Як броварські школярі здобувають освіту дистанційно

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Марина ГерасименкоАвторка: Марина Герасименко. Редакція сайту може не поділяти погляди авторів та не несе відповідальності за інформацію, опубліковану в розділі «Блоги». Відповідальність за зміст, достовірність фактів, цитат, власних назв та інших відомостей несуть автори текстів, розміщених у розділі «Блоги».

 

Хоч і не в шкільних аудиторіях, а дистанційно, навчальний процес у закладах загальної середньої освіти Броварів триває. Виконання навчальних планів здійснюється завдяки різноманітним формам дистанційної освіти – роботі через Google-класи, спілкуванні вчителя з учнями через е-mail, консультацій у Viber та Skype, тощо.

У броварській ЗОШ №1 дистанційне навчання проводиться через Google classroom. Про це нам розповів учень 11-А класу Андрій Черненко.

Хлопець каже, що онлайн-консультації у них не проводяться. «Вчителі записують або знаходять відеоуроки в інтернеті та надсилають нам на самостійне опрацювання. Також задають домашнє, яке ми повинні виконати за певний час», – розповідає Андрій.

Черненко Андрій

Андрій

Юнак каже, що дистанційно працюють із усіх предметів, але учням матеріал не пояснюють: «Нам скидають відео з темою, завдання  – і все. Далі – самостійне опрацювання».

За словами Андрія, йому найкраще працюється з Яною Олегівною – вчителькою інформатики. Вчителька наперед надіслала завдання та весь потрібний матеріал, зрозуміло пояснила, все чітко розписала: коли і що потрібно здати.

«Мені краще навчатися в школі, –  каже Андрій. – Дистанційка – не для мене. Дома не та атмосфера. Не робоча. Ти просто отримуєш інформацію і тобі потрібно самостійно її опрацювати. Я так не можу. Мені потрібен живий вчитель, який зможе відразу відповісти на мої запитання».

У ЗОШ №2 ім. В.Сухомлинського спілкування учнів із вчителем відбувається завдяки програмі «Zoom» та додатку «Мій клас», куди педагог надсилає завдання. Таку собі «перевірочну роботу».

Софія Карпінська, учениця 11-Б класу, розповідає, що онлайн-уроки через Zoom відбуваються систематично. «Щодня ми маємо по 2-4 конференції, які тривають 30-40 хв. Дистанційно працюємо з усіх предметів: математика, історія, мова та література, англійська, географія, фізика, інформатика. Оскільки навчаюся у класі з профілем «правознавство» – його теж вивчаємо онлайн. Звичайно, є вчителі, які не вміють добре користуватися інтернетом, тому скидають завдання на сайт школи чи Viber», – каже дівчина.

Софія не може виділити вчителя, який найкраще організував роботу, адже кожен із викладачів працює за своєю методикою. «Вони дуже стараються, щоб легше було освоїти матеріал, викладаються на всі 100%»,–  розповідає дівчина.

Школярка  каже, що дуже чекає закінчення карантину, адже більше подобається навчатися у школі, а не вдома: «У школі легше сприймати інформацію, ніж через інтернет. Там живий контакт. Ти можеш вийти до дошки та перевірити свої знання. Дома дуже важко організувати себе до роботи».

Також Софія дивиться по телевізору Всеукраїнську школу онлайн. Там їй дуже подобаються уроки історії, української та англійської мов. А саме з цих предметів вона здає ЗНО.

У ЗОШ №3 для онлайн-занять використовують платформу «Classroom».

«Ми ще не працюємо ні в Skype, ні в Zoom,  – розповідає учениця 10-Б класу Владислава Ревюк.  – Але наші вчителі роблять цікаві тести в Google class, щоб перевірити наші знання, як ми засвоїли тему з підручника. А вчителька фізичної культури запустила спортивний челендж: ми маємо щодня робити зарядку, зняти на відео та надіслати їй».

