7 березня Координаційна рада з питань впровадження та реалізації Громадського бюджету (ГБ) нарешті визначилася з остаточною датою старту рекламної кампанії та прийому проектних пропозицій броварчан. Так рекламну кампанію проекту «Громадський бюджет-2018» заплановано розпочати з 12 березня, а безпосередньо прийом пропозицій від мешканців міста триватиме з 20 березня до 3 травня.
«Розбірки» навколо питання «Хто винен? та «Що робити?» продовжилося і на засіданні Координаційної ради 7 березня.
Нагадаємо, можливість онлайн-голосування по проектах Громадського бюджету з’явилася завдяки депутату міськради Олегу Берестовому, який минулого року із фондом “Східна Європа” досяг домовленостей про безкоштовну передачу місту платформи «Громадський бюджет». Щоб процес онлайн-голосування став для містян ще зручнішим та якіснішим, депутат досяг домовленостей із Агентством США з міжнародного розвитку, і у рамках проекту USAID «Зміцнення місцевої фінансової ініціативи – ІІ» 17 жовтня 2017 р. міський голова підписав Меморандум про співробітництво із ВГО «Інститут бюджету та соціально-економічних досліджень» та ГО «Соціал Буст». У рамках цієї угоди, місто й отримало безкоштовну, більш досконалішу нову платформу. Однак важливий документ із кабінету мера чомусь не потрапив у кабінет до голови Координаційної ради, начальника управління економіки Миколи Загуменного та начальниці юридичного відділу Альбіни Баба-Мірзоєвої. Позаяк Олег Берестовий не був присутній на двох перших засіданнях і не зміг нагадати про підписаний документ, то про Меморандум і нову платформу члени ради дізналися вже фактично на старті рекламної кампанії. Чи і справді тільки дізналися, чи воліли просто не згадувати – з’ясувати не вдалося, та «запуск» проекту «Громадський бюджет-2018» призупинився, адже окрім питання: «Хто винен?» з’явилося ще кілька: «Стартувати зі «старої» платформи чи впроваджувати нову?» та «Коли ж, нарешті, відбудеться запуск «Громадського бюджету-2018?». Власне, ці питання і намагалися з’ясувати члени Координаційної ради на минулому засіданні. Однак остаточно це їм не вдалося, тож зібралися 7 березня. І знову розпочали з «розборок».
Начальниця юридичного відділу Альбіна Баба-Мірзоєва, яка проаналізувала наданий Олегом Берестовим та оприлюднений на сайті “Трибуна-Бровари” Меморандум, зауважила, що він не правочинний, позаяк підписаний лише однією стороною – мером, а має бути завізований всіма сторонами. У свою чергу Олег Берестовий переконує, що Меморандум підписаний тристоронньо і один із екземплярів був надісланий поштою у міськвиконком у листопаді 2017 р. Та юристка стверджувала, що працівники канцелярії перевірили всі вхідні листи за листопад – грудень, однак Меморандуму не знайшли. Залишається незрозумілим: на якому етапі він загубився і чому не сконтактували із модераторами секретар Броварської міської ради Петро Бабич та начальник відділу інформаційного забезпечення та господарської діяльності Руслан Федун після того, як отримали від Берестового необхідні контакти «донорів»?
Та навіть після всебічного підписання, зазначила Альбіна Баба-Мірзоєва, варто внести зміни до положення та програми Громадського бюджету. Про це заявив і Микола Загуменний та наполягав про внесення змін у рішення міськвиконкому, необхідності презентації нової платформи, її апробації та розширення штату фахівців. У свою чергу Олег Берестовий вкотре наголосив: нові фахівці не потрібні, варто тільки уповноважити «старих» бути модераторами. Як зазначив Руслан Федун, досконало нову платформу він не вивчав, однак попередній її перегляд показав, що адміністрування можливе.
Щодо «старої» платформи, вона працювала «більш-менш коректно», зауважив Руслан Федун. Але одна проблема все ж була: броварчани не змогли проголосувати на цьому майданчику через Ощадбанк. Як повідомив начальник відділу, це сталося тому, що банк не підписав угоду із BankID на надання послуг. Але бажаючі мали змогу проголосувати через «Приватбанк».
BankID – спосіб електронної ідентифікації громадян через українські банки для надання адміністративних послуг через Інтернет.
Також начальник відділу зазначив, що важливим моментом на «старій» платформі залишається неможливість проголосувати людям із інших регіонів. Як стверджує Руслан, він особисто це перевірив.
Помічниця депутата міської ради Юрія Скотнікова Вікторія Гринько цікавилася: згідно з оприлюдненим Меморандумом, третя сторона мала до кінця 2017 р. презентувати свою роботу, однак цього не відбулося, тож переймається, що дотримання необхідних етапів “запуску” нової платформи затягне старт «Громадського бюджету-2018» і проекти, у тому числі і її, знову не буде реалізовано.
Олег Берестовий запевняв: нову платформу презентували, і на цю презентацію голова Координаційної ради делегував представника відділу інформаційного забезпечення та господарської діяльності. Та, як зауважив головуючий, головний спеціаліст Олексій Кравченко, який пройшов тренінг по роботі та модерації нового сайту, «толком не знав із приводу чого його відправляють на навчання». Тож, виявляється, пан Загуменний все ж знав про новий проект.
Після тривалих дебатів, нарешті, перейшли до конструктиву і вирішили: щоб не зривати старт «Громадського бюджету-2018 року», запускатимуть його на «старій» платформі, паралельно розпрацьовуючи нову. Голосування за проекти для реалізації їх у 2019 році відбудеться восени вже на новому майданчику, який Олег Берестовий наповнив необхідною інформацією.
Члени Координаційної ради одноголосно проголосували за пропозицію розпочати рекламну кампанію проекту «Громадський бюджет-2018» із 12 березня, а прийом проектів – із 20 березня. Прийматимуть пропозиції від мешканців міста 45 днів – до 3 травня.
Подати свої пропозиції броварчани можуть як у електронному вигляді, так і в паперовому – на бульв. Незалежності, 2 у відділі звернень громадян Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), що знаходиться на площі «Свободи» (вхід зі сторони парку «Перемога»).
На цьому ж електронному майданчику та в ЦНАПІ відбуватиметься і голосування. Як все це буде, які нові проекти подадуть броварчани на розгляд комісії, які з відібраних пропозицій втілюватимуть у життя цього року, – повідомимо згодом.
Фото – авторки