«Червона зона» в Броварах: про маршрутки, пільговий проїзд і порушення карантинних обмежень   

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Сьогодні вночі Київщина вдруге за період пандемії коронавірусу перейшла у режим життя за законами «червоної» карантинної зони. Однак рішенням Київської обласної комісії ТЕБ і НС,  цього разу умови дещо «пом’якшено». Зокрема, для громадського транспорту. Проте не всі водії і далеко не всі пасажири готові дотримуватися протиепідемічних заходів. Окрім цього, водії маршруток масово відмовляються перевозити пільговиків. Чому, наскільки законні такі дії, чим загрожує водіям недотримання карантинних заходів та що пропонують перевізники, щоб зняти напругу серед пасажирів, – читайте в нашому матеріалі.

«Червона» зона і громадський транспорт

Рішенням позачергового засідання Київської обласної комісії з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС), 24 –го березня на Київщині встановлено «червоний» рівень епідемічної безпеки і до 9 квітня визначено низку вже знайомих обмежень. Київська область стала сьомим «червоним» регіоном. Обмеження «червоної» зони на Київщині, і Броварщині зокрема, почали діяти ще з 21 березня, згідно з рішенням позачергового засідання Київської обласної комісії з ТЕБ та НС від 19 березня. Причина – різке збільшення кількості хворих на коронавірус.

Із 21 березня в Броварах діятимуть обмеження «червоної» зони. ВІДЕО  

Про те, що останні тижні відбувається і на Броварщині значне зростання хворих на COVID-19, регулярно інформують і керівники медичних установ міста та району.

Захворюваність на COVID-19 на Броварщині зростає – медики

Що стосується регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом, зокрема перевезень на автобусних маршрутах, в електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, то тут, згідно з рішенням обласної комісії з ТЕБ та НС, відбулося «пом’якшення» умов. Так, рух транспорту не зупинятимуть, як було раніше в «червоній» зоні (до окремого рішення комісії), проте водії та пасажири мають виконувати всі вимоги «помаранчевої» зони: перевезення можуть здійснюватися в кількості не більше 50% місць для сидіння, що передбачена технічною характеристикою автобуса і визначена в реєстраційних документах на такий транспортний засіб.

При цьому перевізник несе відповідальність за дезінфекцію транспортних засобів та забезпечення водіїв засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками. А також контролює за використанням засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, пасажирами під час перевезення, у тому числі виготовлених самостійно.

Водії і пасажири під час карантину: як насправді

Як повідомляють очевидці, у Броварах не всі водії маршруток і далеко не всі пасажири готові дотримуватися карантинних обмежень. Так, 23-го березня на зупинці громадського транспорту «Прометей» водій приміського маршрутного таксі №332 намагався висадити з автобуса жінку через те, що вона зробила водієві зауваження про недотримання карантинних обмежень у громадському транспорті. Водій цього автобуса 100% заповнив салон автотранспорту не тільки сидячими місцями, але взяв і «стоячих» пасажирів. При цьому сам водій перебував без захисної маски.

Подібна ситуація трапилася із авторкою матеріалу: водій маршрутки дозволяв заходити пасажирам без маски, сам також тримав захисний засіб на підборідді. На зауваження повідомив, що далі не поїде, якщо авторка не вийде із автобуса, адже заважає йому працювати.

І такі випадки порушення карантинних обмежень у Броварах не поодинокі. При тому сьогодні під час засідання погоджувальної комісії міський голова Броварської ОТГ Ігор Сапожко повідомив, що в Броварах на сьогодні 936 активних хворих на коронавірус. Лише за останній тиждень хворих на COVID-19 збільшилося на 600 осіб. Нині в броварській лікарні перебуває 97 хворих на коронавірус, при тому, що інфекційне відділення розраховано на 40 ліжкомісць.

Порушення  карантинних обмежень

Як повідомляють очевидці, містяни один перед одним намагаються зайти в автобус, адже більшість із перевізників усе ж дотримуються карантинних обмежень і перевозять лише 50% пасажирів на сидячих місцях. Люди нарікають, що влада нічого не робить, щоб вони могли вільно добратися на роботу чи потрапити в лікарню. Так, протягом 19-23 березня до броварського «Контакт-центру» з приводу порушень перевізниками карантинних обмежень надійшло близько 10 звернень. Також надходять звернення містян безпосередньо і у відділ експлуатації комунальних об’єктів інфраструктури і транспорту управління БЖКГІТ.

Як повідомляють в УБЖКГІТ, вони звертаються до керівників підприємств-перевізників (якщо мова про міські маршрути) та в КОДА (якщо мова про приміські) з проханням вплинути на водіїв-порушників. На цьому повноваження броварських спеціалістів управління БЖКГІТ і завершуються.