На думку Владислави, найкраще заняття проводить Олена Іванівна Ошуркова – заступниця директорки з виховної роботи, вчителька інформатики, яка створила свій YouTube-канал, де доступно пояснює як робити завдання. Саме вона надихнула вчителів та учнів працювати через інтернет і використовувати додаток «Classroom». Олена Іванівна влаштувала майстер-клас для колег і допомогла опанувати програму, каже Влада.

Ревюк Владислава

Владислава

Дівчина розповідає, що кожного дня дивиться телеуроки, і це допомагає їй краще  освоїти матеріал. Найбільше Владі подобається виконувати із зірковими гостями руханку.

Учениця 9-В класу гімназії ім.Олійника Лайла Хаммуда розповідає, що для навчання у них використовують програми Viber, Classroom, Zoom і Skype.

«Дистанційні уроки проводяться з української мови та літератури, математики, фізики, англійської та німецької мов, – каже Лайла. –  Найбільше мені подобається урок німецької. Його веде моя улюблена вчителка Олена Михайлівна. Вона дуже цікаво та просто пояснює матеріал. На уроках ми обговорюємо різні теми, наприклад, як можна покращити нашу школу, а також освіту».

Лайла Хаммуда

Лайла

Школярка говорить, що їй досить комфортно працювати дистанційно: «Я можу вільно розподіляти свій час, а також приділяти достатньо уваги кожному предмету».

СШ №5 ім. В. Стуса для навчання теж використовує додаток «Classroom». Учні опрацьовують матеріал самостійно або за допомогою Всеукраїнської школи онлайн, що іде в буденні дні з 10.00 до 12.00. Про це нам розповіла учениця 10-А класу Анна Колеснікова.

Дівчина каже, що вже хоче повернутися до школи, друзів, а «живі» вчителі краще розповідають ніж ті, що з відео. «Найбільш цікавий урок – української мови та літератури. Моя улюблена викладачка – Наталя Миколаївна Кудренко. Мені дуже подобається, як вона організовує нашу роботу: дає онлайн-тести та відео з поясненнями, які ми маємо переглянути», – резюмує Аня.

Школярі ЗОШ №6 теж працюють через Googleclass.

Поліна Альошкіна, учениця 9-Б класу, розповіла, що онлайн працюють із усіх предметів, але їй найбільше подобається те, як організувала роботу вчителька історії Людмила Борисівна: «Викладачка  чітко дає інформацію, яку потрібно вивчити. Додає презентації та різні посилання».

Поліна Альошкіна

Поліна

 «Мені не дуже подобається навчатися дистанційно, адже якщо маєш запитання – вчитель не може одразу відповісти. Потрібно чекати, самій все шукати, займатися самоосвітою. Звичайно, легше, коли тобі пояснюють», –  говорить Поліна.

У СШ №7 учні мають змогу підтримувати контакт із учителем через Viber та Google classroom. Учениця 11-А Катерина Нікітіна каже, що дистанційно працюють із математики, зарубіжної літератури, трудового та інформатики. Всі інші предмети представлені на сайті школи і надсилаються учителями на пошту.

«Усі викладачі завжди на зв’язку – це дуже зручно. Якщо чесно, то не можу виділити когось одного, бо всі надають дуже якісний матеріал для опрацювання, чудово представлена вся теорія, –  розповідає дівчина.  –  Вчителька  трудового навчання дала нам завдання пошити власноруч захисну маску аби ми могли захистити себе та рідних під час карантину».

Катерина

Для цього вчителька трудового навчання Оксана Пінчук надіслала учням відео із практичного курсу пошиття маски.

«Кінець 11 класу чудово «вписується» у дистанційне навчання. Вважаю цей формат дуже зручним, адже маю багато часу на підготовку до ЗНО. Проте бракує шкільного життя та самоврядування», –   резюмує Катя.

