Укравтодор відмовиться від поточного середнього ремонту дороги

Pinterest LinkedIn Tumblr +
Із 2022 року Укравтодор повністю відмовиться від проєктів поточного середнього ремонту. Будуть лише лише капітальний та поточний ремонти. Інформацію про це розміщено на сторінці Укравтодору у Фейсбуці.
На початку 2022 року набирає чинності ДСТУ 8747. Згідно з ним, уже з наступного року Служби автомобільних доріг у всіх нових дорожніх проєктах відмовляться від поточного середнього ремонту на користь капітального ремонту. Таким чином, встановлюється лише 2 види ремонтів:
  •  капітальний ремонт;
  • поточний ремонт.
Ті об’єкти, на яких вже розпочато роботи, закінчаться в рамках поточного середнього ремонту.
Основна мережа доріг України побудована ще в радянські часи, у 70–80 роках — це 120 тисяч км доріг місцевого значення і близько 47 тис. км доріг державного значення. Збудовані 50 років тому автошляхи не розраховані на сучасні транспортні навантаження. Як зазначається в повідомленні, мізерне фінансування належного експлуатаційного утримання та відсутність ремонту десятиліттями призвело до того, що більшість мережі є вкрай зношеною.
Із 2008-го, коли змінилися будівельні норми, мережа доріг масово не відновлювалася капітальним ремонтом, замість нього широко застосовувався поточний середній ремонт. Якщо норматив від капітального ремонту вимагає обов’язкове укріплення основи дороги, то при поточному середньому це рішення залишається за замовником, вказують у Автодорі. Та додають, що з 2020 року нова команда Укравтодору посилила контроль за об’єктами поточного середнього ремонту. Зокрема, у понад 80 % випадків за структурою робіт його було наближено до рівня капітального ремонту.
«Вперше за роки незалежності кожен проєкт поточного середнього ремонту проходить Секцію 5 «Проєктування автомобільних доріг та мостіНауковов»-технічної ради ДП «ДерждорНДІ» (найвищий щабель контролю проєктів, який погоджує конструктив, технічні рішення, які підрядники закладають у проєктно-кошторисну документацію)», — зазначається в повідомленні.
Раніше погодження Секції 5 науково-дослідного інституту потребували лише проєкти будівництва, реконструкції чи капітального ремонту. Обстеження CoST Ukraine підтверджують нагальність відмови від поточного середнього ремонту.
У автодорі зазначають, що навесні координатори CoST із різних областей провели обстеження відремонтованих доріг державного значення у низці областей та виявили чимало пошкоджень на об’єктах, які не так давно були здані в експлуатацію, або ремонт на яких триває, та до якості якого є запитання. Зокрема, недоліки виявили в Закарпатській, Миколаївській, Сумській та Херсонській областях. Тріщини, колійність, перші вибоїни — ці дефекти задокументували представники CoST на дорогах територіального, регіонального та, навіть, національного значення.
Служби автомобільних доріг у цих областях зобов’язали підрядників ліквідувати за свій кошт виявлені дефекти  в межах гарантійного обслуговування, а якщо ділянка ще не здана у експлуатацію — терміново виправити виявлені недоліки.
Зазначається, що переважна більшість об’єктів, де виявлено дефекти — оновлювались за старими проєктами поточного середнього ремонту, де не передбачалось ані укріплення дорожньої основи, ані посилення несної здатності дороги в цілому.
У автодорі вказують, що практика поточного середнього ремонту себе вичерпала. Зокрема і через те, що усі дорожні проєкти «Великого будівництва» з початку 2020 року максимально наближені до рівня капітального ремонту.
Поділіться.

Залиште відповідь