Реформування міськвиконкому: як чиновники іспити складали. Частина 1

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Броварський міськвиконком шукає способи ефективніше працювати. Для цього ліквідовує старі, утворює нові управління, відділи та сектори, змінює їхні назви, реорганізовує. А щоб у «старих» чиновницьких кадрів відкрилося друге дихання та щоб «улити свіжу кров», всім бажаючим запропонували скласти іспити. Як із цим завданням впоралися чиновники з багаторічним стажем та які знання показали «свіжі сили»?

Лише ручка та власні знання – так претенденти на вакантні посади в управліннях, відділах та секторах місцевого самоврядування складали іспити. Переважна більшість конкурсантів – працівники міськвиконкому з багаторічним стажем, які прийшли підтвердити свою профпридатність та залишитися на своїх посадах. В оголошенні про конкурс в органі місцевого самоврядування зазначено 55 вакантних  посад.

Своїм рішенням від 21 червня 2018 р. Броварська міська рада припинила діяльність управління містобудування та архітектури, управління економіки та  комунальної власності. Водночас тим же рішенням зі статусом юридичної особи утворено управління інспекції та контролю, управління з питань комунальної власності та житла  і 11 управлінь, відділів, служб без статусу юридичної особи. Ще 15 служб, відділів та секторів реорганізовано, назву «відділ молоді та спорту» замінено на «відділ фізичної культури та спорту». У структурі виконавчих органів залишилося 4 органи, а центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді виведено. Станом на 15 лютого 2018 р., загальна чисельність виконавчих органів становила 288,5 одиниць, після оптимізації – 297.

Як зауважив голова конкурсної комісії Григорій Голубовський, люди, які пропрацювали в міськвиконкомі довгий час, «за рутинністю роботи втрачають можливість розвиватися. Щоб привносити щось нове, треба бачити, що робиться в країні, у світі, – розвиватися». Тож іспити мають змусити працівників міськвиконкому «трішки підбадьоритися в своїй діяльності», вважає пан Голубовський.

31 жовтня о 12 год міськрада оголосила про проведення іспитів кандидатів на заміщення вакантних посад в управліннях, відділах, секторах  місцевого самоврядування, і цього ж дня, о 15 год, перша група із семи претендентів на вакантні посади пішла тягнути білет свого професійного майбутнього.

За інформацією Григорія Голубовського, комісію сформовано за поданням Ігоря Сапожка: із 3-х заступників міського голови – Григорія Голубовського (голова комісії), Олександра Резніка, Лариси Виноградової, секретаря міської ради Петра  Бабича, керуючого справами міськвиконкому Костянтина Кузнєцова та новопризначеного ( з 1 листопада – авт.) начальника юридичного управління Олександра Каштанюка.

Як стверджує голова комісії, всі претенденти мали можливість наперед познайомитися із запитаннями, з яких і сформовано білети. У кожному білеті – 5 запитань, що стосуються як фахових знань, так і знань Конституції України та Закону про місцеве самоврядування. Комісія відразу переглядала документи конкурсантів і допускала їх до участі в іспитах. У присутності комісії та під прицілом камери конкурсанти тягли білет, озвучували свої запитання і протягом години у сесійній залі готували письмові відповіді.

Чи списували? Як і годиться “студентам”.  Хоча комісія і попереджала не брати із собою ніяких паперів, сумок та мобільних телефонів. Але хитрували далеко не всі. Потім комісія опрацьовувала написане та оцінювала за 5-бальною шкалою залежно від повноти відповіді. «Згідно з Положенням про конкурс, є затверджені запитання і є затверджені відповіді», – повідомив Голубовський.

Конкурсанти, які взяли участь у іспиті 31 жовтня – 1 листопада.

У даному переліку зазначено вакансії, кількість претендентів на одну посаду та переможця по балах, якого комісія рекомендуватиме міському голові на заміщення вакантної посади.

  1. Начальник управління містобудування та архітектури:
  • Лілія Рибакова – 22 бали;
  • Світлана Батинчук –  24 бали.
  1. Начальник управління інспекції та контролю:
  • Тетяна Немчина (нове обличчя)  – 16 балів;
  • Дмитро Білошицький  -14 балів;
  • Богдан Мельниченко –21 бал.
  1. Заступник начальника управління інспекції та контролю :
  • Віталій Корнет – 18 балів;
  • Владислав Русанов –  20 балів.
  1. Начальник відділу інформаційної політики та зовнішніх зв’язків Служби забезпечення діяльності:
  • Ірина Куліш – 17 балів.
  1. Завідувач сектору зовнішніх зв’язків відділу інформаційної політики та зовнішніх зв’язків Служби забезпечення діяльності:
  • Олена Коровіна25 із 25 балів.
  1. Начальник управління економіки та інвестицій:
  • Микола Загуменний20 балів.

Микола Загуменний

  1. Заступник начальника управління економіки та інвестицій – начальник відділу аналізу та планування:
  • Тетяна Поліщук – 22 бали.
  1. Начальник відділу сім’ї та молоді:
  • Аліна Ярмоленко – 24 бали.

