В Україні 30 серпня запрацював Електронний кабінет перевізника – ресурс, на якому перевізники зможуть онлайн оформити ліцензії на перевезення.
Про це на брифінгу повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян. За словами чиновника такий сервіс допоможе мінімізувати корупцію, оскільки зменшує роль державних працівників у взаємодії бізнесу та держави.
Ресурс доступний за посиланням – https://e-services.dsbt.gov.ua/#/ та на Урядовому порталі.
Для пошуку інформації про того чи іншого перевізника достатньо ввести у пошуковому вікні назву фірми-перевізника, код ЄДРПОУ, або номерний знак транспортного засобу. Наприклад:
Окрім електронних послуг, Електронний кабінет перевізника також містить інформацію про самого перевізника, наявність та строк дії ліцензій, транспортні засоби, маршрути, наявні дозволи та штрафи, накладені інспекторами Укртрансбезпеки тощо.
Доступ перевізників до їх Електронного кабінету здійснюватиметься за допомогою електронного цифрового підпису.
Разом із запуском послуги е-Кабінету стають відкритими дані Реєстру перевізників, який веде Укртрансбезпека. Відтепер кожен громадянин, ввівши номер автомобіля, ЄДРПОУ чи ІПН власника, зможе дізнатися точну назву та контактні дані перевізника, а також наявність, тип та строк дії його ліцензії. Така можливість зробить подорожі пасажирів безпечнішими, захистивши від ризику обрати перевізника, у якого відсутня відповідна ліцензія.
Електронний кабінет перевізника буде надалі доповнений новими можливостями. Зокрема згодом стане доступним онлайн-оформлення дозволів, а також – внесення плати за ліцензії та оплата штрафів.
До того ж, розробники налагодять взаємодію Реєстру перевізників ще з двома державними реєстрами – Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і Єдиним державним реєстром МВС України щодо транспортних засобів та їх власників.
Повідомлення деяких ЗМІ, про те, що можна буде в онлайн-режимі скаржитись на недобросовісних перевізників через електронний кабінет не відповідає дійсності.
Втім, така опція, як «залишити відгук» або «поскаржитись» на відповідний маршрут чи перевізника була б досить затребуваною серед пасажирів.
Адже після подорожчання вартості проїзду в маршрутках люди обурюються якістю послуги, якою «торгують» перевізники. Одразу згадують про брудний салон, безквитковий проїзд, пошарпані сидіння, куріння водія за кермом та інші недоліки поїздки, за яку пасажир платить суттєву ціну. Як правило, таке обурення закінчується порожніми балачками, і знущання над споживачем транспортної послуги не припиняється. Натомість якщо людина витратить десять-двадцять хвилин свого часу на підготовку та подання обґрунтованої скарги, то цим запустить досить потужний механізм реагування. Навіть одна скарга може в результаті усунути порушення, а масові скарги здатні взагалі кардинально змінити ситуацію.
Справа в тому, що перевізників для обслуговування приміських маршрутів, що поєднують Бровари з Києвом, обирає конкурсний комітет Київської облдержадміністрації, куди входять у співвідношенні 50/50 представники органів влади і громадських організацій. На конкурсі заслуховується вся інформація про перевізника, в тому числі про наявність скарг від пасажирів. Тому кожна скарга на перевізників дасть можливість конкурсному комітету обрати того перевізника, який добросовісно надає якісні послуги.
У період між конкурсами (3-5 років) скарги також мають суттєве значення. Перевізники обслуговують певний маршрут на підставі договору, укладеного з облдержадміністрацією, яким зокрема передбачено обов’язки перевізника.
Куди потрібно скаржитися, якщо пасажири незадоволені організацією роботи маршруту та якістю перевезень?
- Скарги та зауваження можна надсилати до Управління інфраструктури Київської обласної державної адміністрації, що розташоване за адресою 01196, м.Київ, площа Лесі Українки, Електронна адреса: infra-koda@i.ua, infra_koda@ukr.net факс – 286-86-45. Порядок звернення – у відкритому доступі на сайті КОДА.
- В Управлінні також передбачено можливість «живого» спілкування з чиновниками під час проведення особистого прийому, відповідно до затвердженого графіка.
- Щовівторка з 14.00 до 16.00 в Міністерстві інфраструктури України працює телефонна «гаряча лінія». Звернувшись за номером телефону (044) 351-48-01, кожен громадянин може отримати інформацію від посадових осіб Міністерства інфраструктури щодо питань, які їх цікавлять.
Що стосується скарг до обласного управління Держпродспоживслужби, то їх можна подати безпосередньо в приймальню управління, розташованому у м. Вишневому, на вулиці Балукова, 22. Телефон для довідок приймальні заступника начальника управління-начальник відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг (044) 406-08-47. - На місцевому рівні телефон «гарячої лінії» виконкому Броварської міської ради 6-11-11.
З 2 квітня 2018 року, з метою налагодження оперативного реагування на звернення громадян, інформаційно-довідкової служби «Контакт-центр» функціонують мобільні номери телефонів +380935006781, +380674834368, на які у цілодобовому режимі можна подавати звернення, зауваження і пропозиції.
Аби поскаржитись на перевізника, варто занотувати номер маршруту, номерний знак транспортного засобу, ПІБ водія, дату та час, коли сталась конфліктна ситуація. Бажано також заручитись підтримкою двох-трьох свідків.
Не будьте пасивними і боріться за якість свого життя. Втім не забувайте, що за кермом маршрутки не автопілот, а жива людина. Тому варто все ж спробувати владнати конфліктну ситуацію на місці і лише за відсутності відповідної реакції – скористатись нашими порадами.