У поліції є вагоміші важелі впливу: порушення карантинних обмежень карається штрафом у 17 000 грн (ст. 44-3 ч.1 КУпАП). Із початку року броварські правоохоронці склали на перевізників-порушників карантинних обмежень 63 адміністративних протоколи. Однак остаточне рішення щодо суми штрафу ухвалює суд.

Відмова в перевезенні пільговиків

Понад 10 скарг у «Контакт-центр» надійшло і з приводу відмови водіями маршруток перевезення пільговиків.

За інформацією начальниці відділу експлуатації комунальних об’єктів управління ЖКГІТ Яни Ліпської, на сьогодні ніхто не скасовував рішення виконкому Броварської міськради щодо перевезення по місту 3 осіб пільгових категорій та одного – до столиці. Тож відмова пільговикам у перевезенні – порушення. До того ж, як повідомила начальниця, станом на грудень 2020 р. місто відшкодувало перевізникам 2 млн 380 тис.грн за перевезення пільговиків. За два місяці 2021 р. міським перевізникам уже відшкодовано 55 тис.грн, а приміським – 490 тис.грн, а всього на відшкодування в поточному році закладено 2 млн грн.

Карантин – наука шукати компроміси

Директор ТОВ «Автопас-К» Володимир Білоконь (перевізник обслуговує маршрути №402 та №5) зазначає, що насправді міська рада компенсувала перевезення пільговиків не за весь 2020–ий рік – 4, 5 місяці довелося перевозити пенсіонерів та людей із інвалідністю за власний рахунок самих перевізників.

Також пан Володимир вказує, що з понеділка – відколи встановлено «червону» зону –  підприємці працюють у збиток і прогнозує, що, можливо, завтра–післязавтра місцеві маршрутки зупиняться. Для того, щоб витримати перевізникам карантинний удар і зняти напругу з пасажирів, Володимир Білоконь бачить два шляхи виходу з ситуації: підняття на час посиленого карантину тарифів до 20 грн (до Києва) та 7 грн – містом. І зазначає, що вже з 1 квітня проїзд містом коштуватиме не 5, 50 грн, а 7 грн.

Також Білоконь зазначає, що вся відповідальність водіїв за порушення ними карантинних обмежень покладено виключно на них: водії підписувалися, що виконуватимуть усі необхідні вимоги. Своєю чергою, щоб максимально убезпечити пасажирів від передачі інфекції, перевізники щоденно обробляють свій транспорт дезінфікуючими засобами: для цього в день для однієї маршрутки витрачають щонайменше 220 грн, розповідає Володимир Білоконь.

АТП «13209» обслуговує приміські маршрути 782 (№403-А –частина маршруту), 783 (№404) та міський №4. Директор підприємства Олександр Кушпіль зазначає, що запускати на маршрути додаткові автобуси не планують, адже пасажиропотік значно впав, тож працюватиме лише та кількість маршруток, яка вказана за договором: 783 – 6 автобусів, 782 – 10.

Для того, щоб не виникало нарікань із приводу збоїв у перевезенні пільговиків під час посиленого карантину, пропонує шукати компроміс. Зокрема, встановити, наприклад, для пенсіонерів визначений час, який би не співпадав із часом «пік», коли люди їдуть на робочу чи повертаються. Але ж частина пенсіонерів – працюючі, то ж у час «пік» також їдуть на роботу.

Підприємці, які здійснюють міські та приміські перевезення, вказують, що зараз важливо знайти компроміс не стільки між перевізниками і пасажирами, як між перевізниками і місцевою владою. Проте все ж від людей очікують розуміння – не «забивати» салони маршруток і не конфліктувати з водіями, а від місцевої влади – відшкодування за дизпаливо. У такий спосіб, кажуть, зможуть випускати на маршрути більше автобусів хоча б у час «пік».

Нагадаємо, що скарги та зауваження на роботу перевізників можна подати в броварський «Контакт-центр» за тел.: 6-11-11 та у відділ експлуатації комунальних об’єктів інфраструктури і транспорту управління БЖКГІТ на номер 4-60-11.

Читайте також

  1. Із 13-го лютого дорожчає вартість проїзду маршрутками Бровари-Київ
  2. Чи підіймуть вартість проїзду в маршрутках із 1 лютого? – Коментарі перевізників

  3. Броварський автобус №4 курсує не затвердженим маршрутом? СХЕМА РУХУ

  4. Коли вийдуть на маршрути автобуси «Бровари-Київ»
  5. Проїзд до столиці здорожчав. «Повернулися до «старої» ціни», – перевізники
  6. У Броварах розроблятимуть нові міські маршрути перевезень замість наявних – Сапожко

Поділіться.

Залиште відповідь