Новатори із 5 школи: «Плекаємо майбутніх геніїв та інтегруємо дітей у життя»

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Напередодні Дня вчителя в адміністрації СШ №5 із найкращими із кращих учителів визначалися довго. І не дивно: 1634 учнів навчають 104 вчителі, серед яких 29 методистів, 22 старших учителі, 7 відмінників освіти, 57 мають вищу категорію. Врешті-решт зупинилися на двох кандидатурах: Вірі Владиславівні Теплюк – учительці математики, яка однією з найперших у школі випробувала розвивальне навчання, та Оксані Олександрівні Кошарній – вчительці англійської мови, «агенту змін», яка навчає не лише учнів, а й ділиться своїм досвідом із учителями Київщини. У свою чергу учні школи назвали свої критерії, за якими  обирають фаворитів серед учителів.

За результатами цьогорічного ЗНО, серед шкіл Київщини найкращий результати отримала 7-ма школа, розмістившись на 9-му місці. Середній бал ЗНО тут склав 160,8. Другою в Броварах стала СШ № 5, яка посіла в рейтингу 22-ге місце. Середній бал ЗНО склав 155,9. На ІІІ місці в Броварах і на 24-му в рейтингу шкіл Київщини – гімназія імені Степана Олійника, де середній бал ЗНО становить 154,5.

Власне, враховуючи ці показники, журналісти «Трибуни» і обирали школи, які, в свою чергу, пропонували кращих із кращих вчителів, про яких мають знати не лише в нашому місті.

Читайте також:

1. «Я кайфую від своєї роботи», – вчителька початкових класів СШ №7 Надія Довгань

2. «Мій учень – призер Міжнародної олімпіади з географії», – учителька гімназії Ольга Кислова

Англійська з «агентами змін»: інтегрувати знання в сучасне життя

Спеціалізована школа №5 – навчальний заклад із поглибленим вивченням іноземних мов. Із 1 класу в школі вивчають англійську, німецьку, французьку, польську, турецьку, іспанську, новогрецьку, тому педагоги кафедри завжди «в курсі» всіх освітніх новинок. Одна із них – Школа фахової майстерності за підтримки Британської ради, де у 2011 році Оксана Кошарна і пройшла навчання.

Оксана Олександрівна Кошарна – вчителька англійської мови вищої категорії, старший вчитель із 19-річним стажем роботи, 12 із яких працює в СШ №5.

День учителя

Оксана Кошарна

Уже наступного року вчителька працювала волонтеркою-перекладачкою у столиці під час чемпіонату Європи з футболу «Євро-2012». Потім були онлайн-курси підвищення кваліфікації, навчання у проєкті «Агенти змін», згодом – повторні навчання на тренерів для вчителів перших класів НУШ Київщини.

День учителя

Тренінг для вчителів англійської мови СШ №5. Оксана Кошарна – другий ряд, зліва направо –п”ята. 2018 р.

День учителя

Тренінг для вчителів англійської мови з Броварського району. 2018 р.

Власне, «Агенти змін» стали потужним стимулом працювати по-новому, розповідає Оксана Олександрівна. Зокрема, розставляти на уроках правильно акценти, де в пріоритеті лідерство, здатність вчитися все життя, комунікація, критичне мислення, співпраця, цифрова грамотність та відповідальність за світ. Найважливіше наразі, каже вчителька, не просто навчати дітей англійської мови, а практикувати застосовування знань у житті.

Рівень своїх знань із ділової англійської учні 10-11 класів перевіряють на Всеукраїнських змаганнях, які відбуваються на базі університету ім. Драгоманова. Там старшокласники англійською презентують свої «фірми». Минулого року учні Оксани Кошарної вибороли два других місця.

Сучасне життя задає темп, тож для вчителів усе гострішим постає питання зацікавити дитину і не дозволити їй втратити «ниточку» цікавості протягом 45 хв. А це зробити, каже вчителька, не просто, адже в учнів різні мотивації до навчання, різні можливості сприйняття матеріалу, та і в кишенях «мобільні провокатори». Власне, вони відволікають від навчального процесу, заважають дітям самостійно мислити та значно зменшують можливість живого спілкування між школярами на перервах. Але такі реалії. Та коли шукати спільну мову з учнями, вивчати, що їм цікаво і адаптувати цю інформацію до теми уроку, дозволяти проявляти ініціативу, інколи використовувати на уроках «мобільні» під час вивчення нової теми – то дитячу увагу втримати можливо, каже Оксана Кошарна.

