директором розпочне діяльність із вивчення запитів громадян. Позаяк Борис Ільченко був членом педколективу 5 школи, то апелював до того, що добре знайомий із проблемами кожного вчителя. Обіцяв, що підтримуватиме і розвиватиме філологічний напрямок школи, роботу з обдарованими дітьми; якісно організує процес харчування, створить у школі комфортні домашні умови – зони відпочинку. Недоліком школи озвучив відсутність лінгафонного кабінету для іноземних мов (цифрова мовна лабораторія – авт.) та спортивної зали. Питання останньої планує вирішити у спосіб надбудови над наявною залою. Заявив, що має «бачення чіткого вирішення питання благодійництва». Однак  бачення так і не озвучив. Своє кредо визначив так: «Роби так, як робиш для самого Господа Бога».

Загалом під час презентації Борис Ільченко оперував сухими цифрами і фразами, які зачитував зі слайдів, презентації.

Відповідаючи на запитання присутніх, зазначив, що стосунки між учасниками освітнього процесу налагоджуватиме у спосіб постійного діалогу та компромісу; впорядковувати благодійні внески буде у спосіб акумулювання коштів на спецрахунок управління освіти чи створення благодійного фонду. А серед цікавого і нового, що впровадив перебуваючи на посаді заступника 5 школи, назвав згуртування  колективу, створення комфортних умов, підтримка кожного учасника навчального процесу. Хоча начальниця управління освіти Оксана Мельник цей факт заперечила. Під час відповідей на запитання з’ясувалося: Борис Ільченко на посаді завуча 5 школи мав догану, але за що – до сьогодні не знає.

 Анатолій Кузьменко, як і попередній кандидат, був прив’язаний до «папірців» і відеопроектора.

Анатолій Кузьменко

Одразу заявив, що хоче, щоб усі учні любили Україну, були патріотами, а директор має бути «крилатим» – мріяти. Під час презентації Анатолій Кузьменко навів приклад однієї із польських сільських шкіл, чий досвід планує використати на посаді директора. Зокрема, вчити дітей, особливо старшокласників, писати резюме, критично мислити. Озвучив і свою мрію – енергонезалежність закладу. Та як саме це планує зробити – не уточнив. Також сказав і про бажання сформувати «гроно педагогічне» – міцний трудовий колектив. Вважає, що директор школи має бути менеджером і одним із найкращих вчителів. Також зазначив, що себе вважає відповідальним, адже завжди проводить уроки.

У головних проблемах навчально-виховного процесу 5 школи Анатолій Кузьменко глибоко не орієнтувався. Назвав лише «тікучість кадрів» серед молодих спеціалістів. Глибоке незнання проблем пояснив тим, що в 5 школі не працює і запропонував, щоб наступного разу претенденти, для глибшого вивчення проблем школи, могли «пожити її  життям». Відповідаючи на запитання присутніх, зазначив, що необхідності добудовувати спортзалу в 5 школі не бачить, головне – вміло скласти розклад. І висловив своє «за» можливість школі заробляти на всьому, що не забороняє закон. Чи є наразі 5 школа сучасною – не знає, але йому не подобається вигляд коридорів та сходів.

Жанна Рябуха свою програму зачитала на одному диханні.

Жанна Рябуха

Доповідачка вважає 5 школу унікальним закладом освіти, тож на посаді директора всі напрацювання не лише зберігатиме, а і продовжуватиме розвивати та модернізувати до вимог освіти. Зокрема, планує зберегти і розвивати далі поглиблене вивчення іноземних мов у 5-9 класах, а в 10-12 – запровадити  іноземну філологію, що дозволить підготувати конкурентоспроможного випускника, який володітиме трьома мовами. І це вважає реальним. На її думку, міжнародну співпрацю варто продовжувати. Доповідачка вказала і на нереалізовані можливості школи, зокрема, розвиток за грантові кошти. У разі обрання директором, планує запровадити електронний документообіг, електронний журнал, посібник, домашні завдання та ін.

У розрізі запитання/відповіді один із членів комісії звинуватив доповідачку у використанні «мислєй чужих людей». Однак Жанна Рябуха повідомила, що використала свої думки, а у доповіді опиралася на електронні посібники та документи, які наявні у загальному доступі. Відповідаючи на інші запитання, зазначила: якщо адміністрація школи бойкотуватиме її пропозиції, то проведе зустрічі з трудовим колективом та дітьми, вислухає думки на бачення вирішення проблем. А свої рішення буде відстоювати  у спосіб донесення до людей своєї думки.

Олексій Звєрков, який останні 13 років працює менеджером на «Кока-Колі», вважає, що директор  школи – це не професія, а посада. А директор – це ефективний менеджер. Свою «промову», як і попередній доповідач, Олексій Звєрков також прочитав на одному диханні. Це були досить загальні фрази, які відображали загальні розуміння завдань і цілей кожної школи.

