ЖЕКи розпочали  укладати договори на управління будинками. Що нового очікує на мешканців багатоповерхівок?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

 На виконання норм Закону України «Про житлово-комунальні послуги», комунальні ЖЕКи  розпочали проведення зборів мешканців.  Мета таких зустрічей визначити управителя та укласти з ним договір на управління будинком. Журналісти «Трибуни» побували на зборах, що відбулися по вул. Героїв УПА, 7-А та бульв. Незалежності, 4-А.

 Про суть та практичну реалізацію реформи ЖКГ у Броварах «Трибуна» повідомляла раніше. Якщо коротко, то стосунки  між споживачами житлово-комунальних послуг та надавачами цих послуг мають будуватися напряму  – на договірних відносинах. Тому дуже важливо, щоб співвласники будинків самостійно та свідомо обрали управителя свого будинку та уклали з ним договір.

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» вступив у законну дію, тому ЖЕКам (управляючим компаніям) та мешканцям (співвласникам будинків)  варто привести «стосунки» до норм цього закону. Уся процедуру детально прописано як в цьому законі, так і в Законі України «Про особливості здійснення права власності в багатоповерхових будинках».

Враховуючи той факт,  що співвласників у кожній квартирі може бути кілька, а в кожному будинку – від 100 до 200 кватир, кропіткої підготовчої роботи не уникнути. Щонайменше варто зробити наступне:

  1. Працівники ЖЕКу мають підготуватися до зборів технічно та економічно: виявити «проблемні місця» та розробити індивідуальний перелік послуг для кожного будинку, а на підставі цього – розрахувати тариф для кожного будинку.
  2. Сформувати ініціативну групу в кількості щонайменше 3-х співвласників (небайдужих, активних, авторитетних у будинку людей). Спочатку мають провести роз’яснення для ініціативної групи, проробити «спірні» питання по будинку.
  3. Важливий етап – отримання повного реєстру співвласників, уточнення цього реєстру.
  4. Підготувати до загальних зборів необхідні документи: проект договору на підставі типового договору із додатками, протокол загальних зборів, листки опитування (для тих, хто не зміг бут присутніми на зборах), а також узгодити з перевізником умови надання послуги на вивіз побутових відходів.

У великій нагоді стали збори, які проводилися у дворах будинків протягом 2016 року: саме тоді сформувалися ініціативні групи, які визначилися з управителем – комунальним ЖЕКом, а не ОСББ. Тоді багато будинків встигли сформувати списки співвласників будинку (але уточнювати їх усе одне доведеться). Десятки будинків мали вже оформлені протоколи щодо свого рішення вибрати управителем саме власний ЖЕК (протоколи зберігаються в УБЖКГІТ).  Тому таким будинкам зараз значно простіше приймати рішення, але все одно доведеться провести процедуру та визначитися із тарифом на управління. А ось це питання для мешканців нове та трохи незвичне.

22 травня 2019 р. відбулися збори співвласників комунальних будинків на вул. Героїв УПА, 7-А та бульв. Незалежності, 4-А. На цих зборах мешканці визначалися із управителем.

Розпочалися збори з того, що директорка КП «ЖЕК-1» Зоя Боєцька проінформувала присутніх співвласників щодо детального складу тарифу на управління будинком:  перерахувала складові тарифу та пояснила, що до них входить. Також роз’яснювала, які статті витрат додаються і чому, які з них дорожчають і чому. Зокрема, мешканці дізналися, що додаються наступні витрати на:

  • дератизацію та дезінсекцію (боротьбу із гризунами та комахами). Раніше такі роботи фінансувалися за рахунок міського бюджету.
  • Диспетчеризацію – послуги із охорони ліфтового обладнання в під’їздах. Раніше такого не було, але були крадіжки та відчутні витрати на відновлення обладнання.
  • Прибирання снігу. Це витрати на роботу техніки та придбання піщано-соляної суміші. Раніше це також фінансувалося з бюджету міста.
  • Вивіз негабаритних відходів (відходів після ремонтів). Раніше такі відходи вивозило інше комунальне підприємство за рахунок бюджету.
  • Витрати на поточний ремонт. Їх узагалі ніколи в тарифі не було, а невеликий обсяг робіт із поточного ремонту виконувався ЖЕКами виключно за рахунок щорічного «поповнення статутних фондів» коштами з бюджету міста.