Математика – в усьому

Віра Теплюк, яка з династії вчителів-математиків, здається, про свій предмет знає все. Та для того, щоб справді знати математику, просто і зрозуміло доносити предмет дітям, лише на ній концентруватися не варто, каже вчителька, – потрібно розширювати свій кругозір. Останні роки Віра Владиславівна читає багато філософської літератури, яка розширює кордони  світосприйняття та допомагає «на пальцях» пояснювати дітям складні математичні терміни, формули та креслення. Адже все, що нас оточує, до чого ми можемо доторкнутися – це математика, без якої в світі – ніяк, переконує вчителька. Це не лише вміння порахувати гроші, це і знання у кулінарії та медицині, де для приготування випічки та ліків треба вміти розрахувати грами, це і зручний стільчик та одяг, де правильно зроблено заміри.

День учителя

День учителя

Віра Теплюк на уроці в 6 класі

День учителяМожливо, Віра Владиславівна стала б науковцем, і писала б розумні книжки з математики (досвіду роботи 37 років і знань учителю вищої категорії та методисту не бракує) та «жива» математика, коли діти продовжують її думку, яка відгукується вогником у їхніх очах та фіксується високими показниками знань, її вабить значно більше. Тож і взялася 17 років тому спробувати навчати дітей за експериментальною програмою розвивального навчання, які запропонували завучі з початкової освіти. Для цього довелося потужніше засісти за книжки, закінчити підготовчі курси.

День учителя

Учні відгукуються про вчительку як добру, спокійну, глибоко знаючу свій предмет, яка вміє дохідливо пояснити тему

День учителяЗа час діяльності експерименту виросло і пішло в світ кілька поколінь учнів початкових класів, яких учили не просто запам’ятовувати чи «зазубрювати», як це було основоположним у радянській школі, а мислити, експериментувати, складати логічний ланцюжок і самим робити висновки, відтак, запам’ятовувати. Ці практично-прикладні методи, які застосовувала Віра Владиславівна і на своїх уроках математики, на все життя змінили не лише світогляд дітей, а і її. Не менш важливо, каже вчителька, працювати в темпі дитини, тож годин на ґрунтовний розгляд тем було достатньо. Та позаяк програма не була державною, експеримент у 2015 році зупинили.

Та Віра Владиславівна залишається віддана ґрунтовності, послідовності та якості у вивченні свого предмета, щоб бува не загубити серед сотень дітей нехай і одного, але  майбутнього великого математика, який здатен буде перевернути всю науку.

Вибір учнів

Учні обирали собі фаворитів серед педагогів за своїми критеріями, адже їм не важливо, чи це вчитель-методист, чи старший вчитель, чи віддмінник освіти. Як засвідчило вибіркове опитування школярів 6-11 класів, серед найголовніших чеснот вчителя вони вважають доброту, почуття гумору, спілкування як із рівними, вміння знайти підхід до кожного та зацікавити своїм предметом, тримати в класі дисципліну, а також уміння цікаво та легко подавати матеріал. От тоді, кажуть учні, забувають навіть про свій мобільний. Є серед озвучених дітьми десятка прізвищ учителів школи і відібрані педколективом – Оксана Кошарна та Віра Теплюк. А також директор школи Сергій Редько. Власне, діти назвали низку із перерахованих вище чеснот, які присутні саме цим учителям.

Попри переповнені класи, неповагу з боку окремих дітей та їхніх батьків, беззахисність та щоденне вигорання через перевантаження, відсутність звичайної «учительської», де можна перепочити перед наступним уроком (учительську віддано під клас, щоб уникнути другої зміни – авт.), неналежну оцінку праці з боку держави, учителі 5 школи своєю роботою ще горять. Вони переступають поріг класу, залишаючи в «другому житті» свої проблеми, біль, поганий настрій, щоб донести свої знання, які допомагатимуть дітям стати більш людяними, які творитимуть, а не руйнуватимуть, жалітимуть, а не знущатимуться, лікуватимуть, а не вбиватимуть.

Тож, шановні вчителі, зі святом Вас! Здоров’я Вам, витримки, поваги від учнів та їхніх батьків та належної оцінки Вашої праці з боку держави.

Читайте також:

  1. На посаду директора спеціалізованої школи №5 претендують 5 кандидатів
  2. Директором школи №5 обрано Сергія Редька: педколектив – не вдоволений, батьки – «розділилися»
  3. Директором школи №5 залишається Сергій Редько. Вчителі налаштовані «воювати» далі
  4. У броварській СШ №5 батьки наполягають змінити підходи до харчування учнів
  5. Старшокласника за розпилення у 5 школі невідомої речовини покарають. Деталі з перших вуст

Фото – авторки

Поділіться.

Залиште відповідь