Шлях на Торгмаш: «мінус» один аргумент, «плюс» один фотофакт

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

За кілька днів виповнюється чотири роки з моменту прийняття рішення щодо основного фінансування реконструкції шляхопроводу через залізничні колії колишнього заводу «Торгмаш». Саме у березні 2016-го під час позачергової сесії частина депутатського корпусу виділила на скандальну реконструкцію 14 мільйонів гривень. Чи не єдиним аргументом таких видатків із бюджету стала наявність залізничних колій Броварського заводу торгового машинобудування, заради яких і було свого часу збудовано шляхопровід. Утім, за чотири роки після тих буремних подій зник і сам завод, і його колії…

Реконструкція шляхопроводу почалась ще восени 2014 року, вле просувалась повільними темпами. Спочатку загальний обсяг фінансування було встановлено у розмірі 15 029 300 грн, у 2014 році – бюджет спромігся  профінансувати та освоїти лише  2 565 593 грн. І коли постало питання дофінансування об’єкту будівництва у розмірі 14 млн грн, депутати почали з’ясовувати деталі, які стосувались доцільності такої добудови взагалі, гарантійних термінів експлуатації відремонтованої споруди та порівняльного аналізу добудови або знесення шляхопроводу.

Докладніше на відео Олексія Комаровського:

Тоді, у 2016-му, міський голова повідомив депутатам, що колії належать підприємству Укоопспілки «Броварський завод торговельного машинобудування», і поїзди по них не їздять.

Розпродаж завлду Торгмаш

Місцерозташування земельної ділянки під коліями заводу «Торгмаш»

Утім, на момент прийняття рішення про фінансування реконструкції шляхопроводу, підприємство Укоопспілки «Броварський завод торговельного машинобудування» вже був банкрутом і його майно, в тому числі й залізничні колії, через Українську універсальну біржу було продано «з молотка». І якщо шляхопровід над коліями обійшовся місту в пару десятків мільйонів, то новий власник виклав на аукціоні за все майно колишнього «Броварського заводу торговельного машинобудування» всього лише 938577,57грн. Після проведення таких торгів ПАТ «Банк Форум» звертався до суду про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна Укооспілки «Броварський завод торговельного машинобудування», а в ухвалі суду фігурує початкова вартість лоту з продажу майнового комплексу  в розмірі 108 556 275, 02 грн без ПДВ.

Новий власник майна колишнього броварського заводу – ТОВ «Схід-Інвест Україна» – переоформив на себе право оренди 12,2290 га, які раніше були у користуванні заводу «Торгмаш», здійснив поділ земельної ділянки та розпочав продаж майна частинами.

Наразі  ми знайшли щонайменше три ідентичних оголошення щодо продажу землі під коліями,  а також сусідньої земельної ділянки, вартість яких у 2018-2020 роках коливалась  між 8 460 000 грн та 3 770 000грн. ( Для збільшення – натисніть на фото).

Як виглядає залізнодорожня гілка, яку продають разом із землею, що перебуває, згідно кадастрової карти, у комунальній власності, можна побачити з наших світлин (для збільшення зображення натиніть на фото):

Скільки простоїть шляхопровід на Торгмаш через вже демонтовані колії – наразі невідомо, оскільки  жодних цифр щодо гарантійного терміну експлуатації об’єкту так озвучено й не було. Утім, «дорожні пригоди» для Торгмашу, пов’язані із залізницею, ще не завершено, адже доживає віку ще один об’єкт за «чугункою» – шляхопровід на вул. Онікієнка (на перетині з вул. Я Мудрого в районі старого кладовища –авт.). Згідно експертного висновку 2017 року, вартість ремонту становила більш ніж 38 млн грн, у червні 2018 року кошторисна вартість капремонту мосту після коригування проєкту  зросла майже вдвічі й становить понад 63 млн грн. Скільки коштуватиме проєкт на момент його реалізації – наразі не відомо, адже фінансові можливості бюджету цьогоріч планують направити на добудову довгоочікуваної школи.

Тому цілком можливо, що цей шматок дороги на Торгмаш може стати ще одним «мостом роздору» вже для іншої каденції броварських депутатів. 

У матеріалі використані відео інтернет-видання «Маєш право знати» та Олексія Комаровського, фото – авторки

Читайте також:

  1. Що рік прийдешній нам готує: 38 мільйонів на «новий» шлях до Торгмашу?
  2. Ремонт мосту на Торгмаш через залізничні колії подорожчав до 63 млн грн
  3. Міст на Торгмаш: депутати підтримали реконструкцію, а не знесення
Поділитись

Про Автора

Leave A Reply