Також директор КП «ЖЕК-1» пояснила, чому дорожчають послуги із обслуговування ліфтів та вивозу відходів. Так, послуги із вивозу відходів та обслуговування ліфтів надають сторонні організації, які самі (або за рішенням виконкому) формують свої тарифи і доводять їх до відома  ЖЕКів.

У плату за вивіз відходів входитиме і вивіз не лише побутових, але і габаритних відходів. Вартість обслуговування ліфтів у будинку по бульв. Незалежності, 4-А зросте з 0,57 грн за 1 м.кв до 0,82 грн. Такі розрахунки надало підприємства із обслуговування ліфтів. Кожному присутньому роздали примірник детального розрахунку тарифу.

Номенклатура послуг, що входять у тариф, особливих запитань у присутніх не викликала. Присутніх цікавили питання утримання будинку. Зоя Боєцька надала відповіді на всі запитання.

  • А що з капітальним ремонтом підвалу, під’їздів?
  • Обслуговування підвалів здійснюється не КП «ЖЕК-1», а КП «Броваритепловодоенергія». Це – окрема послуга: «обслуговування внутрішньобудинкових мереж», яка здійснюється за індивідуальними (поквартирними) договорами. Щодо капітального ремонту під’їздів, то в місті діє Програма ремонту  житлового фонду, яка має стандартні умови: 30% від вартості ремонту сплачують мешканці, а 70%  – фінансується з бюджету міста. Заявки будинків, які бажають узяти участь у Програмі за цими умовами, приймаються позачергово.
  • Коли можна звернутися для участі в Програмі?
  • Як тільки управитель відкриє рахунок для відрахування ремонтно-резервного фонду і буде виписка з банку, що на рахунку є достатньо коштів.
  • На який термін укладається договір із управителем? А якщо ми передумаємо? При зміні управителя, що буде з ремонтно-резервним фондом, який ми накопичили?
  • Договір із управителем укладається на 1 рік. Якщо через рік співвласники будуть мати іншу думку щодо відносин із управителем, на зборах можна вибрати іншу компанію. При цьому ремонтно-резервний фонд повністю залишається за будинком.
  • Скільки у нашому будинку боржників? Що ми будемо з ними робити? Їх борги завадять накопичити ремонтно-резервний фонд?
  • У будинку по бульв. Незалежності, 4-А наразі 15 квартир (з 207) мають заборгованість у розмірі від 1,5 до 6,0 тис.грн. Загальна сума простроченої заборгованості складає 43,0 тис.грн, що доволі багато. На найбільш злісних боржників ЖЕК подає до суду, а з тими, хто має помірну заборгованість, працюють колектори. Працюють доволі успішно.
  • У нашому дворі відремонтували тротуари. Чи не знищить їх техніка під час зимового прибирання?
  • Ні, у ЖЕКу є спеціальна техніка (не трактор) саме для обережного очищення тротуарів від снігу.
  • Що буде, якщо будинок не визначиться з управителем?
  • Такий будинок виконком має виставити на конкурс. Його обслуговуватиме та компанія, яка виграла конкурс. Тариф у цьому випадку буде той, з яким компанія вийшла на конкурс. Договір із управляючою компанією підписує виконком.

У цілому, збори завершилися на позитивній ноті. І це цілком зрозуміло: навіщо експериментувати із незнайомими компаніями, якщо із власним ЖЕКом є взаємне порозуміння? Тож мешканці усно погодилися визнати управителем свого будинку саме КП «ЖЕК-1». Але попереду на уповноважену особу будинку чекає трудомістка технічна робота із збору підписів (оформлення листків опитування) та підписання договору. Ініціативна група на місці розподілила обов’язки із збору підписів. За визнання КП «ЖЕК-1» управителем потрібно зібрати 2/3 голосів співвласників та 75% голосів – за погодження тарифу. Вся ця процедура пройде значно швидше, коли ініціативна група складатиметься не з 2-3 осіб.

Ангеліна Козлова

Поділитись

Про Автора

Leave A Reply