Олексій Звєрков

У відповідях на запитання, зокрема, створенні системи психологічної підтримки освітнього процесу, нових концепціях виховання, – відкрито «плавав». Також повідомив, що не мав можливості дізнатися, що «твориться» в 5 школі, адже по навчальному закладу «не ходив». Однак із того, що зміг побачити, то школа має проблеми з ремонтами, зокрема, в їдальні, спортивній залі. Під час запитань/відповідей  присутні кілька разів закликали Олексія Звєркова говорити українською.

А от останньому виступаючому – Сергію  Редьку – ніщо не завадило не лише вивчити проблеми школи, а й зробити SWOT-аналіз та визначити сильні і слабкі сторони школи, зовнішні можливості та загрози.

Сергій Редько

Так серед сильних сторін школи Сергій Редько назвав високопрофесійний колектив, спеціалізацію закладу, навчання дітей в одну зміну, готовність працівників до інноваційної діяльності, високий рівень навчальних досягнень, значну кількість переможців Всеукраїнських олімпіад, престижність вивчення іноземних мов, підтримку обдарованої дитини, сформовану модель випускника та ін. Серед слабких сторін – значну кількість молодих працівників, які потребують адаптації, значне педнавантаження працівників та недостатні практичні навички роботи з комп’ютером, недостатній рівень диференційованого підходу до визначення профільного навчання, недостатню комунікацію та партнерство між батьками і адміністрацією школи; втрату в частини учнів мотивації до навчання, відсутність в учителів стійкої мотивації для профзростання та ін. Серед зовнішніх загроз озвучив можливе зменшення в Броварах учнівського контингенту та “вигорання” педпрацівників.

Під час свого виступу кандидат запропонував слухачам кілька лайфхаків (інструментів, рецептів), які використовуватиме для усунення слабких сторін. Лайфхаки стосувалися нового змісту освіти, змін для вчителя та учня, виховання на цінностях, ефективної співпраці з батьками, управлінського аспекту. Головним у діяльності нового керівника назвав «не поламати те, що вже напрацьовано», і планує  надати  педагогам можливість для самореалізації. Загалом доповідь Сергія Редька відрізнялася не лише глибоким знанням проблем 5 школи, а й умінням зацікавити вже стомленого слухача.

Відповіді на запитання присутніх про критичне мислення, демографічну ситуацію у Броварах, прив’язку дітей до школи у своєму мікрорайоні, необхідність запровадження електронного щоденника були виваженими та із знанням того, про що говорить. Автономію 5 школи доповідач вбачає у фінансовій , політичній та кадровій автономії, зокрема, можливості керівника підбирати собі команду.

По закінченні виступів претендентів відбулося відкрите голосування шляхом підняття рук.

Так  «за»:

  • Бориса Ільченка віддали свої голоси 4 члени комісії;
  • Анатолія Кузьменка – 1;
  • Жанну Рябуху – 0;
  • Олексія Звєркова – 0;
  • Сергія Редька – 6.

 

Претендентом на посаду директора СШ №5 визнано Сергія Редька. Однак протягом 5 робочих днів інші кандидати мають право оскаржити рішення комісії, і тільки після цього буде видано наказ управління освіти про призначення директора 5 школи.

Зауважимо, що уповноважені представники батьківського колективу 5 школи у складі конкурсної комісії проголосували в розріз із рішенням батьків: Дмитро Комягін – за Анатолія Кузьменка, Світлана Фатєєва – за Бориса Ільченка. І це при тому, що батьківський колектив у переважній більшості був за Сергія Редька.  Не менше дивує той факт, що після представлення своєї концепції розвитку навчального закладу перед педколективом, «за» Сергія Редька не проголосував жоден вчитель 5 школи. Виходить, у школі відсутній контакт між вчителями та батьками?

У особистому інтерв’ю журналістам «Трибуни» в.о. директора СШ №5 Людмила Думенко зазначила, що не подавала свою кандидатуру на директора з однієї причини – за станом здоров’я. А от чому жоден вчитель не проголосував за Сергія Редька, відповіла: педколектив голосував за того, кого знав напевне – за Бориса Ільченка. Та з новим директором – Сергієм Редьком, школа продовжить роботу в тому напрямку, який потрібен, у першу чергу, учням.

P.S. Пристрасті навколо виборів нового директора тривають. Як стало відомо,  вчителі 5 школи не згодні з рішенням комісії  і вимагають  у мера “поважати вибір вчителів”. Тож, як зазначено у пості, планують  переконати батьків у правильності своєї позиції та за допомогою  їх тиснути на адміністрацію.

Фото – авторки

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: