Реконструкція приміщення або переведення житла в нежитловий фонд: про що варто знати

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Якщо ви плануєте переведення квартири в нежитловий фонд або реконструкцію (не)житлового приміщення, у матеріалі ви знайдете всю необхідну інформацію з цього питання: до кого звертатися, який пакет документів готувати, скільки це коштує та на яких підставах  можуть відмовити. 

Не  секрет, що переведення житла в нежитловий фонд  із подальшою реконструкцію роблять саме з бізнес-метою. І це досить затребувана адмінпослуга серед населення. У цьому є як позитивні, так і негативні моменти. Переведення перших поверхів старих багатоповерхівок під магазини або соціально-культурні, освітні або медичні установи є цілком нормальним і навіть зручним для мешканців. Але тільки при умові дотримання усіх будівельних та санітарних норм.

Процес зміни статусу приміщення та його реконструкції є непростим, чітко розписаним за процедурою та таким, що враховує інтереси власників сусідніх приміщень, житлово-експлуатуючих організацій та мешканців, які  проживають у всьому будинку. Також важливо, що чітко прописано, які види бізнесу  в житлових  будинках провадити заборонено  (але, на практиці, в Броварах існують).

Якщо у вашому будинку вже є «бізнес-приміщення», з якими ви не можете знайти порозуміння, зверніть увагу на підстави, за якими окремі види бізнес-діяльності в житлових будинках заборонені.

Рішенням виконкому від 2 квітня 2019 р. затверджено інформаційні картки надання адміністративних послуг (тобто, покроковий план дій) із наступних питань:

  • дозвіл на проведення реконструкції приміщень у багатоквартирних житлових будинках;
  • дозвіл на переведення нежитлових приміщень у житлові та житлових у нежитлові та їх реконструкцію.

Почнемо з того, що є загальним для цих двох послуг. З обох питань звертатись варто до відділу надання адміністративних послуг центру обслуговування «Прозорий офіс» БМР, розташованого за адресою: м. Бровари, вул. Гагаріна, 18, каб. 114. Час прийому –  традиційний для бюджетних установ: із 8-00 до 17-00, технічна перерва з 12-00 до 12-45. Телефони для зв’язку (04594) 5-66-16 та 4-61-87 або ел. пошта bmr_dc@ukr.net. Повний пакет документів варто подавати саме в «Прозорий офіс».

Структурний підрозділ, відповідальний за надання послуги – управління будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та транспорту БМР. УБЖКГІТ розташоване за адресою м. Бровари, бульв. Незалежності, 4-А. Часи прийому ті ж самі, тел. (04594)6-04-13 або 5-20-16, ел. пошта: 26146617@mail.gov.ua або brovaru-ugkg@meta.ua.

Суб’єкт звернення має подати заяву та перелік документів до центру адмінпослуг «Прозорий офіс» особисто або це може зробити його представник за дорученням.

Щодо вартості, то обидві адміністративні послуги безкоштовні.

Результатом надання адміністративної послуги є рішення виконавчого комітету Броварської міської ради з надання дозволу на перепланування або переведення приміщення з житлового фонду в нежитловий.

Строк надання адміністративної послуги – 30 календарних днів із дати звернення або на першому засіданні виконкому БМР після закінчення цього строку.

Якщо плануєте реконструкцію приміщень у багатоповерхових житлових будинках, варто підготувати такий перелік документів:

  1. Заява на ім’я міського голови.
  2. Копії документів, які підтверджують право власності на приміщення, або документи про право користування та завірена згода власника. Якщо власником приміщення є юридична особа – копії установчих документів.
  3. Копії технічного паспорту на квартиру, приміщення.
  4. Письмова згода усіх повнолітніх співвласників житлового приміщення.
  5. Письмова згода на виконання реконструкції від обслуговуючої організації: ЖЕКу, ОСББ/ЖБК, управляючої компанії, тощо.
  6. Письмова згода власників прилеглих приміщень/квартир на проведення реконструкції (прилеглими вважаються приміщення, які мають спільні стіни або знаходяться безпосередньо над чи під приміщеннями під реконструкцію)
  7. Копія з поверхового плану будинку, надана обслуговуючою організацією: ЖЕКом, ОСББ, ЖБК або управляючою компанією.
  8. Ескізні пропозиції.
  9. Висновок спеціалізованого підприємства, що має ліцензію на проведення детального інженерно-технічного огляду про технічний стан конструкцій будинку та можливість виконання робіт із реконструкції приміщення (за потреби).

У разі, якщо ви плануєте переведення нежитлових приміщень у житлові або житлових у нежитлові та їх реконструкцію, то до пунктів 1-9 варто ще додати оригінал довідки з відділу реєстрації місця проживання фізичних осіб про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні /будинку осіб.

Але перед тим як почати збирати цей пакет документів та узгоджувати все із сусідами і житлово-експлуатуючою організацією, пропонуємо уважно вивчити випадки,коли вам гарантовано відмовлять у дозволі на реконструкцію.

Отже, вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адмінпослуги:

  1. Надання неповного комплекту документів.
  2. Порушення санітарно-гігієнічних, архітектурно-будівельних вимог, державних стандартів, норм і правил, встановлених чинним законодавством.
  3. Не допускається переведення житлових приміщень багатоквартирного житлового будинку в нежитлові з метою розміщення:
  • виробництва промислового характеру;
  • підприємств громадського харчування з кількістю посадкових місць більше 50 і домових кухонь продуктивністю понад 500 обідів у день;
  • розважальних закладів (казино, комп’ютерних залів, залів гральних автоматів, тощо);
  • пунктів приймання склотари;
  • магазинів сумарною торговою площею більше 1000 кв м;
  • спеціалізованих закладів і підприємств, експлуатація яких може призвести до забруднення території та повітря житлової забудови, перевищення допустимих рівнів шуму, вібрації, іонізуючого і неіонізуючого випромінювання (висновок про відсутність можливих забруднень або шкідливих впливів запланованого специфічного закладу на навколишнє середовище надає ліцензована проектна організація);
  • підприємств побутового обслуговування, на виробництві яких застосовуються легкозаймисті й вибухонебезпечні речовини (за винятком перукарень, майстерень із ремонту годинників площею до 300 кв м);
  • майстерень із ремонту побутових машин, приладів або ремонту взуття площею понад 100 кв м;
  • лазень, пралень і хімчисток (окрім приймальних пунктів хімчисток і пралень самообслуговування продуктивністю до 75 кг білизни у зміну);
  • автоматичних телефонних станцій, призначених для телефонізації житлових будинків загальною площею більше 100 кв м;
  • громадських туалетів;
  • похоронних бюро, окрім офісів похоронних бюро.

Як видно з переліку, основною причиною відмови є бажання перепрофілювати приміщення під бізнес-діяльність, яка не дозволена в житловому фонді.

Якщо ваші наміри не протирічать законодавству, то сама процедура хоч трохи і забере часу, але зрозуміла. Головне – у жодному разі не псувати стосунки із сусідами та чітко дотримуватися чинного законодавства як під час реконструкції, так і під час подальшої експлуатації приміщення.

Ангеліна Козлова

Головне фото – авторки. Перепланована квартира під офіс 

Поділіться.

Залиште відповідь