Марина Черняк, учениця 10-Б класу НВК, каже, що у них немає онлайн-уроків. Школярі просто виконують завдання, яке скидає вчитель у Classroom.

«Навчання проходить із усіх предметів, окрім фізкультури, фізики, захисту вітчизни та медицини,  –  розповідає дівчина. –  Нам задають вправи, які ми маємо виконати і здати. Це все. Схоже більше на самоосвіту, а не на дистанційне навчання. Вивчаємо матеріал тільки завдяки урокам по телевізору».

Черняк Марина

Марина

Марина розповідає, що в усьому є свої «плюси та мінуси»: «На дистанційному навчанні я не прокидаюся о шостій ранку і не йду до школи, яка знаходиться за кілометр від мого дому, не псую свої нерви. Але зараз нам задають дуже багато і не пояснюють тему, тому доводиться робити все самій. А в школі можна спілкуватись як із однокласниками, так і вчителями».

Школярі ЗОШ №9 теж навчаються в «Google classroom».

Учень 10-В класу Іван Веретельник розповідає, що отримують завдання абсолютно з усіх предметів, але найбільше йому подобається урок біології: «Моя учителька Людмила Герасименко  реально хоче полегшити вивчення матеріалу. В наш «клас» скидає конспекти по темах та відео для тих, хто не зрозумів».

Юнак каже, що в школі навчатися легше, ніж удома.

У ЗОШ №10 уроки проходять в Google classroom, але біологію і зарубіжну літературу вчителі скидають у Viber класному керівнику, який і поширює завдання серед учнів. Англійську діти вивчають через портал «Pearson». Також учні дивляться онлайн уроки по телевізору чи на YouTube, розповіла учениця 10-А класу Анастасія Мазур.

Мазур Анастасія

Анастасія

Дівчина каже, що їй подобається працювати з вчителькою історії: «Моя цікавість до історії з’явилася завдяки Ірині Миколаївні Гончаровій. Вона хороша викладачка. Нам не задають багато, а тільки те, що потрібно, тому  встигаємо розібрати теми, а якщо щось не знаємо завжди можемо написати на Viber вчителю». Настя розповідає, що їй також подобаються уроки вчительки математики Ірини Федорівни Рогози, яка створила профіль у «Google class» ще на початку року, щоб допомагати  дітям у навчанні та давати додаткові завдання для самоперевірки. «Її підхід до роботи дуже цікавий та оригінальний. Наприклад, щоб написати самостійну роботу за темою «Похідна функція», ми обирали варіант за місяцем народження або порою року. Завдання з геометрії «Координати у просторі» ми робили підставляючи замість поданої N свою дату народження», – каже Настя.

Настя, як і більшість, вважає, що навчатися краще в школі. На її думку, на це є декілька причин. По-перше, спілкування. Школярка розповідає, що переписується з однокласниками, але ж це зовсім не те.

По-друге, багато завдань: «Я іноді встаю о 9-й ранку і лягаю аж о 2 ночі. Усе через уроки. На деякі завдання може піти до 5 годин».

По-третє, на думку дівчини, іноді важко зрозуміти тему: «Так, нам надається матеріал для самоопрацювання, але там не завжди зрозуміло пояснено. Саме тому я вважаю, що в школі навчатися краще».

У 21 столітті існує безліч ресурсів для навчання – варто тільки захотіти. Керівники ж навчальних закладів нагадують учням, що вони навчаються, в першу чергу, для себе, а не для вчителів.

Читайте також інші матеріали авторки:

  1. Карантин у будинку хворої на COVID-2019: усе серйозно чи для «галочки»?
  2. Карантин і дистанційне навчання очима школярів
  3. «Хочемо зробити так, щоб у броварчан не виникало бажання виїхати за кордон», – молодіжна рада міста
  4. Карантин: брак масок відкрив у броварчан  нові таланти і можливості

Поділитись

Про Автора

Leave A Reply