6 лютого члени виконкому підтримали проект рішення «Про проведення конкурсу з визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на території міста Бровари». Виконком схвалив склад конкурсної комісії, конкурсну документацію та час проведення самого конкурсу.
Як зазначила начальниця УЖКГ Світлана Решетова, у зв’язку з тим, що 5 лютого міська влада розірвала угоду з перевізником сміття ТОВ «Амуссон-Київ», виникла необхідність протягом місяця провести конкурс на визначення нового перевізника. І запропонувала провести конкурс 12 березня, затвердити конкурсну документацію та склад конкурсної комісії.
Під час розгляду конкурсної документації у міського голови виникло зауваження до п.4.7. Позаяк Антимонопольний комітет забороняє зазначати в конкурсній документації міської ради терміни виконання Інвестиційної програми, мер запропонував прописати в умовах необхідність самому перевізнику вказували терміни виконання Інвестиційної програми, а не лише прописувати самі роботи.
Нагадаємо, щоб втретє не наступити на ті ж самі «граблі» у виборі чергового перевізника, 29 січня заступник міського голови Григорій Голубовський запросив керівників фракцій політсил міста на нараду з приводу підготовки проекту конкурсних умов на визначення перевізника сміття.
Ще під час наради помічник депутата, експерт із питань перевезення сміття, керівник ТОВ «Еколайн-Бровари» Ангеліна Козлова закликала чиновників не очікувати «доброго дядька-перевізника», а питання вивезення сміття розпочинати вирішувати комплексно. На прохання членів комісії, пані Ангеліна ознайомилася з проектом конкурсної документації та склала цілий перелік своїх аргументованих пропозицій та зауважень. Однак, як зазначила експерт, нові конкурсні умови так і залишилися «старими» – усіх змін, на думку пані Ангеліни, унесено не було.
Усі пропозиції та зауваження пані Ангеліни зводилися до одного: вимоги до перевізників сміття мають бути реалістичними. Експерт переконана, що будувати сміттєві майданчики, купувати контейнери, створювати інфраструктуру для розподільного збору ТПВ має не автотранспортне підприємство, а міська влада. Інакше, місто ризикує втретє наступити на ті ж «граблі». І не виключає, що вірогідним переможцем конкурсу може стати один із найбільших київських перевізників. Наприклад, ТОВ «Селтік» («мати» ТОВ «Комунтранс-Бровари» – першого перевізника сміття у Броварах). До речі, “Селтік” має низку суттєвих переваг для нашого міста: є платником ПДВ, має доступ до кількох полігонів та сміттєспалювального заводу «Енергія», власну базу, великий парк техніки, суттєві дотації з КМДА, через що може надати найнижчий тариф; великий досвід організації процесів, свідомо бореться за нарощування обсягів вивезення відходів. Та чи є бажання у «Селтіка» повернутися в Бровари? Як з’ясувалося, є.
Однак, як видно, влада міста не провела роботу «над помилками» в ділових стосунках із попередніми перевізниками, адже продовжує вимагати надто багато і не властивого перевізникам та не працює над тим, щоб тариф на вивезення відходів корелювався з економічними реаліями України.
P.S. Позаяк зауваження до конкурсних умов ураховано не було, ми вирішили ознайомити з ними читачів на сторінках «Трибуна-Бровари»:
- Не наполягати, щоб виробнича база перевізника була в м. Бровари (чи районі) або Києві, адже перевізник може вимагати території/ділянки, якої в місті немає.
- Діяльність по вивезенню побутових відходів не ліцензується, але перевізник, який обслуговує місто з населенням понад 100 тис. осіб, повинен користуватися виключно ліцензованими полігонами.
- Щодо сортування відходів.1). Перевізник сам має запропонувати схему організації пунктів збору. 2). Якщо перевізник не має намірів збирати вторинну сировину, таку схему має розробити і впровадити місцева влада. У Броварах така практика є. «Бровари-Вторма» має виробничу базу по створенню цих контейнерів і розуміння того, що робити з сировиною.
- Від вимоги обов’язкового встановлення сортувальної лінії ліпше відмовитися: у місті немає вільної території під таку споруду і це надто дорого.
- Інвестиційна програма. Придбання контейнерів, будівництво майданчиків – необхідна інфраструктура міста для нормальної експлуатації житла, а не функції перевізника. Реальна вимога до перевізника – оновлення автопарку та належний технічний стан спецтехніки.
- Вивезення негабариту взагалі виключити з конкурсних умов до того моменту, поки не визначено, хто має платити за цю послугу і по якому тарифу. Вивіз негабаритів варто покласти або на самих власників відходів, або ж перевізник негабаритів має укладати договір із полігоном, робити розрахунки витрат та включати їх у тариф на експлуатацію житла.
- Перевізник обов’язково має бути платником ПДВ.
- Має бути прописано, яким чином буде вестись облік відходів і оплата за їх вивіз: за нормою або за фактом? Позаяк у Броварах немає чинної норми накопичення відходів, тож нарахування за їх вивіз має здійснюватися за фактом. Але варто пам’ятати, що тариф «за фактом» значно вищий за тариф «за нормою».