Аліна Ярмоленко

  1. Завідувач сектору роботи з сім’ями та дітьми відділу сім’ї та молоді:
  • Тетяна Сердюк – 23 бали.
  1. Заступник начальника відділу сім’ї та молоді – завідувач сектору роботи з молоддю:
  • Ганна Балог (нове обличчя)  – 6 балів.

Ганна Балог

  1.  Начальник відділу контролю за станом благоустрою управління інспекції та контролю:
  •  Михайло Черняк – 21 бал;
  •  Андрій Павляк – 9 балів (нове обличчя);
  •  Людмила Музика – 4 бали.

Людмила Музика, Михайло Черняк, Андрій Павляк

  1. Головний спеціаліст – бухгалтер управління інспекції та контролю. Претендувало 3 особи, одна – не з’явилася.
  • Оксана Кругляк – 17 балів;
  • Людмила Опанасенко – 16 балів.

Оксана Кругляк та Людмила Опанасенко

  1. Начальник відділу державного архітектурно-будівельного контролю управління інспекції та контролю:
  • Людмила Музика –  19;
  •  Віталій Корнет – 20.
  1. Начальник відділу з питань контролю за додержанням законодавства про працю управління інспекції та контролю:
  •  Людмила Ковшун – 23.
  1. Начальник відділу з питань екології управління інспекції та контролю:
  •  Юрій Жимайлов – 20.

Юрій Жимайлов

  1. Заступник начальника управління містобудування та архітектури– начальник Служби містобудівного кадастру:
  • Світлана Батинчук – 25 із 25 балів.

Як зазначили члени комісії, вони зверталися до всіх знайомих, особливо депутатів, з проханням прийти на конкурс і позмагатися за вакантну посаду, однак ніхто не побажав. Причиною цього називають «велике навантаження чиновників, нервову  і напружену  роботу, яка часто 6-7 днів на тиждень при не високій зарплаті – в межах 8 тис. грн». Однак не заперечують, що для максимального оповіщення про конкурс лише дали оголошення на сайті міськради. Як результат – лише три нових обличчя.

Підсумовуючи результати іспитів за два дні, загальний рівень знань працівників міськвиконкому головуючий оцінив на «четвірку – четвірку з мінусом», а от «свіжі сили» показали занизький рівень. Не встиг закінчитися конкурс, а на ім’я міського голови вже надійшли перші скарги. Так, Тетяна Немчина, яка отримала 16 балів під час іспитів на вакансію начальника управління інспекції та контролю, поскаржилася, що не вчасно була ознайомлена з конкурсними умовами і вимагає надати протокол комісії. У свою чергу  пан Голубовський зазначає, що пані Немчина на дану вакансію «не проходить за освітою, яка має бути повною вищою, не нижче спеціаліста, магістра, а вона – бакалавр», і хвалиться найприємнішим: дві працівниці  міськвиконкому – Олена Коровіна та Світлана Батинчук показали не просто відмінні, а «енциклопедичні знання» і набрали максимальну кількість балів – 25. Зазначимо, що пані Світлана (як і деякі інші працівники міськвиконкому) склала іспити на дві вакансії: головного архітектора міста та заступника  начальника управління містобудування та архітектури – начальника Служби містобудівного кадастру, і  в обох випадках показала  найвищий рівень знань.

Світлана Батинчук

Щоб гідно скласти іспити та отримати бажану посаду – головного архітектора міста, Світлана Батинчук до іспитів готувалася старанно: навіть прописала в зошиті відповіді на всі 75 запитань, а з відмінною пам’яттю, як зазначила сама конкурсантка, відповідати на запитання білетів змогла б навіть без підготовки. «Я постійно навчаюся і вдосконалююся, слідкую за новинками в законодавстві, вбираю інформацію з усіх можливих джерел», – каже пані Світлана, тож у своїх знаннях та професійності не сумнівається, однак, хто ж очолить управління містобудування та архітектури – остаточно вирішуватиме міський голова. На противагу  іншим працівникам міськвиконкому, які скаржилися на надто щільний графік роботи, постійну завантаженість і брак часу для саморозвитку, Олена Коровіна його знаходить. Уночі. Тоді, за її словами, і читає підручники із викладання іноземних мов та іншу спеціальну літературу.

Олена Коровіна

Однак значно більше чиновників, які ледве перетнули необхідний мінімум – 15 балів.

Два дні екзаменів засвідчили: поки що ніякого вливання «нових сил» і «свіжої крові» в «старі» чиновницькі кадри не відбувається. Працівники міськвиконкому підтвердили свою кваліфікацію і продовжуватимуть працювати у звичному режимі. Безпосередньо яких саме  змін очікує від «відібраних» керівників та замів, Григорій Голубовський зазначив, що особливих нарікань на їх роботу і не було, інакше б розірвали контракт, а от кадровий резерв вимагає вдосконалення.

Зауважимо, що сам міський голова на тиждень, який припав саме на іспити, чи то за збігом обставин, чи свідомо, – пішов у відпустку.  Однак останнє слово залишиться все ж за ним: саме Ігор Сапожко затверджуватиме кандидатів, які комісія рекомендувала на вакантні посади.

Фото – авторки

Поділіться.

Залиште відповідь